Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilbud Politikens bog om digi foto
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 10:33

Politikens bog om digital fotografering er på tilbud
i denne uge i Bilka til 89,-

Fik købt mit eksemplar i går.

Fra : Langgaard

Dato : 26-10-04 11:23

meddelelse news:slrncns6ep.1c3.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> Politikens bog om digital fotografering er på tilbud
> i denne uge i Bilka til 89,-
>
> Fik købt mit eksemplar i går.

Hej Poul

Vil du bruge et minut på lige at fortælle lidt om indholdet, hvad omhandler
kapitlerne.

Er den stadigvæk aktuel mht. software mm.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Christer Holte

Dato : 26-10-04 11:33

> Vil du bruge et minut på lige at fortælle lidt om indholdet, hvad
> omhandler
> kapitlerne.
>
> Er den stadigvæk aktuel mht. software mm.

Hej

Jeg har også købt den. Jeg synes det er en fin beskrivende bog, som primært
arbejder på et nybegynderniveau. Men der er også lidt mere langhårede
elementer hist og her. Bogen er fra 2001 og bæger selvfølgelig præg af det.
Men ikke på et plan, hvor der bliver grinagtigt.

Hilsen Christer

Fra : MAT

Dato : 26-10-04 14:35

> [...]
> langhårede elementer hist og her. Bogen er fra 2001 og bæger selvfølgelig
> præg af det. Men ikke på et plan, hvor der bliver grinagtigt.

Det er en gammel udgave. Den nye er fra år 2004, se bl.a.
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=550598
og Michael Karbo's Digitalfoto fra 2004 synes bedre
http://www.schultzboghandel.dk/book.asp?topic=178&book=W284181

Venligst

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-10-04 11:39

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Politikens bog om digital fotografering er på tilbud
> i denne uge i Bilka til 89,-
>
> Fik købt mit eksemplar i går.

er Nykrog's eller Ang's bog?

Ang's bog kan anbefales for alt andet end kameravalg (bogen bærer præg
af, at den er fra 2002).
Og man skal nok have Photoshop for at få fuld glæde af
billedbehandlings-eksemplerne.

mvh

Carsten Riis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 12:55

In article <417E2928.F9464B7F@carben.dk>, Carsten Riis wrote:

> er Nykrog's eller Ang's bog?

Nykrogs.
Efter at have bladret i den, så virker den OK. Ikke specielt dybde-
borende, men meget bred. Til prisen er den helt klart OK.

Den overgår nok til min far (som bruger mit Canon PowerShot A20),
når jeg ha været den igennem.

Fra : MAT

Dato : 26-10-04 14:36

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 15:54

In article <417e5299$1$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, MAT wrote:

> [...]
> http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=550598
> og Michael Karbo's Digitalfoto fra 2004 synes bedre

Men de koster begger over de 100 kr jeg synes er max for en
en standard generisk bog og digifoto.

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-10-04 07:36

Povl H. Pedersen wrote:

> Men de koster begger over de 100 kr jeg synes er max for en
> en standard generisk bog og digifoto.

I gruppen får man at vide at man skal købe dSLR til 10000+ kr, og
objektiver til 10000+ kr. Da det er en væsentlig faktor for kvalitet;
men en bog til 2-300 kr er for mange penge ??

Der knækkede min film ;)

Jeg vil gætte på at man får væsentligt mere ud af at spare 2000,- på sit
isenkram, og købe (gode) bøger for pengene.

--
Don't waste space

Fra : Gert Hansen

Dato : 27-10-04 09:09

He he - godt gået

Jeg tilslutter mig 100%

Det ku' da godt lyde lidt som om der "i klubben" er en tendens til at jo
mere og jo dyrere udstyr - jo bedre billeder......

--
Gert Hansen
Så du røgen? Se www.mados.dk

Fra : Erik W.

Dato : 27-10-04 09:52

"Gert Hansen" <gert@FJERNmad.dk> skrev i en meddelelse

"Thomas Corell" skrev

> He he - godt gået
>
> Jeg tilslutter mig 100%
>
> Det ku' da godt lyde lidt som om der "i klubben" er en tendens til at jo
> mere og jo dyrere udstyr - jo bedre billeder......

Så burde du og Corell jo sætte jer sammen og skrive en meget meget dyr bog
om hvordan man laver gode billeder med meget meget billigt udstyr

Mvh Erik

Fra : Thomas Corell

Dato : 27-10-04 11:29

Erik W. wrote:

> Så burde du og Corell jo sætte jer sammen og skrive en meget meget dyr bog
> om hvordan man laver gode billeder med meget meget billigt udstyr

Næ, for der er ikke noget marked. Alle har jo brugt deres sidste
sparepenge på udstyr, og har ikke råd til bøger ;)

--
Don't waste space

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-04 00:07

In article <slrncnugf5.re.nospamplease@mail.corell.dk>, Thomas Corell wrote:

> I gruppen får man at vide at man skal købe dSLR til 10000+ kr, og
> objektiver til 10000+ kr. Da det er en væsentlig faktor for kvalitet;
> men en bog til 2-300 kr er for mange penge ??
>
> Der knækkede min film ;)

En begynderbog til 300 kr er mange penge. Jeg forventer ikke at
bruge mere end en weekend på at læse den, og høste hvad der kan
bruges. Så er der Internet for resten. Fordelen med bogen er, at
den orienterer mig on en masse jeg ikke ellers ville vide hvad
hed, og derfor ikke kunne søge info om.

> Jeg vil gætte på at man får væsentligt mere ud af at spare 2000,- på sit
> isenkram, og købe (gode) bøger for pengene.

Ja, men de er nok ikke danske.

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 31-10-04 06:14

Gyldendals bogklub har Tom Ang's bog på tilbud til kr. 179. Jeg har tænkt
mig at bestille den og kan godt bestille ekstra eksemplarer, hvis nogen er
interesseret.
Mvh
Kenneth