Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
stativ
Fra : e-block

Dato : 14-10-04 20:29

Jeg leder efter et stativ til mit kamera. Er der nogen der har et bar gode
links? Jeg har ikke rigtigt nogle ønsker, udover at det skal være
nogenlunde stabilt, og at prisen ikke må være alt for "peberet"

e-block

Fra : Henning

Dato : 14-10-04 23:10

"e-block" <paw_jeppesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter et stativ til mit kamera. Er der nogen der har et bar gode
> links? Jeg har ikke rigtigt nogle ønsker, udover at det skal være
> nogenlunde stabilt, og at prisen ikke må være alt for "peberet"

Måske du kan bruge et af de her:

http://www.photoshop.dk/products/productlist.aspx?menuid=1602&level=2

mvh Henning

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-10-04 23:21

e-block wrote:
> Jeg leder efter et stativ til mit kamera. Er der nogen der har et bar
> gode links? Jeg har ikke rigtigt nogle ønsker, udover at det skal
> være nogenlunde stabilt, og at prisen ikke må være alt for "peberet"

Hvad er "pebret"? Hvis det skal være stabilt og ikke alt for dyrt, kan du
købe f.eks. et Manfrotto 190 som koster omkring en tusse. Dertil skal du
have et hoved - et kuglehoved, vil jeg anbefale. Et Manfrotto 308RC hoved
koster omkring 400,- og er ikke så tosset. Det er en forholdsvis tung
løsning, men skal det være let, og stabilt, skal det være kulfiber, og så
koster det en mindre formue. Prøv at gå ind i Photografica eller FOTO/C
(forudsat du bor i København) og kig på stativer og hoveder - de har et godt
udvalg.

Du kan selvf. også bare købe et Hama eller lignende, men så er det næsten
lige så godt at håndholde. ;)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 16-10-04 09:54

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan selvf. også bare købe et Hama eller lignende, men så er det næsten
> lige så godt at håndholde. ;)

Det er rigtigt at HAMA laver noget billigt bras - men de har rent faktisk
også en række yderst professionelle kuglehoveder, som klart kan anbefales.

Min generelle anbefaling er Manfrotto - det er til at betale og de laver
praktisk taget ingen rigtig ringe stativer eller hoveder.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 15-10-04 07:43

"e-block" <paw_jeppesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> links? Jeg har ikke rigtigt nogle ønsker, udover at det skal være
> nogenlunde stabilt, og at prisen ikke må være alt for "peberet"

Lige et råd - Køb ikke et billigt (små 500kr) Hama eller lign. Det gjorde
jeg, og jeg fortryd og afleverede det tilbage efter en uge. Det var
simpelthen for ustabilt og af ringe kvalitet. Man får vel hvad man betaler
for.

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Deaster

Dato : 15-10-04 07:51

e-block wrote:
> Jeg leder efter et stativ til mit kamera. Er der nogen der har et bar
> gode links? Jeg har ikke rigtigt nogle ønsker, udover at det skal
> være nogenlunde stabilt, og at prisen ikke må være alt for "peberet"

Ja, det tror jeg efterhånden er gået op for os, der er jo ingen grund til at
poste det samme indlæg med 45 min. mellemrum.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : fam. Ager

Dato : 15-10-04 07:57

jeg vil lige benytte denne tråd til et spørgsmål om stativ.....

jeg er på udkig efter et godt et-bens stativ, gerne etr som kan trækkes ud
til en god højde, min 180 cm...da jeg er om kring de 2 meter, syntes jeg at
være træt at de lave stativer....men har ikke kunnet finde et med en god
højde på.....

er den er der lige sådan ved hvor man kan få et sådant "højt" et ben´s
stativ henne....

torben