Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DV Kassette
Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 02-11-04 11:04

Hejsa

Jeg har en god ven som har spurgt mig om
hvad DV kassette er, jeg ved det ikke.

Han har set det på Aldis hjemmeside.
--
Hans Otto

Fra : Casper

Dato : 02-11-04 11:40

On Tue, 2 Nov 2004 11:03:39 +0100, Hans Otto Nielsen
<hogit@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har en god ven som har spurgt mig om
>hvad DV kassette er, jeg ved det ikke.
>
>Han har set det på Aldis hjemmeside.

Hej Hans Otto

En DV kassette er det "videobånd" som bruges i kameraet... dvs. at din
ven får et videobånd med, når han køber kameraet...

Casper

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 02-11-04 13:06

Casper wrote:

> Hej Hans Otto
>
> En DV kassette er det "videobånd" som bruges i kameraet... dvs. at din
> ven får et videobånd med, når han køber kameraet...
>
> Casper
Tak for svar Casper

Så kunne det være sjovt at vide hvad sådan en DV kassette koster...

--
Hans Otto

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-04 13:14

Hans Otto Nielsen wrote:

> Så kunne det være sjovt at vide hvad sådan en DV kassette koster...

En DV-kassette er muligvis det samme som et DAT-bånd...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 13:38

> En DV-kassette er muligvis det samme som et DAT-bånd...

Nope. DV-formatet er ren video (og lyd, naturligvis). Og ikke det samme som
DAT.

Normalt kan man få en 4-pak 60min DV-bånd for ca. 250,-.

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 02-11-04 13:39

> Tak for svar Casper
>
> Så kunne det være sjovt at vide hvad sådan en DV kassette koster...

Pågældende videokamera benytter MiniDV bånd, de kan ifølge EDBpriser købes
fra kr. 25 og op.

Jens

Fra : ab©

Dato : 02-11-04 11:40

> Jeg har en god ven som har spurgt mig om
> hvad DV kassette er, jeg ved det ikke.

Det lyder umiddelbart som et bånd til et digital videokamera ?

ab