/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
O*S X - Verdens mest sikre system!
Fra : Erik Richard


Dato : 03-11-04 17:58

Hej

Har lige fået nedenstående uddrag om sikkerhed og systemer. Det viser,
at OS X + Unix BSD er de mest sikre online systemer overhovedet!

- Og så kan man godt undre sig lidt over, at vi som Mac / X-brugere skal
betale for et "sikkerhedskort" til netbank brug..

Og så lige lidt om 'forfatteren, - altså ikke ham, der har skrevet
nedenstående, men ham, der har sendt det til mig. For dem, der elsker en
god krimi, vil navnet Timothy Williams nok være kendt... Det er ham med
Commisario Trotti. Ham har jeg nu kendt i en del år, og har også fået
signerede bøger fra ham, - og da jeg har en 'kriminel' tankegang, hvad
litteratur angår, er det nu lidt sjovt.... Alle hans bøger er skrevet på
Apple computere med Nisus Writer, der i starten hed Paragon Writer, - og
det lige fra den allerførste "Krydspunkt" fra 1982.

mvh. Erik Richard

-------- Original Message --------
Subject: OT: Security
Date: Wed, 3 Nov 2004 07:14:56 -0400
From: Timothy Wiliams <timothy@OUTREMER.COM>

Lull in traffic so here's a bit of OT

> Mac OS X and BSD Unix have been named as the world's safest and most
> secure online computing environments after a year-long study by
> enterprise security specialists mi2g.
>
> In what is describes as 'the most comprehensive study ever
> undertaken', mi2g's Intelligence Unit analysed over 235,000 security
> breaches against permanently online systems and found that Mac OS X or
> BSD (on which OS X is partly based) accounted for just 4.82 per cent
> of all successful attacks. Linux was the least secure, with 65.64 per
> cent while Windows accounted for most of the remainder.
>
> In Government environments, where breaches should be treated with the
> utmost concern, the positions of Windows and Linux are reversed, due
> in no small part to a succession of worms and trojans directed against
> Microsoft's OS.
>
> 'More and more smart individuals, government agencies and corporations
> are shifting towards Apple and BSD environments in 2004,' said DK
> Matai, executive chairman of mi2g. 'For how long can the truth remain
> hidden that the great emperors of the software industry are wearing no
> clothes fit for the fluid environment in which computing takes place,
> where new threats manifest every hour of every day?

> <http://macuser.pcpro.co.uk/news/65331>

-----End Original Message-----



--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 
 
Axel Hammerschmidt (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 03-11-04 18:52
Christian Bech (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 03-11-04 22:19

In article <41890e2c$0$22716$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> - Og så kan man godt undre sig lidt over, at vi som Mac / X-brugere skal
> betale for et "sikkerhedskort" til netbank brug..

Skal vi da det?

Morten Reippuert Knu~ (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 03-11-04 22:47

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:
> In article <41890e2c$0$22716$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > - Og s? kan man godt undre sig lidt over, at vi som Mac / X-brugere skal
> > betale for et "sikkerhedskort" til netbank brug..

> Skal vi da det?

næ nogen af netbankerne tilbyder dog to løsninger:

en ikke så sikker en der kun kan virke på windows

en mere sikker en der er kræver en hardwaredims som virker på såvel
liux, macosx og windows.

oftest skal man betale for sidstnævnte løsning.

Og til Erik, du ved vel at de ting der omtales i artiklen ikke
omhandler sikkerhed på data trafik til og fra en OSX computer, men
kun sikkerhed _på_ en osx computer.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Erik Richard (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 04-11-04 01:50

Hej Christian

Ja, hvis an har Danske Bank.. - Man skal have et eller andet
USB-fidus med et kodekort, - "der skal sikre en sikkert adgang"...

mvh. Erik Richard

Christian Bech wrote:
>>- Og så kan man godt undre sig lidt over, at vi som Mac / X-brugere skal
>>betale for et "sikkerhedskort" til netbank brug..
>
> Skal vi da det?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Morten Reippuert Knu~ (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 04-11-04 16:55

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> Hej Christian

> Ja, hvis an har Danske Bank.. - Man skal have et eller andet
> USB-fidus med et kodekort, - "der skal sikre en sikkert adgang"...

Og du mener ikke at det er en mere sikker løsning? eller mener du at
en transaktion er så sikker at det ikke er nødvendigt pga. Mac OS X?

I givet fald bør du læse på lektien, ved samme lejlighed kan du evt
opdatere din viden om certifikater osv.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+80GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Steen Larsen (04-11-2004)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 04-11-04 22:16

In article <400q52-8d7.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<nospam@reippuert.dk> wrote:

> Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:
> > Hej Christian
>
> > Ja, hvis an har Danske Bank.. - Man skal have et eller andet
> > USB-fidus med et kodekort, - "der skal sikre en sikkert adgang"...
>
> Og du mener ikke at det er en mere sikker løsning? eller mener du at
> en transaktion er så sikker at det ikke er nødvendigt pga. Mac OS X?
>
> I givet fald bør du læse på lektien, ved samme lejlighed kan du evt
> opdatere din viden om certifikater osv.

Undskyld men jeg tror pointen er at det er lidt sjovt at nogle banker
kræver tokens hvis deres løsning skal bruges på "Et af verdens mest
sikre systemer" mens de ikke gør det når man er som folk er flest.
Det er vel indiskutabelt sikrere med et token men hvis penge-instituttet
vurderer at det er sikkert nok på Windows uden token så kan man vel
tillade sig at diskutere om det er rimeligt de kræver det på Mac OS.

Erik Richard (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 05-11-04 00:17

Hej Steen

Steen Larsen wrote:
>>>Ja, hvis an har Danske Bank.. - Man skal have et eller andet
>>>USB-fidus med et kodekort, - "der skal sikre en sikkert adgang"...
>>
>>Og du mener ikke at det er en mere sikker løsning? eller mener du at
>>en transaktion er så sikker at det ikke er nødvendigt pga. Mac OS X?
>>
>>I givet fald bør du læse på lektien, ved samme lejlighed kan du evt
>>opdatere din viden om certifikater osv.
>
> Undskyld men jeg tror pointen er at det er lidt sjovt at nogle banker
> kræver tokens hvis deres løsning skal bruges på "Et af verdens mest
> sikre systemer" mens de ikke gør det når man er som folk er flest.

Hvis man er Wintel bruger, kan man _vælge_ selv at bruge dimsen... Men
hvis man er Mac bruger _skal_ man bruge dimsen..

> Det er vel indiskutabelt sikrere med et token men hvis penge-instituttet
> vurderer at det er sikkert nok på Windows uden token så kan man vel
> tillade sig at diskutere om det er rimeligt de kræver det på Mac OS.

Ja dels det, men hvis man som Wintel bruger vælger at bruge token, så er
det 100% gratis. Mens vi Mac brugere skal give 250kr. for den, hvis man
er Danske Bank kunde.

Så enten burde vi (Mac) have den gratis også, eller Wintel brugerne
skulle til at betale samme beløb!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Christian Bech (05-11-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 05-11-04 08:21

In article <41897c9e$0$23052$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Ja, hvis an har Danske Bank.. - Man skal have et eller andet
> USB-fidus med et kodekort, - "der skal sikre en sikkert adgang"...

Det skal man jo heller ikke være.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste