Kender nogen disse producenter?
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-11-04 21:43

Hej

Da jeg skal snart til USA og kurserne rasler ned, så tænkte jeg på at
tage et GF6800 med hjem. (under 1800,- derovre). Producenterne kender
jeg dog ikke. Kender i dem?

http://www.pny.com/products/verto/performance/6800.asp

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?Part_Number=128-A8-N343-AX

http://www.bfgtech.com/6800OC.html

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Nicolai

Dato : 03-11-04 23:52

> [...]
> et GF6800 med hjem. (under 1800,- derovre). Producenterne kender jeg dog

De 2 førstenævnte er vist rimelig "tunge", sagt på en anden måde, kvalitet.
svjv...

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 04-11-04 16:58

> Da jeg skal snart til USA og kurserne rasler ned, så tænkte jeg på at
> tage et GF6800 med hjem. (under 1800,- derovre). Producenterne kender
> jeg dog ikke. Kender i dem?

Husk lige at du skal regne med told og moms når du tager det med til
Danmark.
Der er ingen forskel på om du får det sendt til Danmark, eller selv
medbringer det.

mvh
TK

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-04 17:53

> Husk lige at du skal regne med told og moms når du tager det med til
> Danmark.
> Der er ingen forskel på om du får det sendt til Danmark, eller selv
> medbringer det.

Det vil jeg godt se effektueret :)

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 04-11-04 17:57

> Det vil jeg godt se effektueret :)

Når du går igennem lufthavnen komme du til et stort skilt. Told&Skat står
der på.

mvh
TK

Fra : Byte Me

Dato : 04-11-04 18:00

On Thu, 4 Nov 2004 17:53:00 +0100, "Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>Det vil jeg godt se effektueret :)

Nemt nok. Hvis du bliver stoppet i tolden, så får du sgu
svært ved at overbevise tolderen om at det er et brugt
grafikkort som du også havde med på udrejsen.
Altså kommer du til at betale told og sikkert også en
najs lille bøde for at prøve på at snyde skattefar.

og ved indrejse fra USA er det slet ikke ualmindeligt at
man bliver bedt om at lukke kufferten op. Jeg vil gætte
på at chancen er små 50%.

God tur

mvh BM

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-04 18:07

> Nemt nok. Hvis du bliver stoppet i tolden, så får du sgu
> svært ved at overbevise tolderen om at det er et brugt
> grafikkort som du også havde med på udrejsen.
Hvor tit sker det?`

Fra : Brian Lund

Dato : 04-11-04 23:43

> Hvor tit sker det?

Prøv lige at læs hans indlæg igen, han skrev endda han regnede med ca. 50%!

Men man kan så derfra sende det hjem til sin egen adresse, eller en vens, og
sende det som gave af ringe værdi, så man slipper for at betale told og
moms...

Brian

Fra : Byte Me

Dato : 04-11-04 23:55

On Thu, 4 Nov 2004 23:43:14 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote:

>Men man kan så derfra sende det hjem til sin egen adresse, eller en vens, og
>sende det som gave af ringe værdi, så man slipper for at betale told og
>moms...

Det er der så bare 2 problemer i.

1. Forsvinder pakken undervejs, så kan man jo ikke forvente nogen
erstatning.

2. Åbner tolden pakken og kigger, så er man på spanden.
Og det gør de faktisk ret tit. Jeg har familie i USA og mere end
hver anden pakke de sender til mig bliver tjekket i tolden.
Og det hjælper altså ikke at påstå at det er et 50 kroners grafikkort.
Toldere er nemlig ikke ret meget dummere end andre mennesker.

mvh BM

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-04 23:57

> 1. Forsvinder pakken undervejs, så kan man jo ikke forvente nogen
> erstatning.

Rigtigt, men det sker vist ikke _så_ tit, selvom det jo er ærgerligt hvis
det lige sker for dig når man gør det!

Ok, æv der røg dén fidus :)

Brian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-11-04 18:16

Hej

Byte Me wrote:
> og ved indrejse fra USA er det slet ikke ualmindeligt at
> man bliver bedt om at lukke kufferten op. Jeg vil gætte
> på at chancen er små 50%.

Kan du sige tilnærmelsesvis 0%. Jeg er i USA ca hver anden måned og
rejser derudover også til andre steder rundt omkring og er endnu aldrig
blevet stoppet i tolden. Sådan har det været de sidste 3-4 år. Ofte er
der slet ingen toldere til at tage imod. Ikke engang i USA står tolderne
og tjekker hvad man tager med ind i landet selvom du praktisk talt ikke
må tage så meget som en pakke tyggegummi med ind.

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-04 18:21

> [...]
> hvad man tager med ind i landet selvom du praktisk talt ikke må tage så

Netop

Fra : Christian

Dato : 15-11-04 16:07

"Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> wrote in message

> [...]
>
> og ved indrejse fra USA er det slet ikke ualmindeligt at
> man bliver bedt om at lukke kufferten op. Jeg vil gætte

hmmm...jeg har været en del gange i lande udenfor EU...og købt ting med
hjem,-og jeg er aldrig blevet stoppet i tolden...

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 15-11-04 17:45

On Mon, 15 Nov 2004 16:07:20 +0100, "Christian"
<askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

>hmmm...jeg har været en del gange i lande udenfor EU...og købt ting med
>hjem,-og jeg er aldrig blevet stoppet i tolden...

Heh - jeg har et lod i Klasselotteriet. På den måde ved jeg præcis
hvor meget jeg skal betale for spilleriet.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-11-04 18:05

Hej

Thomas Kristiansen wrote:
> Husk lige at du skal regne med told og moms når du tager det med til
> Danmark.

Lol! Du rejser vist ikke så meget

> Der er ingen forskel på om du får det sendt til Danmark, eller selv
> medbringer det.

Jo, for ved at få det sendt, så lægges der told og moms oveni portoen

Fra : Nicolai

Dato : 04-11-04 18:07

> Lol! Du rejser vist ikke så meget

400+ flyvninger siden 89?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-11-04 19:08

Hej

Nicolai wrote:

> 400+ flyvninger siden 89?

Jeg tænkte nu mest på Thomas og for den sags skyld også BM.

Jeg kan ikke være med på din "rekord", men det er da blevet til omkring
100 flyvninger siden 2000. Een gang er det blevet til at jeg fik
gennemrodet min bagage. Det var præcis 2 måneder efter 11.9.-ulykken på
vej ud af USA. Men det var bestemt ikke toldere, medmindre de
amerikanske toldere render rundt i militæruniform med halvautomatiske
våben over skulderen

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 05-11-04 16:53

> Jeg tænkte nu mest på Thomas og for den sags skyld også BM.

Du har ret. Min antal flyvninger siden år 2000 kan vist kun snige sig op på
18.
Men jeg synes ikke at det er smart at opfordrer til ulovlige gerninger.
For ellers jeg da mange forslag.

mvh
TK

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-11-04 18:57

Hej

Thomas Kristiansen wrote:
> Men jeg synes ikke at det er smart at opfordrer til ulovlige gerninger.
> For ellers jeg da mange forslag.

Det kan vi hurtig være enige om, men om folk vil smugle eller ej er vel
op til en selv. Jeg tror nu heller ikke at der var nogen der kom med en
opfordring til at gøre sådan. Det skulle da lige være mig selv som
opfordrer mig til at gøre det .

Grænsen ligger i øvrigt for stumper fra USA på 1350,-. Så et Geforce
6600GT ligger for eksempel indenfor grænsen.