Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt billede fra Sønderjylland.
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 22:07

Hejsa

Ja, jeg endte med at være ude i eftermiddags og tage et par billeder i det
sidste sollys vi havde. Jeg var en tur forbi Saltsøen ved Højer, og fik et
billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1371352

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-10-04 22:18

> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Fedt billede og mht. vejret var du et bedre sted end jeg !!
Mvh, Hans

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 22:33

> Fedt billede og mht. vejret var du et bedre sted end jeg !!

Hejsa Hans.
Takker for ordene. Jeg var lidt heldig med solen, men den kan også blive for
meget til landskabsfotografi vil jeg tro, der kom dog skyer ind og det
gjorde, at jeg måtte smide mange billeder væk pga. for langsom lukker. Sådan
kan det jo gå, hehe. Men jeg er i hvert fald selv glad for den serie jeg fik
af musvågen, kan ske jeg smider dem på en hjemmeside en af dagene, sammen
med lidt solnedgangsbilleder
MVH
Thomas

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-10-04 22:54

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Og det er umanerligt flot - til lykke
--
Mvh, Ole Larsen.
Fotografiske billeder på http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 23:28

> Og det er umanerligt flot - til lykke

Tusind tak, Ole, jeg var helt vild da jeg kom hjem og så det, hehe

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Alex W

Dato : 31-10-04 23:07

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1371352
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas Pedersen

Hej Thomas

Det er da et pragtskud ... sådan!!!!! ... savle!!!

men .. er farveballancen i orden ??
Jeg tror, at hvis du kæler lidt mere for farverne .. så bliver det billede
endnu flottere ... der er farvestik i himlen.. eller er det bare mig??

mvh
Alex W

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 23:29

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror, at hvis du kæler lidt mere for farverne .. så bliver det billede
> endnu flottere ... der er farvestik i himlen.. eller er det bare mig??

Hej Alex.

Det kan da godt være du har ret, det blev hurtigt fixet, men der er ikke
kælet for det, det tog vist noget der ligner 3 minutter, så var det på
Photosig, hehe Jeg må over det igen.

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-10-04 23:07

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Det er et godt billede, hvor der også har været en god portion held
i sprøjten, jagtede rovfuglen kragen, eller er det en tilfældighed,
at de flyver så tæt...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 31-10-04 23:28

> Det er et godt billede, hvor der også har været en god portion held i
> sprøjten, jagtede rovfuglen kragen, eller er det en tilfældighed, at de
> flyver så tæt...?

Hej Niels.

Ja, held skal der til, det er i hvert fald min påstand, synes held er alt
for undervurderet indenfor fotografi

Jeg tror faktisk det var kragen der jagtede musvågen. Helt hvorfor ved jeg
ikke. Jeg lagde ud med, at forstyrre musvågen da den sad ude ved en pæl ved
vejen, men det blev ikke til nogle gode billeder. Den fløj så 300 meter og
satte sig på en telefonpæl, hvor jeg forsøgte at komme nærmere. Men
pludselig fløj den (som de jo har for vane), og mens jeg holder udløseren i
bund på kameraet, dukker kragen op i søgeren og hakker efter musvågen. Det
her var rent held, at kragen er foran. Og så stopper historien, da jeg har
blokeret en indkørsel med min bil, og ejeren gerne ville ud (de er sgu også
så ubelejlige, hehe )

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 01-11-04 03:11

"Thomas Pedersen" skrev i

Det skud er helt utroligt, tillykke med det Thomas.

> Jeg tror faktisk det var kragen der jagtede musvågen. Helt hvorfor ved jeg
> ikke

Det er helt almindeligt. Både krager og råger forsøger at jage rovfugle væk
fra deres område. Krager gør tit det når Musvågen svæver rundt at de
styrtdykker ned forbi Musvågen og strejfer dens slagfjer så dens økonomiske
flyvestil bliver forstyrret. Jeg ser tit lignende luftkampe nede i mosen
hvor der holder en Kærhøg til. Jeg har ikke været dernede siden jeg fik
Bigmaen, men mit mål er at få et godt skud ind på den høg.

Mvh Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-10-04 23:49

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

EJ hvor er det fedt det billede. Og det var bare lækkert vejr, jeg tænkte
også på at tage ud men jeg var så træt.

Mvh
Simon

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-04 17:37

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse

> EJ hvor er det fedt det billede. Og det var bare lækkert vejr, jeg tænkte
> også på at tage ud men jeg var så træt.

Uha, Simon, træthed er ikke nogen undskyldning for at misse det gode vejr,
hehe Nej pjat, jeg havde lige 3 timer at slå ihjel, og tænkte, Saltsøen,
den går man aldrig fejl af

MVH
Thomas

Fra : JH

Dato : 01-11-04 10:05

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Hold da op - et flot billede.
Jeg får helt lyst til at flytte "hjem" til Sdr. Jylland,
når jeg ser dine billeder

JH

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-04 17:38

"JH" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse

> Hold da op - et flot billede.
> Jeg får helt lyst til at flytte "hjem" til Sdr. Jylland,
> når jeg ser dine billeder

Jeg kan jo slet ikke forstå, hvorfor folk flytter væk Der er jo et vildt
interessant fugleliv ude på Tønder Marsken

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-11-04 14:23

> Jeg kan jo slet ikke forstå, hvorfor folk flytter væk Der er jo
> et vildt interessant fugleliv ude på Tønder Marsken

Det er vist så også den eneste attraktion, Tøndermarsken kan prale med

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-04 16:17

> Det er vist så også den eneste attraktion, Tøndermarsken kan prale med

Hvad? Siger du, at Tøndermarsken er kedelig, der er altid gode motiver der,
der er diger og fugle og ..... hmmmm ....... hmmmm ...... og fugle

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-11-04 10:18

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Det kan jeg godt forstå du har drømt om i lang tid - det er jo storartet!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-04 18:06

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg godt forstå du har drømt om i lang tid - det er jo storartet!

Takker for ordene, Morten, ja, nu er der jo nye drømme der skal opfyldes,
hehe

MVH
Thomas

Fra : Henrik L. S.

Dato : 02-11-04 22:17

Hold da op, hvor er det flot!! Det motiv får man da ikke serveret hver dag!
Hebrik L.S.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 01-11-04 12:23

> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Hej Thomas

Jeg kan jo sige som Toyota reklamen. Det jeg ikke kan lide ved det, er at
det ikke er mit

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-04 18:08

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas
>
> Jeg kan jo sige som Toyota reklamen. Det jeg ikke kan lide ved det, er at
> det ikke er mit

Det er jo bare at gå ud og efterligne det Nej, jeg må være ærlig at
sige, jeg har jagtet et godt billede af musvågen i lang tid, og igår
lykkedes det endeligt, at kragen er med er kun en bonus, men en god bonus,
hehe

MVH
Thomas

Fra : John

Dato : 01-11-04 17:56

> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Jeg kan godt forstå din begejstring. Det er et dejligt billede. Tillykke!
--
MVH
John K Hansen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-04 16:13

> Jeg kan godt forstå din begejstring. Det er et dejligt billede. Tillykke!

Takker for ordene, John.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-04 02:31

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:418553f5$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> billede jeg har drømt om i LANG tid. Nu håber jeg også, at I kan lide det.

Og det er bare et kanon billede.
Jeg kan bare ikke finde noget som helst at kritisere.

Årsagen til, at kragen angriber, er, at fuglene konkurrerer om de samme døde dyr i vejkanten. Her har Musvågen den fordel, at den tager hele byttet og flyver væk for at æde det, mens kragen må spise på stedet.

Begge arter er nemlig ådselsædere og drager stor fordel af den øgede billisme med flere overkørte dyr til følge.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-11-04 14:29

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1371352

Smadderflot. Jeg savner lidt interaktion mellem de to fugle, der illustrerer
din fine baggrundshistorie, men man kan jo ikke få det hele.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-04 16:14

> [...]
> illustrerer
> din fine baggrundshistorie, men man kan jo ikke få det hele.

Hej Jens.

Ja, jeg må indrømme, at jeg ikke lige fik billedet, da kragen hakkede efter
musvågens hoved, så heldig er jeg ikke Men jeg har et andet, hvor man
ser kraven flyve bagved musvågen og musvågen kigger op på den, desværre
lader det til, at photosig er nede i øjeblikket, så jeg kan ikke lige linke
til det.

MVH
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-04 22:02

> [...]
> hvor man ser kraven flyve bagved musvågen og musvågen kigger op på den,
> desværre lader det til, at photosig er nede i øjeblikket, så jeg kan ikke

Så er Photosig oppe at køre igen. Linket til billedet, hvor Musvågen kigger
tilbage på Kraven kan ses her:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1372229

MVH
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-11-04 22:33

> Så er Photosig oppe at køre igen. Linket til billedet, hvor Musvågen
> kigger tilbage på Kraven kan ses her:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1372229

Det er _meget_ bedre end dit første billede. Wauw og tillykke med det.

Fra : John Friis Løndal

Dato : 03-11-04 12:54

Flot flot, har ikke været let med en så lille mængde lys, men det
giver nogle herlige billeder.

Jeg har selv et billede der ligner det lidt på:
http://www.imagerating.dk/upload/images/22849image.jpg
(man kan også i Nordjylland)

Flere af min rovfugle på:
http://www.imagerating.dk/minside.asp?sted=483&nr=5

Mvh
john
www.honor.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-11-04 13:24

Flotte billeder, men jeg er mindre vild med dem der er photoshoppede sat
sammen, selv om de sådan set er flotte.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-04 16:16

> [...]
> giver nogle herlige billeder.
>
> Jeg har selv et billede der ligner det lidt på:

Hej John.

Fede billeder du har af de forskellige rovfugle, jeg er især imponeret over
havørnen, den er jeg selv helt vild med, men har endnu ikke fået de helt
vilde billeder af dem. Hvor er billederne taget henne?

MVH
Thomas

Fra : John Friis Løndal

Dato : 04-11-04 10:51

>Fede billeder du har af de forskellige rovfugle, jeg er især imponeret over
>havørnen, den er jeg selv helt vild med, men har endnu ikke fået de helt
>vilde billeder af dem. Hvor er billederne taget henne?

Billederne er taget i Ørneresevatet ved Tversted ca. 30km fra Skagen.
De har om sommeren en lille show hvor fuglene kommer tæt på publikum.
De flyver frit, men er udstyrret med en radio sender, så de kan pejles
hvis de bliver væk.
De mister jævnligt en fugl, som helle vil noget andet, end at lege
cirkus artist

En lille serie derfra:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=102891
og