Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
580ex levering......
Fra : fam. Ager

Dato : 30-10-04 10:04

er der nogen der ved hvornår denne nye flash kommer på markedet????

torben

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 11:01

> er der nogen der ved hvornår denne nye flash kommer på markedet????

En tysker på dpreview har fået sin - men om han har købt den i Tyskland
eller hur, oplyses ikke.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : fam. Ager

Dato : 30-10-04 11:45

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> En tysker på dpreview har fået sin - men om han har købt den i Tyskland
> eller hur, oplyses ikke.

okey....fedt.....glæder mig til at se hvad den kan.......

torben

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 12:35

> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> okey....fedt.....glæder mig til at se hvad den kan.......

Det ved jeg allerede. Den kan lyse ting op til brug ved fotografering. ;)
Pjat med mig, jeg går selv og drømmer om en - jeg har en 420'er, men den vil
nok have det bedre i en multiblitzopsætning, 580'eren kan forhåbentlig styre
den. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : fam. Ager

Dato : 30-10-04 13:10

> Det ved jeg allerede. Den kan lyse ting op til brug ved fotografering. ;)

lol, ja det håber jeg sku´ ellers bliver jeg ked, når den engang kommer med
posten....:0)
> Pjat med mig, jeg går selv og drømmer om en - jeg har en 420'er, men den
> vil nok have det bedre i en multiblitzopsætning, 580'eren kan forhåbentlig
> styre den. :)
tja hvem ved.......men man kan da håbe..

torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 13:18

In article <V_Kgd.4630$BT3.610@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:
> Pjat med mig, jeg går selv og drømmer om en - jeg har en 420'er, men den vil
> nok have det bedre i en multiblitzopsætning, 580'eren kan forhåbentlig styre
> den. :)

Jeg har valgt at gå Sigma EF-500 DG Super II vejen.
Sigma er billigere, og har indbygget trådløs fjernstyring,
Topmodellem 500 Super koster ca. det samme som 420EX. Og
Sigma er vist ikke ringere mht til TTL, men er lidt billigere
mekanisk udført.

Fra : fam. Ager

Dato : 30-10-04 13:33

meddelelse
> Jeg har valgt at gå Sigma EF-500 DG Super II vejen.
.. Og
> Sigma er vist ikke ringere mht til TTL

tja det ved jeg ikke, kan den afbancere din hvidbalánce mellem hver billed
også i serie optagelse......der er mange ting der fortæller mig at 580ex er
rigtig god til digital kameraet...
prøv at læse her:
http://www.canon.dk/about_us/news/consumer_releases/speedlite_580ex.asp

torben

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 14:28

In article <cm01lt$2h1o$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:

> [...]
> også i serie optagelse......der er mange ting der fortæller mig at 580ex er

Jeg ved ikke hvor meget flash lysets farvetemperatur ændrer sig gennem
en serie. Og når man skyder raw, så betyder det ikke det store, da man
jo her typisk overstyrer hvidbalancen som kameraet rapporterer. Og så er
Canon dobbelt så dyr, + man skal købe ekstra for at få flere til at
tale sammen.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-10-04 18:37

Povl H. Pedersen wrote:
> Canon dobbelt så dyr, + man skal købe ekstra for at få flere til at
> tale sammen.

Næh ?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 19:26

In article <slrnco7ka1.nc.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:

> Næh ?

Så har jeg læst forkert.
Men Sigma er stadig væsentlig billigere, uden at være væsentlig
ringere.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-10-04 19:42

Povl H. Pedersen wrote:
> Så har jeg læst forkert.
> Men Sigma er stadig væsentlig billigere, uden at være væsentlig
> ringere.

Det er ganske korrekt (ihvertfald med prisen), eneste grund til at
jeg har en 550EX er at jeg har været så heldig at kunne låne den på
ubestemt tid.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 19:43

Hans Joergensen wrote:

> Det er ganske korrekt (ihvertfald med prisen), eneste grund til at
> jeg har en 550EX er at jeg har været så heldig at kunne låne den på
> ubestemt tid.

Kan en Sigma master styre en Canon slave - og omvendt?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-10-04 19:44

Morten Wartou wrote:
> Kan en Sigma master styre en Canon slave - og omvendt?

Ikke svjv...

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 23:39

In article <lgRgd.12046$qX1.1859@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> Kan en Sigma master styre en Canon slave - og omvendt?

Ihvertfald kan Canon styre Sigma så vidt jeg ved. Sigma kan
sættes op i "dum" slavemode, og fyre som følge af pre-flash/flash.

Nåede lige at prøve det med den defekte Mk I jeg havde hjemme.
Havde den indbyggede blitz i 20D til at styre Sigma.

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 15:04

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> Topmodellem 500 Super koster ca. det samme som 420EX. Og
> Sigma er vist ikke ringere mht til TTL, men er lidt billigere

580'eren kan vel også fjernstyre? 550'eren kan i hvert fald, ved jeg. På
dette punkt savner jeg altså mit D70'er - der kunne den indbyggede blitz
bruges til trådløs slavestyring.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-04 15:20

In article <zaNgd.7649$vI7.1890@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:
> 580'eren kan vel også fjernstyre? 550'eren kan i hvert fald, ved jeg. På
> dette punkt savner jeg altså mit D70'er - der kunne den indbyggede blitz
> bruges til trådløs slavestyring.

Så skal man ud og investere i udstyr til dette. Også ender Canon
med at være mere end dobbelt så dyr, uden at tilbyde væsentlig
mere.

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 18:08

Povl H. Pedersen wrote:

> Så skal man ud og investere i udstyr til dette. Også ender Canon
> med at være mere end dobbelt så dyr, uden at tilbyde væsentlig
> mere.

Hm. 550'eren kan fjernstyre en 420'er uden man skal købe ekstra udstyr.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-10-04 18:39

Morten Wartou wrote:
> Hm. 550'eren kan fjernstyre en 420'er uden man skal købe ekstra udstyr.

550 og 580 kan begge være master i et Wireless E-TTL setup, og svjh
kan 420, 550 og 580 være master..

Hvis man ikke gider have en flash på huset som master, men blot vil
skyde en flash af off-shoe, så kan man enten bruge et off-shoe kabel
eller en ST-E2 (En lille fætter man sætter i flashskoen, der så
agerer hhv. focus-hjælpelys og E-TTL master).

Der kræves ikke noget ekstra udstyr for at kunne snakke wireless.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-10-04 18:53

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> agerer hhv. focus-hjælpelys og E-TTL master).
>
> Der kræves ikke noget ekstra udstyr for at kunne snakke wireless.

Mente det nok - men 420'eren kan desværre ikke være master, kun slave - jeg
har selv en, og den er dum som en havelåge. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-10-04 19:02

Morten Wartou wrote:
> Mente det nok - men 420'eren kan desværre ikke være master, kun slave - jeg
> har selv en, og den er dum som en havelåge. :)

Jeg skrev forkert.. jeg mente at 550EX + 580EX kan være master samt
slave, og 420EX kan være slave...

// Hans, der skal skyde koncertfotos her senere.
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-11-04 01:47

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>er der nogen der ved hvornår denne nye flash kommer på markedet????

Jeg så en fredag aften hos min mors mand. Jeg skal høre ham, hvor han
har købt den. Han gav 3795 for den.

Peter