Antal tilbud ved ombygning af bolig?
Fra : Sven

Dato : 02-11-04 02:24

Jeg har altid troet, at man max måtte indhente 3 tilbud fra firma'er
ved om og/eller tilbygning af sin bolig, men jeg har i går fået at
vide af en ejendomsmægler, at der ikke er regler for den slags
(mere??).
Jeg kan godt nok ikke se, hvordan det kan kontrolleres hvormange
tilbud man indhenter, men derfor kan der jo godt være en lov om det.
Altså kort og godt .... er der begrænsning på, hvormange forskellige
entrepenører man må få tilbud fra til en given opgave?

Sven

Fra : Sven

Dato : 02-11-04 02:26

Det drejer sig om en ejerbolig.

Sven

Fra : Peter

Dato : 02-11-04 09:57

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså kort og godt .... er der begrænsning på, hvormange forskellige
> entrepenører man må få tilbud fra til en given opgave?

Der var tidligere regler om privats adgang til at indhente tilbud, og som du
selv er inde på var der et loft på antallet af anmodninger om tilbud. Disse
regler er ophævet og du kan kontakte så mange håndværkere du vil.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus Tondering

Dato : 06-11-04 10:59

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> writes:
> Der var tidligere regler om privats adgang til at indhente tilbud, og som du
> selv er inde på var der et loft på antallet af anmodninger om tilbud. Disse
> regler er ophævet og du kan kontakte så mange håndværkere du vil.

Hvornår blev de regler ophævet?

--
Claus Tøndering

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-11-04 11:09

Claus Tondering <claus@tondering.dk> wrote:

> Hvornår blev de regler ophævet?

2001, da licitationsloven blev ophævet og erstattet med tilbudsloven.

--
Jesper Lund

Fra : Henning

Dato : 02-11-04 10:10

On Tue, 2 Nov 2004 02:23:33 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Altså kort og godt .... er der begrænsning på, hvormange forskellige
>entrepenører man må få tilbud fra til en given opgave?

Rigtigt - i "gamle dage" skulle opgaven ud i entreprise hvis du
indhentede mere end to tilbud - sikkert for ikke at spilde for mange
håndværkeres tid og penge?
Men du kan stadig være sikkr på, kartel eller ej, så snakker de lokale
håndværkere sammen, så de ved altid hvad der bevæger sig i
lokalområdet. Erfaringsmæssigt (andelsforening i Kbh K) snakker de så
meget sammen, at de ved hvem der skal have næste større opgave
alledere inden tilbuddet afleveres - stakkels ham der tillader sig at
underbyde...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk