Reg. men hvor meget
Fra : GiWeo

Dato : 03-11-04 17:34

Hejsa

Hvis jeg i det små (<20.000 kr årligt) vil lave en lille forretning,
med bla. PC support - hvor og hvormeget skal jeg så registreres.

Krav til reviser/regnskaber ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-11-04 17:36

GiWeo wrote:
> Hejsa
>
> Hvis jeg i det små (<20.000 kr årligt) vil lave en lille forretning,
> med bla. PC support - hvor og hvormeget skal jeg så registreres.
>
> Krav til reviser/regnskaber ??

Du behøver ikke registrere dig med så lille en virksomhed.
Du behøver først at blive momsregistreret ved en omsætning over 50.000
om året, men kan sagtens blive det inden.

Fra : GiWeo

Dato : 03-11-04 19:49

Hejsa

>Du behøver ikke registrere dig med så lille en virksomhed.
>Du behøver først at blive momsregistreret ved en omsætning over 50.000
>om året, men kan sagtens blive det inden.

Men firmaer kræver jo SE/CVR nummer på tilsendt fakturaer ???

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-11-04 20:32

GiWeo wrote:
> Hejsa

> Men firmaer kræver jo SE/CVR nummer på tilsendt fakturaer ???

Så er det jo nok en god ide at blive momsregisteret så du kan få dig et
cvr nummer :)
Det tager 3 dage og er ganske simpelt at gøre:
http://www.webreg-portal.dk/home.asp

--
mvh Anders Christensen

Fra : GiWeo

Dato : 04-11-04 17:16

Hejsa

>cvr nummer :)
>Det tager 3 dage og er ganske simpelt at gøre:
>http://www.webreg-portal.dk/home.asp

Er det den her jeg skla ha fat i ??

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : GiWeo

Dato : 04-11-04 18:50
Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-11-04 15:50

In news:ntqko01uud7oi6lc34ccknodb0lq46btvt@4ax.com,
GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> wrote:
> http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket.pdf

Ja, det er den. Bemærk følgende

1. Det med de 3 dage skal tages med et gran salt
2. Du skal indsende blanketten _senest_ 8 dage før du ønsker at åbne
dørene i din forretning.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : GiWeo

Dato : 12-11-04 16:09

Hejsa

>1. Det med de 3 dage skal tages med et gran salt

Ikke denne gange - der gik præcs 3 dage, så kunne jeg se mit CVR nr.
www.cvr.dk

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-11-04 22:04

GiWeo wrote:

> Men firmaer kræver jo SE/CVR nummer på tilsendt fakturaer ???

Det behøver de ikke at kræve - de kan f.eks. få dit CPR-nr, hvis de
vil sikre(*) sig hvem du er.

Men hvis du handler med firmaer, er det måske nemmere at lade sig
registrere med det samme. Det er - som Anders skriver - ikke særlig
besværligt.

M.v.h.

Jonathan

(*) Altså sikre på samme niveau som med et CVR-nr. Man kan
selvfølgelig fuske med begge dele.

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Holst

Dato : 03-11-04 22:31

Jonathan Stein wrote:

> Men hvis du handler med firmaer, er det måske nemmere at lade sig
> registrere med det samme. Det er - som Anders skriver - ikke særlig
> besværligt.

Nej, det er nemt nok at blive registreret som enkeltmands virksomhed.
Men man skal lige huske, hvad en sådan registrering medfører nemlig:

1. Momsregnskab to, fire eller 12 gange årligt, afhængig af omsætning.

2. Betale moms et tilsvarende antal gange rettidigt.

3. Udarbejdelse af årsregnskab, som skal vedlægges selvangivelsen.

4. Man modtager en udvidet selvangivelse i stedet for den almindelige,
som de fleste mennesker modtager.

5. Måske noget, jeg lige har glemt.

Med få indtægter og udgifter i firmaet er det dog stadig nemt at gå til.
Men der er helt sikkert noget ekstra papirarbejde forbundet med det.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-11-04 23:26

Holst wrote:

> 1. Momsregnskab to, fire eller 12 gange årligt, afhængig af omsætning.

I starten 4 gange årligt. Med den nævnte omsætning, vil man senere
komme ned på 2 gange årligt.
Se dog pkt. 3.

> 2. Betale moms et tilsvarende antal gange rettidigt.

Ja, man får en kedelig "dummebøde", hvis man glemmer det.

> 3. Udarbejdelse af årsregnskab, som skal vedlægges selvangivelsen.

Årsregnskab skal man i princippet altid lave, når man har selvstændig
virsomhed (moms-registreret eller ej).
Laves bogføringen løbende (som man bør), vil momsregnskabet blot være
en sammentælling i bogføringen.

> 4. Man modtager en udvidet selvangivelse i stedet for den almindelige,
> som de fleste mennesker modtager.

Det mener jeg også følger med en hver form for selvstændig
virksomhed. Dog skal man selv bede om den, hvis man ikke er momsregistreret.

M.v.h.

Jonathan