Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CompactFlash normal eller Pro?
Fra : A.N.

Dato : 19-10-04 14:15

Hej Gruppe
Jeg har et Olympus C-8080 Wide Zoom kamera, vil det være en fordel at bruge
Pro kort
istedet for de normale CompactFlash kort?

Vil der være en mærkbar hurtigere lagring?

--
Axel

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 19-10-04 16:12

A.N. wrote:
> [...]
> Pro kort
> istedet for de normale CompactFlash kort?
>
> Vil der være en mærkbar hurtigere lagring?

Det er jo (stadigvæk) et udmærket kamera

Indenfor visse grænser vil et hurtigere kort give samme resultat som et
langsomt. Se http://myolympus.org/8080/#MemoryCards , hvor der står at
det ikke giver ekstra hastighed at gå over et 12 speed CF kort.

Den eneste begrundelse kunne være at et hurtigere kort vil give
hurtigere kopiering i en hurtig kortlæser.

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : pa

Dato : 19-10-04 16:39

"A.N." <axelkorup@fjernimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge Pro kort
> istedet for de normale CompactFlash kort?
>
> Vil der være en mærkbar hurtigere lagring?

Sammenligning med et Sandisk Ultra II 512 MB og et Lexar 512 Mb (x12)
giver ingen forskel i Write speed, da C8080 skriver langsommere.
derimod er der stor forskel på Read speed fra Sandisk ImageMate (FireWire
1394)
kortlæser, end det langsomme USB, det er ren svir......særlig med store
filer, Tiff og Raw(ORF)
......det er en god invenstering, (ca kr.300)
//pa
..