Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototur i Tønder
Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-10-04 18:51

Hej

Ja nu var der ikke så mange da jeg tog afsted nede fra torvet i Tønder, men
jeg havde mig en hyggelig tur, resultatet af turen kan ses her
http://gallery.siho.dk/fototonder/index.html Jeg er god selv klar over at
nogle billederne måske ikke er så gode, men der er altså også grænser for
hvad man kan finde i Tønder

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-10-04 19:04

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle billederne måske ikke er så gode, men der er altså også grænser for

Ej, øv, den var jeg ikke med på, den er gået min næse forbi. Kom godt nok
hjem fra Karup Å i morges men var da nede ved Saltsøen hele eftermiddagen.
Hvorfor har jeg ikke set det indlæg. Det ser da ud til at du har gået rundt
og hygget dig, Simon

MVH
Thomas

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-10-04 22:25

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> hjem fra Karup Å i morges men var da nede ved Saltsøen hele eftermiddagen.
> Hvorfor har jeg ikke set det indlæg. Det ser da ud til at du har gået

Hehe ja ærgeligt, jeg skrev nu ind i morges, det kan være du ikke lige har
set det, men jeg regner med at være ude igen næste gang det bliver godt
vejr, nu har jeg taget øst siden af Tønder

Mvh
Simon

Fra : ss

Dato : 10-10-04 19:52

Hej Simon
Hvilket kamera bruger du ?
Hilsen SS

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-10-04 22:25

"ss" <ss@ka-net.dk> wrote in message
> Hej Simon
> Hvilket kamera bruger du ?
> Hilsen SS

Hej SS

Jeg bruger et Nikon D1 (Verdens bedste kamera)

Mvh
Simon

Fra : rosenauer.dk

Dato : 10-10-04 22:01

> [...]
> nogle billederne måske ikke er så gode, men der er altså også grænser for

Fine billeder, Simon.. :).. vækker gensynsglæde når man selv er
exil-Tøndring (selvom det er en del år siden jeg flyttede derfra

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-10-04 22:31

"rosenauer.dk" <martin@REMOVETHISrosenauer.dk> wrote in message
> men
>
> Fine billeder, Simon.. :).. vækker gensynsglæde når man selv er
> exil-Tøndring (selvom det er en del år siden jeg flyttede derfra

Hehe, du kunne måske endda kende nogle af stederne?

Fra : Pico

Dato : 10-10-04 22:52

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> klar over at nogle billederne måske ikke er så gode, men der er altså
> også grænser for hvad man kan finde i Tønder

Jeg synes der er nogle interesante billeder imellem, men som du selv
skriver er der også nogen der ikke er så gode, det er da fint nok,
sådan går det altid. Det jeg ikke forstår er hvorfor viser du ikke kun
dem du er tilfreds med eller glad for, 2 sider spændende billeder er da
bedre end 5 der er af blandet kvalitet.
De "store" fotografer lader os kun se cremen af deres produktion og
derfor tror vi de er så fantastiske, men de har garanteret smidt
utrolige bunker af billeder væk
Pico

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-10-04 23:07

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> De "store" fotografer lader os kun se cremen af deres produktion og
> derfor tror vi de er så fantastiske, men de har garanteret smidt

Det er rigtigt, men det er ligesom for at have en længere serie. Jeg har
også smidt nogle væk, der var helt utålelige at se på

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-04 10:24

Simon Nielsen wrote:

> Det er rigtigt, men det er ligesom for at have en længere serie. Jeg har
> også smidt nogle væk, der var helt utålelige at se på

Ikke for at være kynisk: Men der er altså flere billeder som man kunne
give den kategori.

fx dsc_010 dsc_011 dsc_021 dsc_025
Falckstationen bør du tage i et andet lys. Man kan kun svært se, at det
er falck-station.

Nummer 038 ville være go' hvis du selv stillede dig ved haj-tænderne og
dermed undgår den skygge forest i billedet.

Du er sluppet godt afsted med at vise forskellen på portrait og
landscape på billede 11&12; 19&20 og 31&32.

Hvad har du lavet af beskæringer og farve/kontrast-justeringer?

mvh

Carsten Riis

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-10-04 11:39

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
> give den kategori.
>
> fx dsc_010 dsc_011 dsc_021 dsc_025
> Falckstationen bør du tage i et andet lys. Man kan kun svært se, at det

Jeg syntes nu godt at man kan se at det er falck station. Men det er jo hver
sin smag. Jeg syntes også selv at der hvor man ser falckstationen fra siden
kunne undværes, men jeg valgte altså at have den med. Nu er lyset også så
dårligt fordi solen er på den forkete side her i vinter halvåret. Jeg vil
prøve at tage en tur i foråret også og kigge på om der kan blive bedre
billeder ud af det.

> Nummer 038 ville være go' hvis du selv stillede dig ved haj-tænderne og
> dermed undgår den skygge forest i billedet.

Det er med fuldt overlæg at have den skygge med, det skal give en
illustration at hvor solen er henne. Jeg har valgt at stå der hvor jeg står
også for at vise den tværgående vej.

> Du er sluppet godt afsted med at vise forskellen på portrait og
> landscape på billede 11&12; 19&20 og 31&32.

Tak for det

> Hvad har du lavet af beskæringer og farve/kontrast-justeringer?

Ingen.

Jeg har taget billederne direkte ud af kameraet og formindsket dem til 50 %
størrelse.

Jeg vil gerne være interesseret i at få at vide hvilke du godt kan lide. Det
er jo på den måde man lærer videre. Og også gerne hvad du mener jeg kunne
gøre bedre på dem du ikke kan lide.

Men at sige at de der er der nu er utålelige at se på vil jeg dog ikke sige,
Så skal du se de andre

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-04 20:39

Simon Nielsen wrote:

> Jeg har taget billederne direkte ud af kameraet og formindsket dem til 50 %
> størrelse.

En af de ting jeg lærte på fotosafarien her på Amager i september var,
at man selv billeder som umiddelbart ser gode ude.
Lige kan få et par takker op af ved beskæring og
kontrast/farve-justering.

Man kan så give billederne en lidt utraditionel størrelse.

Prøv at se nogen af mine fotosafaribilleder

http://www.carben.dk/carsten/fotosafari040918/indeks.html

Alle billeder startede med at være traditionelle 1536*2048-billeder.

> Jeg vil gerne være interesseret i at få at vide hvilke du godt kan lide. Det
> er jo på den måde man lærer videre. Og også gerne hvad du mener jeg kunne
> gøre bedre på dem du ikke kan lide.

Valg: 11 og 12
Vælger jeg 12. Asfalten er ikke interessant. Træet er.

En beskæring af billed 14, så du ikke får venstre side med. Der "sker
ikke noget" på venstre side af billedet.
Minitiatureudgaven, der ligner træstammen en vej. En go' overraskelse,
når man klikker på miniaturen og det så viser sig, at "vejen" er et træ.

Valg: 19 og 20
vælger jeg 19, da billedet giver bedst indtryk af hegnet.
Skulle jeg vælge 20, så "skulle der ske mere" (en traktor, et dyr eller
noget i den stil) på venstre billedhalvdel. OG der skulle så drejes mere
på marken istedet for hegnet.
Er hegnet motivet, så 19.
Er marken motivet, så 20. Men så skal man se mere af marken.

En beskæring af billede 25 i venstre og højre side vil gavne billedet.
En beskæring af billede 26 i toppen vil gavne billedet.

Valg: 31 og 32
Vælger jeg 32, da det giver det bedste højdeindtryk.
Prøv at beskære billede 31, så kan du opnå samme effekt.
Du vil opdage, at selv billeder du har har optaget i den forkerte vinkel
(landscape vs. portrait) kan "vendes" vha. beskæring.

Du er glad for spillet mellem skygge og lys. Giv lyset en højere
prioritet end hvad du har gjort i de billeder du har i galleriet.
Der hvor det er lykkedes for dig er billede 28.

Det bedste billede i dit galleri vil jeg sige er billede 14. Og det vil
noget bedre med de nævnte beskæringer.

Jeg håber, at du kan bruge tilbagemeldingen til noget.

med venlig hilsen

Carsten Riis