Kan det virkelig være lovligt?
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 28-10-04 17:08

Hejsa!

Min mor er 81 år og bor i en boligblok i Gentofte. For små 2 år siden fik
hun brev fra ejendommen, som fortæller at hun stiger 500 kr pr. mdr. pga.
nye altaner. Mere hører hun ikke fra ejendommen. Og stigningen bliver ikke
effektueret.
Men så i dag modtager hun så en regning på 18.000 kr (incl. den alm.
husleje), som ejendommen vil trække på hendes bank via. betalingsService.

Ca. 30 andre (ældre) har modtaget samme besked.

Kan det virkelig være lovlig (etisk rigtigt)?

Mvh. Bo (sønnen)

Fra : NoTrabajo

Dato : 28-10-04 17:28

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det virkelig være lovlig (etisk rigtigt)?

Lov er lov og etik er etik, og disse to begreber har intet med hinanden at gøre.
--
(No)Trabajo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 28-10-04 17:57

> Lov er lov og etik er etik, og disse to begreber har intet med hinanden at
gøre.

Du har ret, glem det med etik - hvad med spørgsmålet?

/Bo

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 28-10-04 17:54

On Thu, 28 Oct 2004 18:27:36 +0200, "NoTrabajo"
<trabajono@hotmail.com> wrote:

>Lov er lov og etik er etik, og disse to begreber har intet med hinanden at gøre.

Er det et citat af Pavlov?
--
Svend Olaf

Fra : NoTrabajo

Dato : 28-10-04 19:23

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@partitionsupport.com> skrev i en meddelelse

gøre.

> Er det et citat af Pavlov?

Det er et NoTrabajo-citat. At en eller anden tidligere har sagt noget lignende
er langt fra umuligt, da de fleste geniale tanker allerede tidligere er tænkt af
et andet menneske.

Hvem er/var Pavlov?
--
(No)Trabajo

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-10-04 23:41

NoTrabajo wrote:

> Hvem er/var Pavlov?

Var det ikke ham med hundene?

mvh

Carsten Riis

Fra : Henrik

Dato : 29-10-04 10:02

On Fri, 29 Oct 2004 00:40:54 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Var det ikke ham med hundene?

Nej, det _er_ hundene, og de skriver begge herinde. Lov er ham der
kommer med begrundede og dokumenterede svar. Pav er hundehovedet der
fyrer noget af, bare for at svare - uden paragraffer, uden
dokumentation, men gerne iblandet lidt moral, egne meninger og gode
husgeråd.

Mvh
Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-10-04 10:27

"Henrik" wrote

> [...]
> fyrer noget af, bare for at svare - uden paragraffer, uden
> dokumentation, men gerne iblandet lidt moral, egne meninger og gode

Lissom ham Henrik der troller rundt

- Peter

Fra : Lars

Dato : 29-10-04 11:42

On Fri, 29 Oct 2004 00:40:54 +0200, Carsten Riis wrote:

> Var det ikke ham med hundene?

Nej, han hedder Poul Thomsen.

/Lars

Fra : Rune Wold

Dato : 28-10-04 17:57

Bo Jørgensen wrote:

[klip]

> Kan det virkelig være lovlig?

Formentlig ikke. Men der må et lidt mere detaljeret hændelsesforløb,
førend det kan siges med sikkerhed.

/Rune Wold

Fra : Henning

Dato : 28-10-04 18:28

On Thu, 28 Oct 2004 18:07:53 +0200, "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
>Men så i dag modtager hun så en regning på 18.000 kr (incl. den alm.
>husleje), som ejendommen vil trække på hendes bank via. betalingsService.

Brev fra "ejendommen"? Der må stå nogle personer bag, en "ejendom" kan
ikke sende breve?
Hvilken boligform? Ejer, lejer, andel? Har der været indkaldt til
møde, hun har ignoreret, hvor evt. et flertal har besluttet
stigningen? I vores andelsforening er en generalsforsamling højeste
myndighed, et flertal kan sagtens vedtage diverse stigninger - også
for dem der aldrig dukker op!

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 28-10-04 20:02

> Brev fra "ejendommen"? Der må stå nogle personer bag, en "ejendom" kan
> ikke sende breve?

Et advokatfirma der administere ejendommen

> Hvilken boligform?

Hun er lejer

Hun fik et varsel på 3 mdr., - stigningen var på 566 kr gældende fra
1/12-2002

Mvh.Bo