ny lov !! taletid-kort, og hvor de tager p~
Fra : F.c

Dato : 16-05-01 14:43

Der komme en ny "lov" !!
om taletid-kort, og hvor de tager pengene.!!!!!!
kan i hjælp mig med det ?

Telefoncirkus.
Sådan sender du en E-mail til mobiltelefon taletid før Lukker,
og tager penge

Nummerserie Operatør E-Mail adr.

???????? - ???????? debiter ?????? 1-3-6 ?
???????? - ???????? telefona mobilnummer@sms.tdm.dk 6 ?
26100000 - 26999999 Mobilix mobilnummer@sms.mobilix.dk % ?
28100000 - 28999999 Telia mobilnummer@gsm1800.telia.dk 6 ?
25780000 - 25799999 Tele2 mobilnummer@sms.tele2mobil.dk 6 ?
5180???? - 5180???? World-Online Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk *
min.100kr pr.3månden
20600000 - 20999999 Sonofon mobilnummer@note.sonofon.dk 3 - 6 ?
22100000 - 22999999 Sonofon mobilnummer@note.sonofon.dk 3 - 6 ?
40500000 - 40999999 Sonofon mobilnummer@note.sonofon.dk 3 - 6 ?
20100000 - 20599999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
21100000 - 21999999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
23100000 - 23899999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
24100000 - 24899999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
29?????? - 29?????? Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?
40100000 - 40499999 Tele Danmark Mobil mobilnummer@sms.tdm.dk 3 - 6 ?

Sådan sender du en E-mail fra en mobiltelefon
Skriv: E-mail adr. derefter et Mellemrum, så teksten
Send beskeden til det nummer som du kan se herunder

Send e-mail fra mobiltelefonen
Stort set alle mobiltelefoner der kan sende en SMS kan også sende e-mail.
Dog kræves der hos nogle selskaber, et særskilt abonnement, for at kunne
udnytte denne mulighed. Er du Telia-kunde, så klik her for tips omkring
kvik-koder.
Fremgangsmåden er på de fleste punkter ens, uanset hvilken telefon det
drejer sig om. Gør følgende:
Gå ind i telefonens "send besked" menu.
Som det første i beskeden skriver du e-mail adressen som du vil sende til.
Lav et mellemrum, og skriv den ønskede besked.
Send nu beskeden til udbyderens e-mail centralnummer.
(se nedenfor)
E-mail centralnummer
Operatør /nummer
· Mobilix /999
· Telia/ 1010
· Sonofon/ 40900093
· Tele Danmark Mobil/ 0200
· Telefona / 200
· Tele2 / 222
· World-Online Mobile 200

Du skal skrive din besked i hovedfeltet. Ellers er det ikke sikkert at
besked kommer på mobiltelefonen. Husk at mobiltelefoner kun kan modtage
bogstaver og tegn. Altså ikke forskellige skrifttyper og billeder.

Den eneste betingelse er at din telefon kan sende SMS-beskeder og at din
operatør tilbyder SMS-service!
Alle oplysning Rene ord pengene også fra

MOBILJOKES - via Sms/Tips & Tricks

Subject/emnefelt
Specielt Hos Mobilix og SONOFON er det desuden muligt at benytte
subject/emnefelt når man sender fra mobiltelefonen. Fremgangsmåde er denne:

Med subject:
Peter.Danmark@sjovsild.net (subject) Hvad syntes du?..... (husk mellemrum)
Uden subject:
Peter.Danmark@sjovsild.net Hvad syntes du..... (husk mellemrum)
@-tegnet
Hvis man er Telia kunde, så kan @-tegnet erstattes med enten "+" eller ".."
Anførselstegn skal udelades.
Telia kvikkoder

Er man kunde hos Telia, så er her et godt tip:
I forbindelse med at afsende e-mails fra mobiltelefonen kan man benytte
KvikKoder. KvikKoder gør det nemt at besvare en indkommet e-mail på
mobiltelefonen. Alle e-mails (SMS) får en to-bogstavskode i slutningen af
meddelelsen. Denne kode kan skrives i starten af en SMS inden den sendes til
central 1010. KvikKoden oversættes automatisk til email-adressen af Telias
server.

Det er muligt at få en oversigt over de seneste adresser telefonen har
modtaget, ved at sende beskeden "smslist" uden anførselstegn til central
1010. Man kan slette alle eller udvalgte koder med kommandoen "smsslet xx".

Fra : Henning

Dato : 16-05-01 20:25

On Wed, 16 May 2001 15:42:43 +0200, "F.c" <f.chr@c.dk> wrote:

> [...]
>kan i hjælp mig med det ?
>
>Telefoncirkus.
>Sådan sender du en E-mail til mobiltelefon taletid før Lukker,
Er jeg den eneste der ikke forstår dette indlæg?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 16-05-01 20:46

"Henning" <ingen@email.tx> skrev
> Er jeg den eneste der ikke forstår dette indlæg?

Næ - mon der overhovedet nogen der fortår det.

Mark

Fra : Jogge

Dato : 16-05-01 20:48

*hopper op på bordet og begynder at skråle* yooooooooouuuuuuur noooooot
alone jeg fatter heller ikke en meter af det han skriver ,o)

Fra : F.c

Dato : 17-05-01 23:33

Da jeg ringede til world-online mobile fortalte de, at der var kommet en ny
lov§ om taletids-kort fra Telestyrelsen.
Loven handler om, at enhederne, som man ikke har brugt op indenfor nede
stående måneder, bliver taget væk.

nye nye
World-Online Mobil taletids-kort nye skal bruge min.100kr hver 3 måneder .
så siger de at der kommer en, Breve med posten at man ikke har brugt
penge/enheder.. på taletids-kort. og de vil lukke kort./ nummeret

De gamle oplysninger.
måneder
debitel 1-3-6 gamle oplysninger.
telefona 6 gamle oplysninger.
Mobilix ?
Telia 6 gamle oplysninger.
Tele2 6 gamle oplysninger.
Sonofon 3 - 6 gamle oplysninger.
Tele Danmark Mobil 3 - 6 gamle oplysninger.

Kan siger om der er kommet noget nyt fra de andre selskaber har ?

Som : debitel , telefona , Mobilix, Telia, Tele2 , Sonofon, Tele Danmark
Mobil

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-05-01 23:37

F.c skrev:

>debitel 1-3-6 gamle oplysninger.

1-3-6?

Jeg fatter nada :)

Kan du ikke skrive indlæg der handler om en ting, og så skrive et
indlæg der handler om en anden ting - for mig ser det ud til du
blander flere ting sammen :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.