Vedr. skattefri omdannelse af et I/S og of~
Fra : Andreas N?sager

Dato : 25-10-04 13:42

Jeg sidder lidt i en knibe.

I Juli 2001 startede jeg et I/S, i Maj 2002 blev dette omdannet til et
ApS med tilbagevirkende kraft.

Nu er det således at jeg senere i 2002 solgte min andel af
virksomheden og efterfølgende har de nye ejere haft problemer med at
betale deres revisor.

Nu forlyder det sig således at jeg overfor min bopæls kommune skal
dokumentere at der er forgået en skattefri omdannelse, ellers vil de
gøre deres krav om beskatning af personligt ejet firmas overskud,
gældende.

Jeg har forsøgt at få hjælp hos vores tidligere revisor, men da
virksomheden som den står idag, skylder selv samme et ukendt beløb
finder jeg ingen hjælp der.

Ligeledes har jeg forsøgt at ringe til gud og hver mand inden for det
offentlige, forskellige kommuner, forskellige skattecentre samt T&S,
alle peger omend mod hinanden, så hvis jeg bliver ved med at ringe,
vil det blot gå i en cirkel.

Jeg har lidt forskellige informationer:

I/S blev omdannet til ApS i 2002 med samme bopæls kommune som jeg selv
på daværende tidspunkt.
ApS flyttede efter mit frasalg kommune.
Ligeledes gjorde jeg, dog ikke til den samme.
Jeg er flyttet et par gange siden.

Hvem ville i skyde på, har de aktuelle dokumenter, således at jeg kan
slippe for denne urette beskatning?

Håber på lidt hjælp eller nogen råd

Fra : Peter

Dato : 25-10-04 14:08

"Andreas N?sager" <andreasnaesager@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er det således at jeg senere i 2002 solgte min andel af
> virksomheden og efterfølgende har de nye ejere haft problemer med at

Nægter han at udlevere dokumenterne?

Hvis han gør det vil jeg anmode Fogedretten om hjælp til at få dokumenterne,
hvis det er dine.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-10-04 17:16

In article <61299e61.0410250442.216f94c4@posting.google.com>, Andreas N?sager wrote:
> Jeg sidder lidt i en knibe.
>
> I Juli 2001 startede jeg et I/S, i Maj 2002 blev dette omdannet til et
> ApS med tilbagevirkende kraft.

Du hæfter personligt for gælden til alle du har handlet med som
har handlet i den tro du har været et IS. Også når dette er sket
efter Maj 2002.

> Nu er det således at jeg senere i 2002 solgte min andel af
> virksomheden og efterfølgende har de nye ejere haft problemer med at
> betale deres revisor.

Gæld stiftet efter omdannelsen til leverandører der ved virksomheden
er omdannet - er virksomhedens gæld alene. Deres revisor må kende
virksomheden, og gælden til ham hæfter alene selskabet for.

> [...]

> Jeg har forsøgt at få hjælp hos vores tidligere revisor, men da
> virksomheden som den står idag, skylder selv samme et ukendt beløb

Du kan vel bare betale ham for ydelserne ?

> [...]
> Jeg er flyttet et par gange siden.
>
> Hvem ville i skyde på, har de aktuelle dokumenter, således at jeg kan

Den gamle virksomhed har vel kopierne af de dokumenter du modtag
fra revisor ? Ellers har Erhvervs- og Selskabsstyrelsen vel papirer
der viser hvad der er skudt ind i firmaet. De værdier for 125.000
der skal til. Så kan T&S vel se du ikke har trukket dem ud.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-10-04 23:42

Andreas N?sager wrote:

> [...]
> dokumentere at der er forgået en skattefri omdannelse, ellers vil de
> gøre deres krav om beskatning af personligt ejet firmas overskud,

Det kunne lyde som om omdannelsen ikke er registreret korrekt, når
kommunen ikke selv kan slå oplysningerne op - måske fordi papirerne ikke
er havnet der, hvor de burde befinde sig.

Du har ikke nogen kopier af dokumenterne, der blev udfærdiget i
forbindelse med omdannelsen?

Hvem stod for omdannelsen og hvem havde ansvar for indsendelse af
papirerne?

> Hvem ville i skyde på, har de aktuelle dokumenter, således at jeg kan
> slippe for denne urette beskatning?

Stiftelsen af ApS bør være registreret hos Erhvervs- og
selskabsstyrelsen (www.eogs.dk).

Måske kan nogen bidrage med noget mere konkret, hvis du vil skrive
firmanavnet her i gruppen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.