Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma objektiver til Nikon D70/Ac-foto.com
Fra : Hans Peter Bech Jens~

Dato : 10-10-04 17:13

Hej gruppe.

Er der nogen som har positive eller negative oplevelser men det tyske firma
www.ac-foto.com.
Eller har andre steder hvor der kan købes Sigma Af Objektiver til billige
penge.
Samt om der der har erfaringer men Nikon D70 og Sigma AF zoom 24-135mm bl
2.8-4.5 Asp IF og Sigma AF zoom 18-125mm bl 3.5-5.6 DC.
Jeg tænker på skarphed/farve/kontrast/fortegning på vidvinkel osv.

MVH Hans Peter Bech Jensen
Email hpbj@mail.dk

Fra : RLJ

Dato : 12-10-04 00:09

> [...]
> 2.8-4.5 Asp IF og Sigma AF zoom 18-125mm bl 3.5-5.6 DC.
> Jeg tænker på skarphed/farve/kontrast/fortegning på vidvinkel osv.

Kender ikke lige det firma du nævner. Jeg har selv flere gange handlet hos
et andet tysk firma der hedder Foto-Meile. www.foto-meile.de

Jeg synes forsendelsesomkostningerne til Danmark er ret dyre ( EUR 40,- ),
men da jeg bor nede ved grænsen og har bekendte på den tyske side så er
det ikke noget problem.

Firmaet er der til gengæld ikke noget i vejen med. De sender som de lover
og man kan følge sin bestilling på track and trace. (UPS).

Jeg har bl.a. købt et Sigma objektiv til mit Nikon D100. Ikke lige et af dem
du nævner, men det er vel egentlig også underordnet. Det virker udmærket
og laver udmærkede billeder. Om det er lige så godt som et originalt Nikon
objektiv, tjaa, det kræver jo at man har et af hver og kan sammenligne og
det har jeg ikke, men jeg er nu godt nok tilfreds. Priserne er i hvert fald
rimelige.

Ralph

Fra : RLJ

Dato : 12-10-04 00:21

> Kender ikke lige det firma du nævner. Jeg har selv flere gange handlet hos
> et andet tysk firma der hedder Foto-Meile. www.foto-meile.de

UPS - det var ikke rigtigt.

Adressen er: www.fotomeile-shop.de

Fra : Erik W.

Dato : 11-10-04 09:57

"Hans Peter Bech Jensen" skrev i
> [...]
> www.ac-foto.com.
> Eller har andre steder hvor der kan købes Sigma Af Objektiver til billige

Jeg har prøvet at bestille varer hos AC-foto. Ingen problemer i det - men
det er bøvlet fordi man ikke kan betale med Dankort. Man kan få leveret på
efterkrav men det er dyrt.
http://www.technikdirekt.de den nemmeste løsning jeg kender ved køb i
Tyskland, og den er oftest billigst hvis man husker at regne
leveringsomkostninger med. 20 Euro i levering uanset om du køber lidt eller
meget, så det bliver naturligvis billigere, hvis man samler sine indkøb. Der
kan man købe alt muligt andet også, såsom printere CD-R medier og andet. Det
værste ved technikdirekt efter min mening, er at man ikke kan se
leveringstiden på varerne, så der kan det betale sig at spørge dem via
e-mail inden man bestiller.

Mvh Erik

Fra : Hans Peter Bech Jens~

Dato : 11-10-04 18:10

Hvad er de ca leverings omkostninger ved Ac- foto.com, da prisen på det
ønskede objektiv er ca 30euro billigere ved Ac end ved
www.technikdirekt.de
MVH Hans Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-10-04 18:57

"Hans Peter Bech Jensen" <hpbj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er de ca leverings omkostninger ved Ac- foto.com, da prisen på det
> ønskede objektiv er ca 30euro billigere ved Ac end ved
> www.technikdirekt.de

For et Canon 100-400 og lidt andet (totalpris knap 1800 øvroer) blev jeg
opkrævet 37,61 øvroer i forsendelsesomkostninger (UPS, COD (betaling til
UPS-manden ved levering, kun kontanter tager de.))

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-10-04 10:03

"Morten Wartou"

> [...]
> opkrævet 37,61 øvroer i forsendelsesomkostninger (UPS, COD (betaling til
> UPS-manden ved levering, kun kontanter tager de.))

Lav en penge overførsel, men husk alle koderne swift osv. så er det
billigt og hurtigt.. Irreterende de ikke tager kreditkort.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-10-04 10:31

-max- wrote:
> "Morten Wartou"

> Lav en penge overførsel, men husk alle koderne swift osv. så er det
> billigt og hurtigt.. Irreterende de ikke tager kreditkort.. -max-

Sidst jeg overførte penge til tyskland tog det næsten en uge før de blev
registreret hos modtager - så længe kan jeg slet ikke vente når jeg skal
have legetøj. :) Og forsendelsen skal man jo stadig betale, selvom det nok
er billigere uden COD - ved du hvor meget?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-10-04 11:07

"Morten Wartou"

> [...]
> have legetøj. :) Og forsendelsen skal man jo stadig betale, selvom det nok
> er billigere uden COD - ved du hvor meget?

Jeg ved ikke hvordan du har gjort, men med swift og en anden kode
jeg ikke kan huske navnet på, tog det to dage og kostede under 50kr
det var også til AC..
Forleden fik jeg COD fra en anden butik, 100bobs til post dk fordi
regningen var i euro, det var lige 6% oven i hatten, så det gør jeg ikk
igen.. AC bruger ikke post dk, så der tror jeg ikke der blir lagt noget
oveni, men er ikke sikker..-max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-10-04 11:48

-max- wrote:
> "Morten Wartou"

> Jeg ved ikke hvordan du har gjort, men med swift og en anden kode
> jeg ikke kan huske navnet på, tog det to dage og kostede under 50kr
> det var også til AC..
Hm. Jeg overførte til foto-erhardt, og det tog godt en uge. Men det var ikke
særlig dyrt - 20-30 kroner vistnok. Jeg benyttede SWIFT og hele røvlortet.

> [...]
> regningen var i euro, det var lige 6% oven i hatten, så det gør jeg
> ikk igen.. AC bruger ikke post dk, så der tror jeg ikke der blir lagt
Der bliver ikke lagt noget gebyr oveni med UPS, og vekslekursen er ca. 7,44,
så det er fjong. Men UPS tager 1% af det opkrævede beløb i
forsendelsesomkostninger + alm. pakkeporto.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou