Bolig telefoncentral i forhold til: Bekend~
Fra : SoftMan Brian

Dato : 03-11-04 15:08

er der nogle der kan sige om en ejendom (almen beboelse) der har sin egen
telefoncentral, er ejendommen så en slutbruger (§4) eller en udbyder (§6) i
henhold til:

Bekendtgørelse af lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet:
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A2004/0067929.htm

Jeg mener selv at ejendommen er en slutbruger (og de enkelte beboere således
ikke er omfattet af loven) da selve teletjenesten ikke udbydes kommercielt.
Nogle der ved om det er rigtigt forstået?

Mvh. Brian Høy

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-11-04 23:02

SoftMan Brian wrote:

> Jeg mener selv at ejendommen er en slutbruger (og de enkelte beboere således
> ikke er omfattet af loven) da selve teletjenesten ikke udbydes kommercielt.
> Nogle der ved om det er rigtigt forstået?

Det bliver "kommercielt" blot foreningen får et overskud på driften -
men I udbyder formentlig til en "på forhånd afgrænset kreds af slutbrugere".

Telestyrelsen har en udemærket guide til hvilke regler, der gælder i
de forskellige situationer:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=128953564

M.v.h.

Jonathan