Mangler hjælp til loading
Fra : Martin Dalgaard

Dato : 03-11-04 18:17

Hej nyhedsgruppe

jeg vil gerne lave en loading scene før min film begynder fordi
den tager lidt lang tid om at loade så jeg vil gerne lave en
nogle der
kan hjælp mig med det.

Tak på forhånd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : vandahl

Dato : 04-11-04 17:22

"Martin Dalgaard" skrev d. 03-11-04 18:17 dette indlæg :
> [...]
>
> jeg vil gerne lave en loading scene før min film begynder fordi
> den tager lidt lang tid om at loade så jeg vil gerne lave en

her kan du se en preloader:
http://www.ahva.dk/tutorial/preloader.swf
og her er .fla filen!
http://www.ahva.dk/tutorial/preloader.fla

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Dalgaard

Dato : 04-11-04 22:15

vandahl wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> her kan du se en preloader:
> http://www.ahva.dk/tutorial/preloader.swf
> og her er .fla filen!
> http://www.ahva.dk/tutorial/preloader.fla

> http://www.kandu.dk/

jeg har kiggede på preloader.fla filen men det eneste actions script
der er er stop() ; hvad skal puttes ind i () eller skal jeg insætte
andet script.

Tak på forhånd Martin dalgaard

***DRAGONS AND SLAYERS***

Fra : vandahl

Dato : 04-11-04 22:42

"Martin Dalgaard" skrev d. 04-11-04 22:15 dette indlæg :

> jeg har kiggede på preloader.fla filen men det eneste actions script
> der er er stop() ; hvad skal puttes ind i () eller skal jeg insætte
> andet script.

Jeg forstår ikke at du finder en stop()????
der burde være flere actions i scene 1!
filmen består jo af to scener..hvoraf preloaderen er scene 1 og selve
filen (billede) er scene 2!
prøv lige at se igen!

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Dalgaard

Dato : 05-11-04 15:43

> [...]
> der burde være flere actions i scene 1!
> filmen består jo af to scener..hvoraf preloaderen er scene 1 og selve

jeg fandt mere action script og brugte det til min preloader men stadig
væk virker det ikke jeg har lavet en scene 1 med preloaderen og en scene 2
med filmen. Når jeg eksportere det står ikke noget med nogle fejl i output
du kan selv se filen på http://dragonsandslayers.dk/Litch-dancing.swf du
kan godt tage en kop kaffe i mens for den tager noget tid om at komme i
gang fordi preloaderen ikke duer :(.

Mange tak på forhånd.

***DRAGONS AND SLAYERS***

Fra : vandahl

Dato : 05-11-04 16:44

Prøv lige at smide .fla filen op...så kan jeg lige se på den!

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Dalgaard

Dato : 05-11-04 17:38

vandahl wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> Prøv lige at smide .fla filen op...så kan jeg lige se på den!

> http://www.kandu.dk/

så er .fla filen smækket op du downloader den på
http://dragonsandslayers.dk/preloader.fla

Mange tak på forhånd

***DRAGONSANDSLAYERS***

Fra : vandahl

Dato : 05-11-04 18:07

Jeg kan sgu ikke åbne den?
Du har nok en ny v. af flash!
Men ganske "kort" fortalt:
Som du kan se af min preloader indeholder scene 1 to frames.
frame 1 indeholder den kode der finder ud af hvor meget af scene 2 der
er loadet! men den mest essientielle del af koden er den jer:
ifFrameLoaded ("Scene 2", 1) {
   gotoAndPlay("Scene 2", 1);
}
den fortæller at hvis frame 1 i scene 2 er loadet skal den springe til
scene 2 frame 1.
hvad du så har til at køre i dine frames af animationer er ligegyldigt.
så længe at den vender tilbage til koden og undersøger om den pågældende
scene er loadet. i min preloader var der kun 2 frames men i prinvippet
kan du have så mange som du ønsker....dette vil bare betyde at der går
længere tid imellem den "ser" efter om scene 2 er loadet!
Prøv evt. først med en simpel preloader og se om du kan få den til at
virke! Hvis den gør kan du jo udvidde med de andre dele af preloaderen
som jeg har med i min.
Når du afprøver din film i flash (CTRL+enter) prøv at vælge "view...Show
streaming" så vil du se den loade langsomt....hvis det stadig går for
hurtigt til at man kan se den preloade kan du lave om på streamingen ved
at vælge "debug" og tage en minde Rate.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Dalgaard

Dato : 05-11-04 20:31

> [...]
> streaming" så vil du se den loade langsomt....hvis det stadig går for
> hurtigt til at man kan se den preloade kan du lave om på streamingen

hej jeg har kørt den meget langsom og set at preloadingen kommer lige i
starten men den kommer som en del af filmen og det er jo ikke meningen så
når jeg åbne den på internettet tager det stadig flere år om at loade og
når den er færdig med at loade begynder filmen med preloadingen men den
skulle jo komme før imen den loader

Tak på forhånd

***DRAGONSANDSLAYERS***

Fra : Telmore

Dato : 10-11-04 16:40

"Martin Dalgaard" skrev d. 05-11-04 20:31 dette indlæg :
> [...]

og
> når den er færdig med at loade begynder filmen med preloadingen men

Hey. Jeg har precis det samme problem. Jeg fik hjælp af en. Han sagde at
man skulle ligge det ind i HTML. Det gjorte han, og det virkede...
.. Jeg ved ikke hvordan han gjorte, men på en eller anden måde. Her er
HTML scriptet: (MiN flash hedder "Stickfilm (ikke færdig).swf" så det
ska du nok lave om: <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"
xml:lang="en" lang="en">
<head>
<title></title>
</head>
<object
width="100%"
height="100%"

<param
name="movie"
value="Stick film (ikke færdig).swf"
/>
<param
name="quality"
value="high"
/>
<param
name="bgcolor"
value="#ffffff"
/>
<embed
src="Stick film (ikke færdig).swf"
quality="high"
bgcolor="#ffffff"
width="100%"
height="100%"
/>
</object>

Åben "Notesblok" og kopiere det "Script" jeg har skrevet, ind i den,
husk at ændre "Stickfilm (ikke færdig).swf" til hvad din flash hedder,
og gem filen i HTML i SAMME mappe som din flash ligger i. Så burde det
virke

http://www.kandu.dk/