Morten Snedker <morten"udelad"@<udelad>dbconsultdotdk> skrev:
> Kan en forretning nedsætte det refunderede beløb, fordi de mener
> salgsprisen er forringet, på grund af brudt/ødelagt emballage?
Kun hvis der er tale om meget speciel emballage.
http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2/net-tjek-for-erhvervsdrivende/fortrydelsesret/ulovlige-vilkaar/3/
> Uanset svaret: et link til paragraffen vil være dejligt.
Forbrugeraftaleloven:
http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbrugerlove/18/forbrugeraftaleloven-for-aftaler-efter-01102004/
§ 20. Fortrydelsesretten er betinget af, at det modtagne overgives til
den erhvervsdrivende på dennes forretningssted i væsentlig samme stand
og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde. Ved fjernsalg
af varer, hvor den erhvervsdrivende har påtaget sig at afhente varen
hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, og ved køb
af varer uden for fast forretningssted er fortrydelsesretten betinget
af, at forbrugeren holder det modtagne til disposition for den
erhvervsdrivende i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da
forbrugeren fik det i hænde. Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller
forringet, uden at beskadigelsen eller forringelsen skyldes uagtsomhed
eller manglende omsorg fra forbrugerens side, bevarer forbrugeren sin
fortrydelsesret. Stk. 3. Forudsat at forbrugeren udtrykkeligt er gjort
opmærksom herpå, gælder fortrydelsesretten ikke for
1. varer, der er taget i brug, hvis det efter varens art er
åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi, og
2. forseglede lyd- eller billedoptagelser eller edb-programmer, hvis
forbrugeren har brudt forseglingen.
--
Morten
http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum
http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri
http://miljokemi.dk/coppermine