Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Death Valley, Mono Lake, Yosemite
Fra : Hans Kruse

Dato : 19-10-04 23:05

Jeg har nu fået redigeret mine billeder fra den nys overståede tur til
Kalifornien. Mest arbejde, men dog en tur på tre dage igennem Death Valley
og tilbage til sikonedalen via Mono Lake og Yosemite. De ses bedst i
original størrelse, som kan startes her
http://www.pbase.com/hkruse/image/35266756/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Wartou

Dato : 19-10-04 23:29

Hans Kruse wrote:
> [...]
> Valley og tilbage til sikonedalen via Mono Lake og Yosemite. De ses
> bedst i original størrelse, som kan startes her

Hold op hvor er der flot! Og nysselige billeder - forrygende lys på nogen af
dem.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 07:51

> Hold op hvor er der flot! Og nysselige billeder - forrygende lys på nogen
af
> dem.

Mange tak, lyset er flot, fordi billederne stort set alle er taget enten
morgen eller aften. Men selvfølgelig drejer sig også om at udvælge sig en
passende vinkel og unsnit for at undestrege lysets leg med formerne,
specielt i klitterne nord for Stovewell Pipes i midten af Death Valley, hvor
jeg overnattede to nætter. Agueberry Point kørte jeg op til en tidlig morgen
mens det endnu var mørkt ad en snoet grusvej, hvor jeg krydsede fingre for
at den store full size rental car kunne køre igennem, men det gik jo.

Mvh, Hans

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 20-10-04 01:18

Hans Kruse wrote:
> [...]
> Valley og tilbage til sikonedalen via Mono Lake og Yosemite. De ses
> bedst i original størrelse, som kan startes her

Dejlige foto's!
Kan jeg lige spørge, når der står på CRW_0407-1.jpg at det er taget med
15.0mm. Er det i 35 mm film str. du mener?
/ Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 07:47

> Dejlige foto's!
> Kan jeg lige spørge, når der står på CRW_0407-1.jpg at det er taget med
> 15.0mm. Er det i 35 mm film str. du mener?

Mange tak, ja det er direkte fra EXIF info. Så det er 15mm og med 10D's
cropfactor så svarer det til 24mm i 35mm full frame (film).
Mvh, Hans

Fra : Klaus Madsen

Dato : 20-10-04 01:30

> [...]
> Kalifornien. Mest arbejde, men dog en tur på tre dage igennem Death Valley
> og tilbage til sikonedalen via Mono Lake og Yosemite. De ses bedst i

Hej Hans

Hold da helt k.... konen og jeg var ved at falde ned af stolen, da vi så
dine billeder.
Det er sku´ noget af det flotteste jeg har set meget længe.
Kanon flot farvebalance du har i dine billeder.

Mvh. Klaus
http://www.grafreaks.dk/foto/

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 07:54

> Hold da helt k.... konen og jeg var ved at falde ned af stolen, da vi så
> dine billeder.
> Det er sku´ noget af det flotteste jeg har set meget længe.
> Kanon flot farvebalance du har i dine billeder.

Mange tak. Billederne er optaget i RAW format og behandlet i Capture One. De
fleste billeder er beskåret og justeret for kontrast og lys via C1's curve
og levels kontroller.
Det er et fantastisk sted, men kun om morgen og aften. Midt på dagen er der
et nådesløst hårdt lys. Dog fik jeg et rimeligt billede fra Bad Water
http://www.pbase.com/hkruse/image/35266776 midt på dagen. Der var jo ikke
tid til at være alle steder morgen og aften, desværre.

Mvh, Hans

Fra : Falcon

Dato : 20-10-04 07:56

On Wed, 20 Oct 2004 02:30:29 +0200, "Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx>
wrote:

> [...]
>dine billeder.
>Det er sku´ noget af det flotteste jeg har set meget længe.
>Kanon flot farvebalance du har i dine billeder.

Må jeg tilslutte mig koret, det er kanon flotte billeder du har taget,
men jeg vil lige spørge om du har nogle billeder taget nede i Yosemite
dalen omkring Yosemite village og vandfaldene?

mvh Falcon

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 08:42

> Må jeg tilslutte mig koret, det er kanon flotte billeder du har taget,
> men jeg vil lige spørge om du har nogle billeder taget nede i Yosemite
> dalen omkring Yosemite village og vandfaldene?

Mange tak for roserne. Jeg havde kun lidt tid denne gang i Yosemite og her i
efteråret er der meget lidt vand, så ingen vandfald. Man skal komme om
foråret for at opleve det helt flotte, men det er dog meget længe siden jeg
har været den tidligt på året. Der er en del billeder fra min tilsvarende
tur sidste år her http://www.pbase.com/hkruse/yosemite, men også uden
vandfald, men med de klassiske billeder af half dome, f.eks. denne
http://www.pbase.com/hkruse/image/24555174
Mvh, Hans

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 20-10-04 16:19

Klaus Madsen wrote:

> Hold da helt k.... konen og jeg var ved at falde ned af stolen, da vi så
> dine billeder.
> Det er sku´ noget af det flotteste jeg har set meget længe.
> Kanon flot farvebalance du har i dine billeder.

Helt enig! (Bortset fra det med konen)
De er meget smukke og stemningsfyldte.
Kan rigtig godt lide kompositionen og farverne i
http://www.pbase.com/hkruse/image/35266757

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 16:44

> Helt enig! (Bortset fra det med konen)
> De er meget smukke og stemningsfyldte.
> Kan rigtig godt lide kompositionen og farverne i
> http://www.pbase.com/hkruse/image/35266757

Mange tak, det med konen kan altid komme
Mvh, Hans

Fra : Deaster

Dato : 20-10-04 08:24

Hans Kruse wrote:
> [...]
> Valley og tilbage til sikonedalen via Mono Lake og Yosemite. De ses
> bedst i original størrelse, som kan startes her

Hold kæft, de er flotte. Glæder mig helt til jeg selv skal derover næste år.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 08:43

> Hold kæft, de er flotte. Glæder mig helt til jeg selv skal derover næste
år.

Mange tak, tiden på året er som sagt vigtig. Efteråret er flot men med meget
lidt vand, så foråret er nok den bedste tid.
Mvh, Hans

Fra : Deaster

Dato : 20-10-04 11:57

Hans Kruse wrote:

> Mange tak, tiden på året er som sagt vigtig. Efteråret er flot men
> med meget lidt vand, så foråret er nok den bedste tid.

Ok, nu skal jeg derover i Juli, så nu må vi se. Hvad i alverden laver du,
siden du stort set er ude og rejse hele tiden ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 13:49

> Ok, nu skal jeg derover i Juli, så nu må vi se. Hvad i alverden laver du,
> siden du stort set er ude og rejse hele tiden ?

Jeg har et internationalt job indenfor IT-branchen, så derfor rejser jeg en
del i jobbet selvom det er stærkt reduceret ift. tidligere, hvor jeg ofte
have 120+ rejsedage om året. Desuden har jeg haft to fjernøstlige ferier i
dette år (Hong Kong og Indien), så det er blevet til en del.
Held og lykke med din rejse og er spændt på at se nogle billeder.
Mvh, Hans

Fra : Deaster

Dato : 20-10-04 14:04

Hans Kruse wrote:

> Jeg har et internationalt job indenfor IT-branchen, så derfor rejser
> jeg en del i jobbet selvom det er stærkt reduceret ift. tidligere,
> hvor jeg ofte have 120+ rejsedage om året.

Ahh, det forklarer en del

>Desuden har jeg haft to
> fjernøstlige ferier i dette år (Hong Kong og Indien), så det er
> blevet til en del.
> Held og lykke med din rejse og er spændt på at se nogle billeder.

Tak, selvom jeg synes der er alt for lang tid til.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : H Larsen

Dato : 20-10-04 13:37

> Death Valley

Flotte former i sandet du her har fanget - godt samspil mellem lys (sandfarve)
og skygge. Er helt vild med de enkelte kompositioner du har valgt som f.eks.:
http://www.pbase.com/hkruse/image/35266782

> Yosemite

Jeg kan virkelig se, hvor meget det har ændret sig siden jeg besøgte NP i april.
Half Dome ser nu godt i badet i den varme aftenlys. Meget flot serie du (igen)
kommer hjem med fra det store udland.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 13:59

> [...]
(sandfarve)
> og skygge. Er helt vild med de enkelte kompositioner du har valgt som

Tak, det var en hel oase af former og farver. Ville godt have haft lidt mere
tid, da det er ret kort tid morgen og aften, hvor der er noget lys, der kan
bruges.

> [...]
april.
> Half Dome ser nu godt i badet i den varme aftenlys. Meget flot serie du

Ja, jeg ville gerne kommer der igen om foråret. Jeg må se om jeg kan få
puttet en ekstra rejse ind ...

Mvh, Hans

Fra : outzen

Dato : 20-10-04 18:46

> [...]
> Kalifornien. Mest arbejde, men dog en tur på tre dage igennem Death Valley
> og tilbage til sikonedalen via Mono Lake og Yosemite. >

Hej Hans
jeg må bare tilslutte mig at det er kanon billeder. De billeder du har taget
med efterårsløv i Yosemite Hvor lang tid er disse farver Forsvinder de også
som her i landet ved første efterårsstorm eller er de der i længere tid.
jesper o

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-10-04 21:35

> [...]
også
> som her i landet ved første efterårsstorm eller er de der i længere tid.

Tak for roserne. Mht. efterårsfarver, så ved jeg det faktisk ikke, da jeg
ikke har været der på et senere tidspunkt. Meget senere bliver vejene lukket
pga. sne og der kræves snekæder osv.
Mvh, Hans