Omsætning => revision gange årligt
Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-11-04 23:56

Inspireret af tidligere tråd "Reg. men hvor meget" læste jeg at man kan få
lavet sit revisions "tal" om så man kan "slippe" med at skulle bøvle med
revision f.eks. halvårligt
min virksomhed har omsat for knap 100.000 fra 5 måned vil vi kunne gå ned
til hvert ½år eller hvad er grænsen der ?

skal man bare spørge T&S om lov ?

m.v.h
l. madsen

Fra : KHJ

Dato : 04-11-04 00:40

Lasse Madsen wrote:
> [...]
> min virksomhed har omsat for knap 100.000 fra 5 måned vil vi kunne gå
> ned til hvert ½år eller hvad er grænsen der ?

Det er (var) i forbindelse med stiftelsen af et selskab (ApS eller A/S),
hvor man ved fastsættelse af regnskabsår afvigende fra kalenderåret kunne
vedtage det f.eks. 01.07. - 31.06. Med skatteåret = kalenderåret kunne man
således lade selskabets første regnskab omfatte 18 mdr. Selvsagt kan det kun
være det 1. år.
KHJ

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-11-04 02:30

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> min virksomhed har omsat for knap 100.000 fra 5 måned vil vi kunne gå ned
> til hvert ½år eller hvad er grænsen der ?

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=108179

Told*Skat ændrer automatisk.

Man behøver i øvrigt ikke lave en "revision" for at afregne moms -
det kan gøres ud fra den daglige bogføring.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/