Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
intensive S/H billeder
Fra : Kim Schulz

Dato : 24-10-04 18:01

hejsa
jeg ser til tider nogle rigtigt gode sort/hvid billeder (bl.a. denne
uges konkurrence input fra Max) og om til at tænke på hvad i gør for at
få den der meget kontrastfyldte og intensive effekt i billederne.
Normalt når jeg tager et S/H billede så bliver det mere jævnt gråt og
har slet ikke så meget slagkraft.
er billederne lavet ud fra et farvebillede eller lader i kameraet lave
s/h for jer?

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-10-04 18:09

Kim Schulz wrote:
> [...]
> har slet ikke så meget slagkraft.
> er billederne lavet ud fra et farvebillede eller lader i kameraet lave

En alm. konvertering giver meget kedelige billeder - helt korrekt. Prøv at
følge denne vejledning: http://www.photo-i.co.uk/talkshop/BW/monochrome.htm

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret