Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
NIKON ONLINEKLUB
Fra : Gert Kingled

Dato : 20-10-04 16:42

Er du brugere af NIKON - så få dit et gratis medlemskab af
NIKON ONLINEKLUB

Kig forbi www.nikon-onlineklub.dk

Nikon Onlineklub
Gert

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-10-04 17:27

Gert Kingled wrote:

> Er du brugere af NIKON - så få dit et gratis medlemskab af
> NIKON ONLINEKLUB

Er du bruger af usenet - så hold venligst reklamer for egne sites i
opslagsgrupperne.

Fra : Knud I

Dato : 20-10-04 19:32

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Er du bruger af usenet - så hold venligst reklamer for egne sites i
> opslagsgrupperne.

dette indlæg er for at fortælle om/ skaffe nye medlemmer til en
online klub for Nikon ejere

klip fra siden:
Nikon Onlineklub er ikke tilknyttet Nikon Corp. eller andre
virksomheder og fungerer alene ved frivillige kræfter.

Som jeg læser det er der ingen økonomiske interesser i klubben
men et forsøg på at give nikon ejere et samlingspunkt
derfor kan jeg ikke se hvad problemet er.

Mvh Knud

Fra : Jan F.

Dato : 20-10-04 21:45

"Knud I" <Knud@kloven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men et forsøg på at give nikon ejere et samlingspunkt
> derfor kan jeg ikke se hvad problemet er.

Jeg er fuldstændig enig.... Det er ligefrem et forfriskende indlæg i forhold
til de mange spørgsmål om link til tyske butikker.....

--

Jan F.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-10-04 21:09

Knud I wrote:

> dette indlæg er for at fortælle om/ skaffe nye medlemmer til en
> online klub for Nikon ejere

Ja, det kan jeg regne ud.

> Som jeg læser det er der ingen økonomiske interesser i klubben
> men et forsøg på at give nikon ejere et samlingspunkt
> derfor kan jeg ikke se hvad problemet er.

Indlægget blev sendt af klubbens ejer og er reklame for eget site,
uanset om der tjenes penge på det eller ej. Det er pr. konvention
forvist til opslagsgrupperne, hvilket jeg har det glimrende med:
Reklame for egne sites tager let overhånd.

I fundatsen for denne gruppe er opslag om egne billeder dog undtaget.

Gummidelen af dette er at der ikke er noget i vejen for at anbefale
sites - når man altså ikke lige har direkte interesse i den (økonomisk
eller ej), så man kunne indvende at Gert bare kunne have fået en anden
til at reklamere for sig. Men det er uværdigt og noget som de fleste
holder sig fra, så i praksis fungerer det fint med at holde reklame for
egne sites i opslagsgrupperne.

FUT til dk.admin.netikette for videre diskussion.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-10-04 21:18

Toke Eskildsen wrote:

> Er du bruger af usenet - så hold venligst reklamer for egne sites i
> opslagsgrupperne.

Jeg kan heldigvis ikke se det oprindlige opslag, det er nok postet i
html-format, som Sunsite filtrerer fra, men jeg er enig i dit synspunkt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 20-10-04 22:59

> Jeg kan heldigvis ikke se det oprindlige opslag, det er nok postet i
> html-format, som Sunsite filtrerer fra, men jeg er enig i dit synspunkt.
>
> --

lol - hvad fanden er så NRE's evindelige indlæg med "Billeder uge blabla" -
Hans site er så vidt han konstant selv ævler op om, kommercielt.. Ergo =
reklame..

Må sq give andre ret - det her er udelukkende piveri... herregud, en Nikon
"fanklub" - hvis det ikke er i gruppens interesse, så ved jeg sq ikke...

JANTELOV - FY FOR "&&#/"!

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-10-04 23:12

OCB wrote:

> lol - hvad fanden er så NRE's evindelige indlæg med "Billeder uge
> blabla" - Hans site er så vidt han konstant selv ævler op om,
> kommercielt.. Ergo = reklame..

Han skriver relevante indlæg og hans links er i hans signatur.
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

(okay, det med relevant er ikke altid rigtigt - lad mig omformulere det
til "Han skriver indlæg med andet sigte end reklame for hans site")

> Må sq give andre ret - det her er udelukkende piveri... herregud,
> en Nikon "fanklub" - hvis det ikke er i gruppens interesse, så ved
> jeg sq ikke...

Kan du ikke lide lyden, så hold da op med at pive!

> JANTELOV - FY FOR "&&#/"!

Janteloven. Det er den vi danskere hiver frem, når en anden skal pilles
ned og vi gerne vil sikre os at vi ikke bliver beskyldt for at bruge
den selv, ikke?

FUT (igen) til dk.admin.netikette. Husk at fjerne viderestillingen,
hvis du finder at dit svar egner sig bedre til fotogruppen.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 09:36

OCB wrote:

> [...]
> "fanklub" - hvis det ikke er i gruppens interesse, så ved jeg sq ikke...

Tja OBC, for mig at se, så er det dig som er en klaphat, prøv at
læse fotogruppens fundats, iflg. pkt. 4. så er gruppen åben for alle
fotografer (professionelle som amatører), og iflg. det sidste afsnit
i pkt. 3. så må gruppens brugere udstille deres billeder, og det
ligger vel i sagens natur, at proff. fotografers billeder er en
handelsvare, men al logik siger også, at fotografer næppe er
potentielle kunder til hinandes billeder.

Og jeg har ikke noget imod Nikon fanklubben, men jeg har noget imod,
at fotogruppen bruges til opslag, og problemet er, at hvis der må
laves opslag for "fanklubben", så må der principielt laves opslag
for alle såkaldt fotorelaterede hjemmesider...

------------------------ Fotogruppems fundats ----------------
1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto

2. Beskrivelse:
Emner omkring fotografering.

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan
være elementer omkring det færdige billede som komposition og
billedsyn, samt tekniske emner som udstyr, film,
mørkekammerarbejde m.m.

Spørgsmål kan stilles - viden, erfaringer og meninger kan
udveksles.
Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige
bemærkninger uden argumentation som: "Jeg bruger Nikon fordi
det er det bedste - Canon er noget hø !". Det er naturligvis
i orden at have en holdning, men grundlaget for en god
diskussion er argumenter.

Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked'
og der ønskes heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler
eller andet i gruppen.

Der må ikke distribueres billeder (binære bilag) gennem gruppen.

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder
på ens egen hjemmeside.

4. Begrundelse:
Der kan i dag findes indlæg om fotografering i gruppen
'dk.fritid', men som så meget andet drukner de i den store
mængde af indlæg. Der er efterhånden mange danske fotografer
(professionelle som amatører) på nettet og jeg forventer en
stor stigning i antallet af indlæg om fotografering ved
oprettelse af en separat fotogruppe.

De internationale 'rec.photo' grupper er meget store og
præget en del af de førnævnte 'ensidige bemærkninger uden
argumentation'.

Grupperne er desuden præget af amerikanere og, på grund af
"krigen" mellem Kodak og Fuji, af mange indlæg om
amerikansk-japansk samhandel.
Begrebet netikette er desuden ikke så brugt i de internationale
grupper, hvilket nok til dels skyldes den store fysiske afstand
mellem brugerne.

5. Moderering: Nej

6. Forslagsstiller:
Finn Krogh Jørgensen (fkj@post4.tele.dk)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 21-10-04 09:50

> Tja OBC, for mig at se, så er det dig som er en klaphat,

Nils, der står også at der skal føres et ordentligt sprog !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 10:08

Fotooraklet langgaard har talt i tåger:

> Nils, der står også at der skal føres et ordentligt sprog !

Iflg. nudansk ordbog, så er "klaphat" ikke et skælds- eller
ukvemsord, men en hovedbeklædning, der bæres af det danske
fodboldshold...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 21-10-04 10:35

> Fotooraklet langgaard har talt i tåger:

Allerede i ovenstående går det galt for dig.

> Iflg. nudansk ordbog, så er "klaphat" ikke et skælds- eller
> ukvemsord, men en hovedbeklædning, der bæres af det danske
> fodboldshold...!

Jeg vil foreslå at du slår oret op igen, hvis du overhovedet har haft det
slået op, og hvis du finder teksten som du refererer i ordbogen bør den
revideres, da det ikke er korrekt.
Et ords betydning skal altid vurderes i den sammenhæng det bruges, i dette
tilfælde er det brugt som et nedladende udtryk.
Hvis det ikke var ment sådan, bør du lære at formulere dig.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 10:55

Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> i dette tilfælde er det brugt som et nedladende udtryk.

For det første, så er det dig der opfatter bemærkningen som
nedladne, og så står der ikke noget i netetiketten om, at man ikke
må formulere sig ironisk, sarkastisk og nedladende.

Sarkasme, ironi, og nedladne bemærkninger er helt normale
virkemidler i debatter.

Prøv at følge en folketingsdebat, så vil du staks bemærke, at
sarkasme, ironi, og nedladne bemærkninger er en fast bestanddel i de
debatter, der føres fra landets fornemste talerstol...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-10-04 12:10

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Foto-oraklet langgaard har talt i tåger:

> For det første, så er det dig der opfatter bemærkningen som
> nedladne, og så står der ikke noget i netetiketten om, at man ikke
> må formulere sig ironisk, sarkastisk og nedladende.

At overholde god tone det er altså også at lade være med at sammenligne folk
med småt latterlige ting.

> Sarkasme, ironi, og nedladne bemærkninger er helt normale
> virkemidler i debatter.

NEJ

Ja det er virkemidler, men ikke normale, lad mig citere "En person der vil
prøve at få overvindene kraft i en diskussion bruger kraftige ord der kan
virke nedladende på en anden person, disse udtryk er nøje udvalgt af hjernen
uden at personen selv helt er klar over hvorfor han bruger lige netop det
ord. Personen har i sinde at nedgøre sin diskussionspartner så meget at
partneren til sidst trækker sig og dermed har personen vundet en diskussion
uden at have bragt fremmende og konkrete argumenter..., ...Grunden til det
kraftige ordvalg er personens inkompetence til at føre konkrete argumenter
og beviser for sin påstand, det viser sig tydeligt hos mindre begavede
mennesker, de bruger meget tit denne form for diskussion og laver derfor en
subjekt - objekt handling i form af deres instrumentale handlen. I stedet
bør man satse mere på sin kommunikative handlen og føre en ordentlig
diskussion uden brug af nedladende, kraftige el. ironiske udtryk. Det
vigtigste i en diskussion er at man kan få lov at vise sine synspunkter og
stå fast ved dem." - Jürgen Habermas

Det jeg vil frem til er at hvis ikke du kan finde ud af at kommunikere
ordentligt så syntes jeg du skal holde dig væk herfra, vi snakker pænt til
hinanden og du er indtil videre den eneste jeg har set der omtaler folk som
klaphatte. Vi kan hurtigt blive enige om at en klaphat er "en hat i røde
hvide farver som børes af landsholdstilhængere og er forsynet med to
stofhænder, man kan få til at klappe ved træk i en snor" - Polotikens
Nudansk Ordbog.
Men i sådanne tilfælde kan du jo lige så godt sammenligne folk med
skraldespande og hundelorte for den sags skyld, for det er døde objekter og
det er at nedværdige personer så frygteligt meget at sammenligne dem med
døde objekter, altså du siger; de har ingen hjerne og kan kun bruges til en
ting. I det her tilfælde til at klappe med.

> Prøv at følge en folketingsdebat, så vil du staks bemærke, at
> sarkasme, ironi, og nedladne bemærkninger er en fast bestanddel i de
> debatter, der føres fra landets fornemste talerstol...

Jo tak, det har jeg prøvet, tit endda, men der bruger de ikke udtryk som
klaphatte. Det er altså på et plan alle kan forstå og de er hverken
sarkastiske eller ironiske, men de presser hianden med dybdegående og
personlige spørgsmål, det er sådan det foregår, jeg syntes du skulle tage
ind og overvære en folketingsdebat ordentligt engang inden du udtaler dig.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-10-04 10:07

> Tja OBC, for mig at se, så er det dig som er en klaphat, prøv at

Hvordan stemmer det overens med et tidligere indlæg fra din side fra 5.
august 2004: "Jeg anvender ikke eder, ukvemsord eller latrinære udtryk i
mine skriverier..." - dengang påviste jeg også brug af eder, ukvemsord og
latrinære udtryk. Prøv at gøre som de fleste andre: bliv klogere af dine
fejltagelser.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : nyrup

Dato : 20-10-04 22:04

"Gert Kingled" <gk@kingled.dk> skrev i en meddelelse
> Er du brugere af NIKON - så få dit et gratis medlemskab af
> NIKON ONLINEKLUB
>
> Kig forbi www.nikon-onlineklub.dk
>
> Nikon Onlineklub
> Gert

Hej Gert
Tak for linket og initiativet!
Hvor er det dog trættende evig og altid at høre på folks
brok over netetikette og hvad ved jeg, på denne nyhedsgruppe! - Så længe det
handler om foto er det vel ikke nogen katastrofe om der skulle være et
indlæg "for meget..."!
Hvis ikke du havde postet linket her havde jeg nok ikke lige fundet din -for
mig - relevante side.

Til alle gnavpotterne: hvad med at bruge tiden på noget mere konstruktivt
end denne evindelige justits...

mvh,
Nyrup.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-10-04 22:29

nyrup wrote:

> [...]
> brok over netetikette og hvad ved jeg, på denne nyhedsgruppe! - Så
> længe det handler om foto er det vel ikke nogen katastrofe om der

Hvis det er din holdning, synes jeg du skal prøve at få ændret
fundatsen til at godtage reklame for egne sites.

> Til alle gnavpotterne: hvad med at bruge tiden på noget mere
> konstruktivt end denne evindelige justits...

Her vil jeg så gerne holde et spejl op og påpege at du netop har gjort
det samme som du kritiserer mig for: Forsøgt at forhindre flere indlæg
af en bestemt type.

Eneste forskel er at jeg begrunder mit indlæg i den koncensus en
fundats er, mens du ikke har anden grund end din egen holdning.

FUT til dk.admin.netikette, hvilket vil sige at videre indlæg
automatisk sendes dertil, medmindre det aktivt forhindres.

Fra : RLJ

Dato : 20-10-04 23:25

> [...]
> mig - relevante side.
>
> Til alle gnavpotterne: hvad med at bruge tiden på noget mere konstruktivt

Hvor er jeg dog bare enig med dig.

Jeg kan ikke finde nogen "dk.opslag.foto" og jeg gider ikke glo alle andre,
for mig, uinteressante opslag igennem for måske at finde noget om foto.
Jeg synes også det er helt OK her.

Ralph

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-10-04 04:43

nyrup wrote:

> Til alle gnavpotterne: hvad med at bruge tiden på noget mere konstruktivt
> end denne evindelige justits...
>
> mvh,
> Nyrup.

Jamen hvad tænker du dog på - vil du tage deres liv fra dem - det
tilsyneladende eneste liv de har.
--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-10-04 08:11

Ole Larsen wrote:

> Jamen hvad tænker du dog på - vil du tage deres liv fra dem - det
> tilsyneladende eneste liv de har.

Til forskel for dem der har gevaldigt travlt med at komme frem og sige
"Ja, jeg synes heller ikke at dem der brokker sig har noget liv!"?

Jeg skrev en opfordring i netikettegruppen, som jeg gerne vil gentage
her:

Hvis der er generel stemning (og nej, 4 mennesker der i en tråd siger
"Jeg synes det er for dååårligt at netbetjentene er idioter" er ikke
repræsenterende for den generelle stemning), så synes jeg der skal
tages initiativ til en fundatsændring.

Det er nok en god ide at forholde sig til et par problemstillinger
først. Nogen eksempler er:

1) Jeg et program der er beregnet til manipulation af fotos. Det bliver
opdateret hver 14. dag eller deromkring. Må jeg reklamere for det hver
anden uge?
2) Må ejeren af FotoKritik reklamere med "Besøg FotoKritik, nu med X
billeder"? Hvor ofte må han det?
3) Må ejeren af Nikon Onlineklub reklamere for sit site? Hvor tit må
han det?
4) Må ejeren af en amatøragtig hjemmeside med et tomt forum reklamere i
gruppen?
4) Må Bingo Foto annoncere med at de har tilbudsuge?
5) Må Jens Hansen annoncere med at han har et kamera til salg?
6) Må Jens Hansen annoncere med at han har lavet en side, hvor han
sælger kamerating?

Det kommer næppe som nogen overraskelse at mit eget svar til alle
ovenstående er nej, men jeg kunne godt tænke mig at høre meldinger om
hvor grænsen bør trækkes, hvis der overhovedet skal være nogen grænse.

Fra : Claus Smith

Dato : 21-10-04 08:26

Der mangler helt klart et specificeret opslagsted for os med interesse for
foto, det kunne jo nok løse mange af problemerne.

Claus

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-10-04 09:10

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message

> Der mangler helt klart et specificeret opslagsted for os med
> interesse for foto, det kunne jo nok løse mange af problemerne.

Eller også kan man bruge sin signatur, samtidig med, at man tager del i
gruppens aktiviteter. Omtalte reklame for et Nikon-site kunne nemt have
været bragt som en del af en signatur, samtidig med at indlægget bidrog til
gruppens liv, men det er måske for meget forlangt?

Har man ikke andet at bidrage med end deciderede opslag, hører det ikke
hjemme her. Jeg kan godt forstå, at mange bliver irriterede over den slags
reklameindslag, når det kommer fra personer, der ellers _aldrig_ deltager i
gruppen og dermed ikke bidrager med andet end støj. Det er ren og skær
snylteri, der faktisk samtidig er netikettebrud lige meget hvor meget, I
råber og skriger op om "netpoliti", "mennesker uden et liv" osv. osv.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 17.10.04)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 09:19

Claus Smith wrote:
> Der mangler helt klart et specificeret opslagsted for os med interesse for
> foto, det kunne jo nok løse mange af problemerne.

Ja eller at fotogruppen blev opdelt i to grupper, en for snak om
fotoudstyr, og en for snak om fotografi og billeder, og så kunne
fotoudstyrsgruppen også være åben for opslag, da der er meget som
tyder på, at dem der snakker meget om fotografisk isenkram, også
gerne vil ha' opslag i gruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-10-04 09:31

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> ovenstående er nej, men jeg kunne godt tænke mig at høre meldinger om
> hvor grænsen bør trækkes, hvis der overhovedet skal være nogen grænse.

Ser således på det, at den største båndbredde på denne gruppe (nej jeg
har ikke talt efter) omhandler evindelige hvem-der-har-mest-ret-i-et-
eller-andet-"debatter"(skænderier) (hvem der har den største ?)
Derfor er der efterhånden ikke så meget incitament i at følge gruppen,
med mindre altså, man ønsker "skænderierne" som nogle helt klart nødigt
vil være foruden - ingen nævnt, ingen glemt.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 09:43

Ole Larsen wrote:

> Derfor er der efterhånden ikke så meget incitament i at følge gruppen,
> med mindre altså, man ønsker "skænderierne" som nogle helt klart nødigt
> vil være foruden - ingen nævnt, ingen glemt.

Kan du afvise, at vi også er mange, som mister lysten til at bruge
fotogruppen, hvis den bliver oversvømmet af opslag for såkaldte
fotorelaterede hjemmesider og arrangementer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-10-04 10:02

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Kan du afvise, at vi også er mange, som mister lysten til at bruge
> fotogruppen, hvis den bliver oversvømmet af opslag for såkaldte
> fotorelaterede hjemmesider og arrangementer...

Beklager dybt at jeg undtagelsesvist må være enig med dig.
Det er et paradox og det er nok kun styregruppen, der kan løse dette.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-10-04 10:59

Ole Larsen wrote:

> Det er et paradox og det er nok kun styregruppen, der kan løse dette.

Nej Styregruppen er ikke barnepiger, men vi kan selv foreslå en
fundatsændrig og argumentere for den, jeg vil dog hellere foreslå en
opdelig i to grupper, hvor den ene gruppe bliver helt åben for
opslag, og den anden gruppe får præciseret, at opslag er uønskede,
på den måde tilgodeses alles ønsker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-10-04 10:12

Ole Larsen wrote:

> [...]
> meget incitament i at følge gruppen, med mindre altså, man ønsker
> "skænderierne" som nogle helt klart nødigt vil være foruden -

Jeg kan forstå du gerne vil være med i disse skænderier, siden du skrev
dit provokerende indlæg. Derfor undrer det mig lidt at du argumenterer
mod dem? Har du noget forslag til hvordan man undgår skænderielskeres
dyster?

Jeg synes det ville være en noget kedelig løsning at lade gruppen gå i
hundene. Tror du at en mere afslappet holdning til reklamer i gruppen,
og for den sags skyld offtopic indlæg generelt, ville hjælpe? Vil det
ikke blot betyde en anden slags støj i form af reklamer?

Jeg er forøvrigt ikke enig i at der er et stort problem. Jeg synes den
overvejende mængde indlæg er vældig ontopic, for det meste tekniksnak
og billedsnak.

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-10-04 10:41

Åh nej - disse evindelige retoriske spgsml.--------jeg gider ikke

Fra : Thomas Corell

Dato : 21-10-04 13:49

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> "Jeg synes det er for dååårligt at netbetjentene er idioter" er ikke
> repræsenterende for den generelle stemning), så synes jeg der skal

[ eksempler på opslag ]

> Det kommer næppe som nogen overraskelse at mit eget svar til alle
> ovenstående er nej, men jeg kunne godt tænke mig at høre meldinger om
> hvor grænsen bør trækkes, hvis der overhovedet skal være nogen grænse.

Min personlige mening er, at denne gruppe primært er en
diskusions/debat gruppe. Henvisning til billeder kan/bør kun ske,
såfremt de er relevante for en debat/diskussion.

Som fundats er formuleret nu, kan den med en kreativ tolkning, påstås at
tillade ensidige opslag. (dette er ikke en invititation til fnidder,
blot min konstatering).

Men jeg vil mene at der først skal opnås enighed om, hvorvidt man skal
dele gruppen op i to/flere grupper. Så kan man ændre fundats i den
anledning (alt efter hvad der er stemning for).

Hvis ikke der er stemning for en opdeling, så blot en OTD med ændring af
fundats, så det præciseres under hvilke former opslag accepteres, eller
præcisere at det ikke tillades.

--
Don't waste space

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-10-04 12:13

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Jamen hvad tænker du dog på - vil du tage deres liv fra dem - det
> tilsyneladende eneste liv de har.

HEH

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 21-10-04 11:22

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Til alle gnavpotterne: hvad med at bruge tiden på noget mere konstruktivt
> end denne evindelige justits...
>
> mvh,
> Nyrup.

Det er som jeg pointerede i et andet indlæg, ikke det omtalte indlæg, som er
generende. Det er de 600 efterfølgende. Jeg vil ikke sige, hvem der så
tegner sig for ca 25 % af de indlæg, men i må gætte 3 gange. Gætter i
rigtigt, får i et ekstra gæt

M.V.H.....Benny..

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-10-04 12:11

"Gert Kingled" <gk@kingled.dk> wrote in message
> Er du brugere af NIKON - så få dit et gratis medlemskab af
> NIKON ONLINEKLUB
>
> Kig forbi www.nikon-onlineklub.dk
>
> Nikon Onlineklub
> Gert

Hejsa, godt initiativ, jeg har også skrevet om medlemsskab

Håber vi kan få en ordentlig debat igang på den side og udveksle erfaringer.