få opsagt del af forsikring
Fra : mullerman

Dato : 23-10-04 17:34

Hej NG

Min kæreste og jeg har endelig fået taget os sammen til i fællesskab at
tegne indboforsikring og 2 x ulykkesforsikring hos TopDanmark (som vi fandt
billigst) for 1½-2 mdr siden. Min kæreste havde allerede sin ulykkes- og
indboforsikring der, i en TopStart løsning - en ordning for unge. Jeg havde
en ulykkesforsikring hos Tryg. Da jeg arbejder hos TDC kan jeg få rabat hos
TopDanmark ved at tegne deres almindelige forsikring - altså en anden type
en TopStart. Derfor gjorde vi følgende:

Ændrede Topstart (dækning 334.000) til alm forsikring (dækning 500.000)
samt lavede 2 x ulykkesforsikring.

Nu er der bare det problem at min kærestes cykel blev stjålet for 1 uge
siden. Topdanmark dækker selvfølgelig, men de har også skrevet til os at
cykeldækningen bliver opsagt fra 6/11-04. Nu skal det siges at min kæreste
på sin TopStart har haft 2 eller 3 andre cykeltyverier på 2½ år.

Mit spørgsmål er om TopDanmark bare kan opsige den dækning da det er en helt
ny forsikring der er tegnet?

Jeg regner med at ringe til TopDanmark mandag og brokke mig, og vil lige
inden høre her om der er nogle gode råd...

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-10-04 17:51

In article <417a87e4$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, mullerman wrote:
> [...]
> på sin TopStart har haft 2 eller 3 andre cykeltyverier på 2½ år.
>
> Mit spørgsmål er om TopDanmark bare kan opsige den dækning da det er en helt

Forsikringerne taler sammen. og 2-3 tyverier på 2.5 år lyder helt
vildt. Jeg bor i 8000 Århus C, og har ikke fået stjålet en cykel
endnu. Det er et spørgsmål om at låse, og placere den fornuftigt.

> Jeg regner med at ringe til TopDanmark mandag og brokke mig, og vil lige
> inden høre her om der er nogle gode råd...

Jeg tror godt de kan opsige dækningen, men så kan du vælge at opsige
forsikringen og flytte den (hvis nogen vil have jer).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-04 18:07

Povl H. Pedersen skrev:

>Forsikringerne taler sammen. og 2-3 tyverier på 2.5 år lyder helt
>vildt.

Næ, det gør det nu ikke. Jeg bor i Horsens og har fået stjålet
tre cykler inden for ganske få år. Det er dog mange år siden, og
jeg har kunnet cykle i 15-20 år uden at få stjålet min cykel. Jeg
fik dog stjålet en cykelcomputer mens cyklen stod inde i vores
baggård, og næste dag var fire eger i forhjulet klippet i
stykker.

Horsens er ikke specielt belastet på nogen måde.

>Det er et spørgsmål om at låse, og placere den fornuftigt.

.... og held og bopæl.

--
Bertel

Fra : Henning Sørensen

Dato : 23-10-04 21:29

> [...]
> baggård, og næste dag var fire eger i forhjulet klippet i
> stykker.
>
> Horsens er ikke specielt belastet på nogen måde.

Hmmm - er der mon noget billede for hvor man bor ?
Vi har boet her i 14 år (mindre provinsby) - på 3 dage fik knejten stjålet 2
cykler fra carporten.
Den ene var låst med en almindelig nøgle lås - den anden med en
"wire-led-lås" (til næsten 300 kroner...)

Pga den lave risiko (bob-bob) fik vi aldrig noteret stelnumre på den
(tomme) lap papir man modtager når man køber cykel/lås
så der forsvandt ca. 6.000,- (begge cykler var under 6 mdr gamle)

Cyklerne ligger sikkert nede i havnen nu - vi har ihvertfald ikke kunne
finde dem.

NB : Har ikke kontaktet forsikringsselskabet overhovedet eftersom vi jo ikke
har noteret stelnumrene.

/Henning.

Fra : Repzak

Dato : 23-10-04 22:47

> [...]
> 2 cykler fra carporten.
> Den ene var låst med en almindelig nøgle lås - den anden med en
> "wire-led-lås" (til næsten 300 kroner...)

Tjae.. samme problem i sønderborg...

på ca 3/4 fik både mig og kæresten stjålet en cykel hver...

Min fra et aflåst cykelskur(dog med dårlig type lås), min cykel var ca 1md
gammel og med godkendt lås...

Min kærestes blev stjålet på bus stationen ved højlys dag også med godkendt
lås...

Vi fik begge refunderet af topdanamrk 100% pga de var under 1 år gammel..

Jeg ved ikke om vi tør melde den næste cykel til topdanmark hvis den bliver
stjålet...
( men kan det passe man ikke engang kan bruge ens cykel når det bliver
mærkt, og at man ikke kan købe en god cykel, fordi så har man den alligevel
ikke når man skal bruge den ??? )

Kasper

Fra : Martin Clemmensen

Dato : 24-10-04 01:39

Repzak wrote:
> ( men kan det passe man ikke engang kan bruge ens cykel når det bliver
> mærkt, og at man ikke kan købe en god cykel, fordi så har man den alligevel
> ikke når man skal bruge den ??? )

Et lille tip jeg kender flere der har brugt er at købe et par billige
cykler ved den lokale politiauktion for en plovmand. Mange af dem plejer
at være i rimelig god stand. Så har man cykler til en rum tid, alt efter
hvor mange man får stålet selvf. ;)

Alternativt kan man jo benytte sig af forsikringen :)

vh
Martin

Fra : JBH

Dato : 24-10-04 03:14

"Martin Clemmensen" <clemme@jir.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> cykler ved den lokale politiauktion for en plovmand. Mange af dem plejer
> at være i rimelig god stand. Så har man cykler til en rum tid, alt efter

Og sådan 2 "gamle 50 kr`s havelåger" har jeg fået stjålet på banegården
indenfor 1 års tid
Den første var kun låst med dens egen lås, nr 2, var låst til
cykelstativet......

Så nej, ikke engang sådanne cykler kan man have i fred. Det er da billigere
at få dem stjålet frem for en ny dyr cykel, men det var satme irriterende
når man kom ind med toget mandag morgen og cyklen var væk...

mvh
JBH

Fra : mullerman

Dato : 24-10-04 10:46

Tak for svarene, selvom der ikke rigtigt kom noget brugbart frem.
Problemet er jo at indboforsikringen tidligere kun har dækket min kæreste,
men nu dækker os begge - og det er i denne forbindelse jeg finder det
mærkeligt at de opsiger cykeldækningen. Ville det fx. have haft betydning
hvis det var min cykle der var blevet stjålet i stedet???

Fra : Klaus

Dato : 24-10-04 01:41

> NB : Har ikke kontaktet forsikringsselskabet overhovedet eftersom vi
jo ikke
> har noteret stelnumrene.
>
> /Henning.

Prøv om ikke forhandleren kan hjælpe dig.

Klaus