udlæg
Fra : Andre

Dato : 28-10-04 21:36

Hvilke paragraffer dækker 'det offentlige' sig under når de gør udlæg i ens
bankkonto når man er i udlandet?
Og hvad med banken når de indvilger i det?

Fra : Rune Wold

Dato : 28-10-04 22:25

Andre wrote:

[klip]

> Hvilke paragraffer dækker 'det offentlige' sig under når de gør udlæg i ens
> bankkonto når man er i udlandet?

Retsplejelovens tredje afsnit om tvangsfuldbyrdelse, vel sagtens.

[klip]

> Og hvad med banken når de indvilger i det?

De indvilget ikke i noget. Hvis der først er gjort udlæg i bankkontoen,
så er det en sikkerhedsret i din fordring mod banken. Det skal banken
respektere.

/Rune Wold

Fra : Andre

Dato : 29-10-04 22:31

"Rune Wold" <uuu@uuu.invalid.dk> wrote in message
> Andre wrote:
>
> [klip]

> Retsplejelovens tredje afsnit om tvangsfuldbyrdelse, vel sagtens.

ok

> [klip]

> De indvilget ikke i noget. Hvis der først er gjort udlæg i bankkontoen,
> så er det en sikkerhedsret i din fordring mod banken. Det skal banken
> respektere.

Sikkerhedsret for hvem? Ikke for mig, vel!!
Hvad henviser du til?

Kan de så også skaffe sig adgang til mit hus mens jeg er væk og fjerne det
de mener er deres?

Fra : Rune Wold

Dato : 29-10-04 22:54

Andre wrote:

[klip]

> Sikkerhedsret for hvem?

Sikkerhedsret for dem du skylder penge.

/Rune Wold

Fra : Andre

Dato : 31-10-04 08:19

> Andre wrote:
>
> [klip]

> Sikkerhedsret for dem du skylder penge.

Godt nok, men hvad med MIN sikkerhed? Det kan vo være at man ikke har
erkendt sig skyldig, og at der er en grund herfor.

Kan de bare fjerne alt det man ejer og har, ned til sidste kr.

Fra : Peder Porse

Dato : 31-10-04 11:06

Udlægget må være foretaget på et udlægsfundament.- en opgørelse af din
forfaldne gæld, en tilsigelse til udlægsforretning m.v.,

Hvis du ikke mener at have gæld, der kan gøres udlæg for, kan udlægget
indbringes for fogedretten, hvis pantefogeden har foretaget det og for
landsretten, hvis dete r fogedretten, der har foretaget det. Det
vcremgår også af den meddelelse du har modtaget om det foretagne udlæg

det er din retssikkerhed.
pp

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-10-04 12:54

"Andre" skrev 29.10.2004 23:31:

> Sikkerhedsret for hvem? Ikke for mig, vel!!
> Hvad henviser du til?
>
> Kan de så også skaffe sig adgang til mit hus mens jeg er væk og fjerne det
> de mener er deres?

Ja, hvis der enten er gjort udlæg i det, eller man mener et
rådighedsberøvelse er påkrævet i forbindelse med, at der foretages udlæg.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Andre

Dato : 31-10-04 08:18

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BDA94D79.CDAA%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Ja, hvis der enten er gjort udlæg i det, eller man mener et
> rådighedsberøvelse er påkrævet i forbindelse med, at der foretages udlæg.

'Udlæg' er det ord 'berøvelse' dækker sig under her i dette forløb! Men hva
pokker, det er jo vore offentlige tjenere som foretager 'berøvelsen'....