Tabt arbejdsfortjeneste....
Fra : NFE

Dato : 26-10-04 11:59

Hej NG...

Jeg var i 2002 udsat for en arbejdsulykke. Jeg begyndte at arbejde halv tid
ca 7 mdr. efter ulykken. Forsikringsselskabet vil ikke betate tabt
arbejdsfortjeneste længere end til det tidspunke hvor jeg starter arbejdet,
med den begrundelse at halvtids arbejde er arbejde i væsentlig samme omfang
som tidligere, hvilket vi ikke er enige om. Nu vil jeg gerne vide om der er
retspraksis på området eller om den eneste mulighed jeg har er at anlægge
sag ved domstolene.

--

På forhånd tak
NFE

Fra : NFE

Dato : 26-10-04 12:10

> [...]
> vide om der er retspraksis på området eller om den eneste mulighed jeg har

Jeg glemte lige at skrive at Arbejdsskadestyrelsen har fastsat mit
stationærtidspunkt til d. 10/2 2004 - Arbejdsskadestyrelsen blev bedt om en
udtalelse om stationærtidspunkt af forsikringsselskabet der skal udbetale
tabt arbejdsfortjæneste. Nu vil de så bare ikke acceptere det
stationærtidspunkt som Arbejdsskadestyrelsen har vurderet.

MVH NFE

Fra : Padre

Dato : 26-10-04 17:31

In news 417e306b$0$273$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
NFE <efrahmn@REMOVEhotmail.com> wrote:

> Jeg glemte lige at skrive at Arbejdsskadestyrelsen har fastsat mit
> stationærtidspunkt til d. 10/2 2004 - Arbejdsskadestyrelsen blev bedt

Der kan ved arbejdsskader, som er omfattet af en ansvarsforskring, udbetales
erstatning for tabt arbejdsfortjeneste indtil stationærtidspunktet, som bla.
kan fastsættes til det tidspunkt, hvor skadelidte i væsentligt omfang
genoptager arbejdet.

Om forskringsselskabet har ret afhænger i høj grad af, hvor meget du tjente
ved deltidsarbejdet i forhold til din normale løn, hvor mange timer du
arbejdede på deltid i forhld til før arbejdsskaden og lignende faktorer.

Ved uenighed i dette spørgsmål er mulighederne forhandling/forlig eller en
retssag. Eksperterne på området er Elmer & Partnere eller Rosberg, begge i
Kbh.

--
Padre

Fra : NFE

Dato : 26-10-04 18:11

> [...]
> bla.
> kan fastsættes til det tidspunkt, hvor skadelidte i væsentligt omfang

I min filosofi er halvtid ikke "i væsentlig samme omfang som før skaden"

> [...]
> ved deltidsarbejdet i forhold til din normale løn, hvor mange timer du
> arbejdede på deltid i forhld til før arbejdsskaden og lignende faktorer.

Jeg arbejde halv tid og fik løn for halv til (timelønnet) og fik supleret op
med sygedagpenge fra kommunen.

Det jeg søger er om der findes domstole afgørelser på dette område...

MVH NFE

Fra : Padre

Dato : 26-10-04 19:25

In news 417e8522$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
NFE <efrahmn@REMOVEhotmail.com> wrote:

> Det jeg søger er om der findes domstole afgørelser på dette område...

Tonsvis - men sagen kommer an på de helt konkrete omstændigheder, hvorfor du
ikke vil få så meget ud af at vide, at der har været sager af den art, hvor
henholdsvis den ene og den anden part har fået medhold i retten.

Har du en fagforening, der kan hjælpe dig ? Mange fagforeninger yder
rådgivning om det her, og flere af dem engagerer ofte advokater på
medlemmernes vegne.

--
Padre

Fra : NFE

Dato : 27-10-04 20:18

> Har du en fagforening, der kan hjælpe dig ? Mange fagforeninger yder
> rådgivning om det her, og flere af dem engagerer ofte advokater på
> medlemmernes vegne.

Det er også fagforeningen der kører sagen, og deres jurister er i fuld gang.
Jeg ville bare prøve om jeg selv kunne finde nogle domme på dette område...

MVH. NFE..

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-10-04 16:42

"NFE" <efrahmn@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> retspraksis på området eller om den eneste mulighed jeg har er at anlægge

Der kan I bare se, noget af det dummeste man kan gøre her i Danmark, er at gå på
arbejde.
--
(No)Trabajo

Fra : Padre

Dato : 29-10-04 19:42

> Der kan I bare se, noget af det dummeste man kan gøre her i Danmark, er at
gå på
> arbejde.

TADAAAAAAAAAAA

Danmarks repræsentant i konkurrencen sætter endnu en rekord i stupiditet.

plonk

Fra : Henning Sørensen

Dato : 26-10-04 18:44

> [...]
> vide om der er retspraksis på området eller om den eneste mulighed jeg har

www.ankeforsikring.dk

/Henning.

Fra : Padre

Dato : 26-10-04 19:22

In news 417e8ced$0$18213$14726298@news.sunsite.dk,
Henning Sørensen <hkksnews@privat.dk> wrote:

> www.ankeforsikring.dk

Den instans tager sig kun af spørgsmål mellem forsikringstager og
fossikringsselskab. Der er her tale om en sag melem forsikringsselskab og
3.mand, hvorfor forsikringsankenævnet ikke kan behandle sagen.

--
Padre

Fra : NFE

Dato : 26-10-04 19:20

Jeg fandt nedenstående Højesterets dom, den må kunne bruges. Så er der bare
spørgsmålet om hvor mange timer der skal til for at arbejdet er genoptaget i
væsentlig samme omfang som før skaden.

Mvh. NFE

Erstatning for tabt arbejdsfortjeneste også vedrørende periode, der lå
1½ år efter genoptagelsen af arbejdet første gang.
Højesterets Dom afsagt den 23. juni 2000 i sag 373/1999. U 2000.2018 H

A ctr. B

A kom til skade under arbejde for B i et skibs lastrum den 29. januar
1994. A krævede erstatning for tabt arbejdsfortjeneste og godtgørelse for
svie og smerte for sygeperioderne 29. januar 1994 - 9. april 1994 og 29.
september 1995 - 10. november 1995, idet A i mellem de to sygeperioder havde
genoptaget arbejdet i væsentlig samme omfang som tidligere.

Højesterets flertal lagde til grund, at 2. sygeperiode ubestridt var
en kausal og adækvat følge af tilskadekomsten, og at A efter 1. sygeperiode
havde kunnet genoptage sit arbejde i væsentligt samme omfang som tidligere.
A´s uarbejdsdygtighed havde derfor været midlertidig, hvorfor A også havde
krav på erstatning for tabt arbejdsfortjeneste for 2. sygeperiode. Dette
resultat var bedst stemmende med § 2, stk. 1. A var derimod ikke berettiget
til godtgørelse for svie og smerte for denne periode, da der kun kan ydes
godtgørelse efter § 3, 1. pkt., indtil helbredstilstanden er stationær.

Fra : NFE

Dato : 24-11-04 17:00

> [...]
> vide om der er retspraksis på området eller om den eneste mulighed jeg har

Jeg vil lige orientere NG om at forsikringsselskabet har besluttet sig for
at udbetale tabt arbejdsfortjenste for ydereligere halvandet år. Det krævede
kun et enkelt brev fra fagforeningen før de ændrede mening. De skulle
åbenbart lige prøve om de kunne slippe afsted med at betale ingenting. Vi er
så ikke helt enige om beløbet, men det skal vi jo så til at forhandle om.

Mvh NFE