|
| Rep. af bærbar Fra : kim J. |
Dato : 23-10-04 06:12 |
|
Hejsa,
Mit batteri er tilsyneladende ved at afgå ved døden. Driftstiden for
Fujitsu/Siemens 2.4 Ghz er gået fra 2 timer til et sted mellem 20 - 40
minutter. Jeg har brug for en god argumentation for hvad der helt eksakt er
galt med batteriet. Den ryger meget hurtig ned i procent der er tilbage på
batteriet (LiON), og den ryger også hurtig op under opladning, hvilket får
mig til at antage, at flere celler i batteriet er stået af?
Der er garanti på maskinen, samt forsikring, men den er desværre købt hos
Merlin, som giver nogle problemer. Jeg mener det er rimeligt, at jeg selv
piller batteriet ud, og får denne byttet, men Merlin mener at computeren
skal sendes til reparation. For det ikke skal være løgn, så tager det 2
minutter at ombytte et batteri i den, men Merlin mener de skal bruge ca. 20
dage til reparationen. Så lang tid kan jeg slet ikke undvære den, og jeg har
hellere ikke nerver til at lade Merlin rode med den efter den debat der har
været i tv i programmet Konsum / kontant.
Jeg mangler en god argumentation for, at det vil være rimeligt, at de bytter
batteriet uden at computeren skal sendes til reparation. Gerne med
henvisninger til paragraffer. Jeg mener det er noget med at der er faldet
dom i en sag vedr. stationære computere, og at det er tilladt at åbne dem,
uden at garantien bortfalde, da de betegnes for at være et opgraderbar
produkt. Hvordan ligger det for bærbare computere? For denne computer er der
i instruktionsbogen beskrevet, hvordan man skifter batteri, hvilket jeg
mener, så selvfølgelig giver mig som bruger ret til at gøre det uden at
garantien bortfalder.
Hygge her fra
Kim J.
| |
Robert Andersen (23-10-2004)
| Kommentar Fra : Robert Andersen |
Dato : 23-10-04 08:26 |
|
Jeg har selv haft bærbare til reperation hos merlin, og ja det tager
lang tid, men den blev lavet uden problemer, i mit tilfælde var det
batteri + motherboard der blev skiftet.
I dit tilfælde forstår jeg dig ikke helt, det er ikke sikkert at det kun
er dit batteri den er gal med ? det kan også være at den ladespænding
din bærbare giver er forkert, så afsted med det hele til merlin !
Merlin ligger jo heller ikke inde med batterier til samtlige bærbare, og
da det formodentlig er en garantireperation (den er vel under 2 år) er
det slet ikke merlins værksted, men producenten der skal fixe den
/Robert Andersen
| |
kim J. (24-10-2004)
| Kommentar Fra : kim J. |
Dato : 24-10-04 05:59 |
|
Hejsa Robert,
"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:417a078b$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har selv haft bærbare til reperation hos merlin, og ja det tager lang
> tid, men den blev lavet uden problemer, i mit tilfælde var det batteri +
> motherboard der blev skiftet.
>
> I dit tilfælde forstår jeg dig ikke helt, det er ikke sikkert at det kun
> er dit batteri den er gal med ? det kan også være at den ladespænding din
> bærbare giver er forkert, så afsted med det hele til merlin !
Batteriet har overlevet næsten et år, så det er noget tvivlsomt om det er
ladespændingen det er galt med.
> Merlin ligger jo heller ikke inde med batterier til samtlige bærbare, og
> da det formodentlig er en garantireperation (den er vel under 2 år) er det
> slet ikke merlins værksted, men producenten der skal fixe den
Hovedproblemet er, at jeg ikke synes det er rimeligt med 20 dage til at
tjekke en computer og skifte et batteri. Tjek af ladespænding og
batteriskift kan gøres på langt under en ½ time.
Et batteri til ca. 1000 kr. i forhold til at undvære computeren i 20 dage
eller derover, synes jeg ikke rigtig hænger sammen. En veninde til mig har
lige ventet over en måned på at få en ny strømforsyning til sin bærbare. Hun
ringede til værkstedet efter en uge, og de kendte ikke noget til, at de
skulle havde fået sådan en strømforsyning til reparation. Så selvfølgelig
ringede hun til butikken, og det viste sig, at den stadig lå i butikken uden
at være blevet sendt videre. Vi hentede strømforsyningen her sidste fredag.
Fra det øjeblik ekspedienten kontaktede hende og til den blev udleveret to
45 minutter. Den unge ekspedient måtte ikke udlevere den, da en ældre
ekspedient skulle underskrive følgesedlen. Den ældre ekspedient stod lige
ved siden af og talte telefon, men magtede ikke at underskrive følgesedlen
samtidig. Hmmm..... sådan episoder gør jo ikke ligefrem, at man har tillid
til en sådan forretning, og da slet ikke når det kommer til computere, hvor
der ligger mange følsomme oplysninger på.
> /Robert Andersen
/Kim J.
| |
Henning (24-10-2004)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 24-10-04 14:14 |
|
>Hovedproblemet er, at jeg ikke synes det er rimeligt med 20 dage til at
>tjekke en computer og skifte et batteri. Tjek af ladespænding og
>batteriskift kan gøres på langt under en ½ time.
Det burde du ha' tænkt på da du købte maskinen - betalt lidt ekstra og
fået onsite-support.
Bortset fra det er der sandsynligvis ikke nogen form for garanti på
dit batteri - batteri er en forbrugsdel på lige fod med blæk til din
printer og pære til din lygte. Check lige papirerne inden du sender
maskinen af sted, selv om du har tegnet udvidet forsikring, dækker den
sandsynligvis heller ikke slidtage.
Henning
hsb@(fjernes)image.dk
| |
David T. Metz (25-10-2004)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 25-10-04 12:32 |
|
kim J. wrote:
> Hovedproblemet er, at jeg ikke synes det er rimeligt med 20 dage til
> at tjekke en computer og skifte et batteri. Tjek af ladespænding og
> batteriskift kan gøres på langt under en ½ time.
Oh well. Har lige haft en bærbar til rep. Fik den tilbage efter godt tre
uger, hvor fejlen ikke var forsvundet (dårlig forbindelse gjorde at den ikke
kunne lade/køre uden batteri). Indleverede igen efter en time og så gik der
1½ måned. Fejlen var stadig ikke rettet (men ret mange dele var skiftet
efter en tur til Tyskland). Prøvede så i butikken med en anden
strømforsyning, der virkede perfekt.
Resultat: sammenlagt undværede jeg maskinen i 2 mdr. og 10 dage. Nu har jeg
lånt en strømforsyning af butikken og venter på min egen bliver
repareret/ombyttet.
> Et batteri til ca. 1000 kr. i forhold til at undvære computeren i 20
> dage eller derover, synes jeg ikke rigtig hænger sammen.
Lav en aftale om at låne en maskine hvis fristen ikke overholdes. Få det på
skrift.
David
| |
Ukendt (23-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-10-04 09:20 |
|
On Sat, 23 Oct 2004 07:11:44 +0200, "kim J." <NanoSLET@Get2Net.dk>
wrote:
>Hejsa,
>
>Mit batteri er tilsyneladende ved at afgå ved døden. Driftstiden for
>Fujitsu/Siemens 2.4 Ghz er gået fra 2 timer til et sted mellem 20 - 40
>minutter. Jeg har brug for en god argumentation for hvad der helt eksakt er
>galt med batteriet. Den ryger meget hurtig ned i procent der er tilbage på
>batteriet (LiON), og den ryger også hurtig op under opladning, hvilket får
>mig til at antage, at flere celler i batteriet er stået af?
>
>Der er garanti på maskinen, samt forsikring, men den er desværre købt hos
Uden at kende forsikringens ordlyd vil jeg mene du skal købe et nyt
batteri... batterier (selv til mobiltelefoner-bærbare PC'er m.fl.) er at
betragte som forbrugsvarer som f.x. pærer, alkaline batterier,
elastikker o.l.
Det vil vel koste dig ca 800-1000 for et nyt batteri.
--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
| |
Martin Andersen (23-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 23-10-04 09:48 |
|
Thore wrote:
>
> Uden at kende forsikringens ordlyd vil jeg mene du skal købe et nyt
> batteri... batterier (selv til mobiltelefoner-bærbare PC'er m.fl.) er at
> betragte som forbrugsvarer som f.x. pærer, alkaline batterier,
> elastikker o.l.
> Det vil vel koste dig ca 800-1000 for et nyt batteri.
>
Luksusforsikringen i Merlin dækker også batteri til bærbare, men han
kan ikke bare aflevere batteriet. En af grundene er at værkstedet skal
være sikker på at batteriet virkelig er købt i Merlin.
Martin.
| |
Carsten Holck (23-10-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Holck |
Dato : 23-10-04 15:33 |
|
Heldigvis fandt Martin Andersen <martin@al-data.dk> tastaturet og skrev
i news:417a1ac2$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Thore wrote:
>
>>
>> Uden at kende forsikringens ordlyd vil jeg mene du skal købe et nyt
>> batteri... batterier (selv til mobiltelefoner-bærbare PC'er m.fl.)
>> er at betragte som forbrugsvarer som f.x. pærer, alkaline batterier,
>> elastikker o.l.
>> Det vil vel koste dig ca 800-1000 for et nyt batteri.
>>
>
> Luksusforsikringen i Merlin dækker også batteri til bærbare, men han
> kan ikke bare aflevere batteriet. En af grundene er at værkstedet skal
> være sikker på at batteriet virkelig er købt i Merlin.
>
?? Om han har maskinen med eller ej fortæller da ikke noget om om batteriet
er købt i Merlin - Det er mere sandsynligt at de vil sikre sig at eventuelt
ladekredsløb i PC'en ikke er defekt så de også får ødelagt de næste batteri
for hurtigt.
Men tag endelig backup og slet evt følsomme data inden du afleveret den til
rep. uanset hvor iøvrigt...
/carsten
| |
kim J. (24-10-2004)
| Kommentar Fra : kim J. |
Dato : 24-10-04 06:08 |
|
Hejsa Carsten,
[SNIP Thores indlæg]
> ?? Om han har maskinen med eller ej fortæller da ikke noget om om
> batteriet
> er købt i Merlin - Det er mere sandsynligt at de vil sikre sig at
> eventuelt
> ladekredsløb i PC'en ikke er defekt så de også får ødelagt de næste
> batteri
> for hurtigt.
> Men tag endelig backup og slet evt følsomme data inden du afleveret den
> til
> rep. uanset hvor iøvrigt...
>
> /carsten
>
Helt enig, og hvad angår backup, så ka' do' bande på jeg tager det jævnligt
Den bærbare bliver jævnligt synkroniseret med en stationær maskine
herhjemme. Ryger ens opsætning og systemdrev, så tager det jo en hel del tid
at få den op at køre igen, specielt når man ikke har et image (Ghost) af
systemdrevet.
Hvad angår at et eventuel nyt batteri skulle brænde af med det samme,
tjaaa... jeg tvivler stærkt på det, men er da selvfølgelig villig til at
tage den regning på egen skuldre, og overvejer derfor at lade den køre med
et nyt batteri jeg selv har betalt, og så efterfølgende levere det defekte
tilbage til Merlin. Hovedpointen i mit indlæg her er, at få nogle
paragraffer mv. som kan sikre mig hurtigere reparationstid end 20 dage for
en reparation der tager under en ½ time.
/Kim J.
| |
kim J. (24-10-2004)
| Kommentar Fra : kim J. |
Dato : 24-10-04 06:01 |
|
Hejsa Tore & Martin,
"Martin Andersen" <martin@al-data.dk> skrev i en meddelelse
news:417a1ac2$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Thore wrote:
>
>>
>> Uden at kende forsikringens ordlyd vil jeg mene du skal købe et nyt
>> batteri... batterier (selv til mobiltelefoner-bærbare PC'er m.fl.) er at
>> betragte som forbrugsvarer som f.x. pærer, alkaline batterier,
>> elastikker o.l.
>> Det vil vel koste dig ca 800-1000 for et nyt batteri.
>>
>
> Luksusforsikringen i Merlin dækker også batteri til bærbare, men han
> kan ikke bare aflevere batteriet. En af grundene er at værkstedet skal
> være sikker på at batteriet virkelig er købt i Merlin.
Der er luksusforsikring på computeren, og denne dækker ganske rigtig også
batteriet. Hvad angår om batteriet er købt i Merlin, så burde de jo kunne
tjekke det ud fra de oplysninger der står på batteriet. Det burde i hvert
fald ikke tage 20 dage at tjekke :o/
> Martin.
Kim J.
| |
Martin Andersen (24-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 24-10-04 13:42 |
|
kim J. wrote:
>>Luksusforsikringen i Merlin dækker også batteri til bærbare, men han
>>kan ikke bare aflevere batteriet. En af grundene er at værkstedet skal
>>være sikker på at batteriet virkelig er købt i Merlin.
>
>
> Der er luksusforsikring på computeren, og denne dækker ganske rigtig også
> batteriet. Hvad angår om batteriet er købt i Merlin, så burde de jo kunne
> tjekke det ud fra de oplysninger der står på batteriet. Det burde i hvert
> fald ikke tage 20 dage at tjekke :o/
Som nævnt et andet sted så er det ikke sikkert det kun er batteriet der
er galt med. Du købte den bærbare som 1 enhed, og så er det også rimeligt
at du indleverer det hele til rep. Køber du f.eks. en stationær, kan du
heller ikke
pille harddisken ud og komme ned i Merlin med den.
Det vil give alt for meget bøvl hvis Frøken Jensen skulle til at lege
ekspert og
pille de dele ud af apparatet hun mener er defekt.
Martin.
| |
kim J. (24-10-2004)
| Kommentar Fra : kim J. |
Dato : 24-10-04 14:31 |
|
Hejsa Martin,
> Som nævnt et andet sted så er det ikke sikkert det kun er batteriet der
> er galt med. Du købte den bærbare som 1 enhed, og så er det også rimeligt
> at du indleverer det hele til rep. Køber du f.eks. en stationær, kan du
> heller ikke
> pille harddisken ud og komme ned i Merlin med den.
>
> Det vil give alt for meget bøvl hvis Frøken Jensen skulle til at lege
> ekspert og
> pille de dele ud af apparatet hun mener er defekt.
>
> Martin.
>
Den har du misforstået Martin, der er faktisk faldet dom vedr. den
problematik. En PC'er ( i hvert fald en stationær) regnes for et opgrader
produkt, og derfor kan en forretning ikke plombere den, og true med at
garantien bortfalder hvis den åbnes. Det jeg søger er om der er faldet
lignende dom vedr. bærbare? Lad nu være med at bede mig om at henvise til
hvor dommen er, for jeg har ledt efter den, og kan ikke finde den.
Jeg er ingen novice, og har kørt som selvstændig, både med support,
reparation og virusfjernelse på PC'er. Jeg har efterhånden fået byttet en
del defekt indmad i de snart 20 år jeg har beskæftiget mig med computere.
Hygge her fra
Kim J.
| |
Peter Lykkegaard (24-10-2004)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 24-10-04 16:28 |
|
"kim J." wrote
> Jeg er ingen novice, og har kørt som selvstændig, både med support,
> reparation og virusfjernelse på PC'er. Jeg har efterhånden fået byttet en
> del defekt indmad i de snart 20 år jeg har beskæftiget mig med computere.
>
Ja undskyld jeg lige blander mig her
Det er sådant et generelt indspark til de fleste
Er man dybt afhængig af sin computer (bærbar, desktop, server etc) så kan
jeg ikke helt forstå at man vælger Merlin (eller lign konsumbutikker) med
den ringe support de har
Min gamle Compaq M700 havde jeg 3 års xtra garanti på
Hvor jeg enten fik byttet delene ved a Compaq sendte mig en ny del og jeg
sendte den gamle retur (fx HD) eller jeg sendte maskinen ind til et værksted
(tog en en lille uge hvor skærm og MB blev skiftet)
Dell tilbyder udvidet garanti på op til 4 år og de andre mærkevarer gør vel
det samme
Bare en ting der er værd at overveje
På server er det mere normalt med en onsite garanti (dyrere)
Begge dele er sin vægt værd i guld hvis uheldet er ude
- Peter
| |
per christoffersen (24-10-2004)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 24-10-04 16:55 |
|
"kim J." <NanoSLET@Get2Net.dk> skrev i en meddelelse
news:MOOed.1907$016.253@news.get2net.dk...
> > Det vil give alt for meget bøvl hvis Frøken Jensen skulle til at lege
> > ekspert og
> > pille de dele ud af apparatet hun mener er defekt.
> >
> Den har du misforstået Martin, der er faktisk faldet dom vedr. den
> problematik. En PC'er ( i hvert fald en stationær) regnes for et opgrader
> produkt, og derfor kan en forretning ikke plombere den, og true med at
> garantien bortfalder hvis den åbnes. Det jeg søger er om der er faldet
Det er vidst ikke helt korrekt.Forretningen kan ikke fraskrive sig sine
forpligtigelser efter Købeloven med diverse mærkater. Købers beføjelser
formindskes således ikke alene af den hrund, at apparatet har været åbnet.
Til gengæld er der så vidt jeg husker ikke noget i vejen for at
sælger/producent som en forudsætning for sin garantiydelse stiller at
produktet ikke har været åbnet. Men det er værd at bemærke i den
forbindelse, at garantien er et supplement til den beskyttelse køber nyder
iflg købeloven (herunder den to års reklamationsperiode)
Så hvis du vil have en udbedring efter den udvudede garamti eller den
forsikring du har købt, så må du holde dig til hvad der står i betingelserne
herfor.
Iøvrigt kan afgørelsen formodentlig ikke bruges til at bestemme hvordan
sælger skal håndtere mangelsudbedringen. Udbedringen skal udføres uden
unødig ulempe iflg. Købeloven, men hvordan det udmøntes i praksis er det i
første omgang op til sælger at afgøre.
Afgørelsen findes et sted på www.forbrug.dk, - den stammer fra
Forbrugerklagenævnet (eller muligvis Forbrugerombudsmanden).
/Per
| |
Arne H. Wilstrup (24-10-2004)
| Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup |
Dato : 24-10-04 16:55 |
|
"kim J." <NanoSLET@Get2Net.dk> skrev i en meddelelse
news:MOOed.1907$016.253@news.get2net.dk...
>>
> Den har du misforstået Martin, der er faktisk faldet dom vedr. den
> problematik. En PC'er ( i hvert fald en stationær) regnes for et opgrader
> produkt, og derfor kan en forretning ikke plombere den, og true med at
> garantien bortfalder hvis den åbnes. Det jeg søger er om der er faldet
> lignende dom vedr. bærbare? Lad nu være med at bede mig om at henvise til
> hvor dommen er, for jeg har ledt efter den, og kan ikke finde den.
> Jeg er ingen novice, og har kørt som selvstændig, både med support,
> reparation og virusfjernelse på PC'er. Jeg har efterhånden fået byttet en
> del defekt indmad i de snart 20 år jeg har beskæftiget mig med computere.
Jeg mener at der foreligger en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet om at
udskiftning af enkeltdele i en computer ikke nødvendigvis fører til at der
sker bortfald af garantibestemmelser (eller reklamationsforholdene). Men jeg
kan ikke finde dem på deres hjemmeside -måske fordi det er en meget gammel
afgørelse.
At tage en harddisk ud af en bærbar computer er bestemt ikke nogen god idé,
og det er ikke almindeligt at en forbruger kan udskifte en sådan
selvstændigt. Der foreligger en sag om at udskiftning af CPU'er af
AMD-processorer er mere risikabelt end Intel-processorer og et mindretal i
FS anbefaler at man ikke gør det.
Der er faldet sager ud til købers fordel, men også til sælgers.
Når det gælder bærbare er de så skrøbelige at jeg vil tvivle på at man får
ret hvis man demonterer en harddisk og medbringer den til sælgeren.
Det bygger jeg på de sager, der allerede er afgjort i FS i forhold til lige
så skrøbelige ting som netop CPU'ere.
--
ahw
| |
Martin Andersen (24-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 24-10-04 17:20 |
|
kim J. wrote:
>
> Den har du misforstået Martin, der er faktisk faldet dom vedr. den
> problematik. En PC'er ( i hvert fald en stationær) regnes for et opgrader
> produkt, og derfor kan en forretning ikke plombere den, og true med at
> garantien bortfalder hvis den åbnes. Det jeg søger er om der er faldet
> lignende dom vedr. bærbare? Lad nu være med at bede mig om at henvise til
> hvor dommen er, for jeg har ledt efter den, og kan ikke finde den.
> Jeg er ingen novice, og har kørt som selvstændig, både med support,
> reparation og virusfjernelse på PC'er. Jeg har efterhånden fået byttet en
> del defekt indmad i de snart 20 år jeg har beskæftiget mig med computere.
Det jeg prøver at sige er at Merlin forlanger at hele varen skal ind til
rep og
det må de godt gøre. Jeg sier ikke at garantien skulle bortfalde hvis du
tog en
disk ud af din PC og gik ned i Merlin med den. Merlin ville så ikke tage
imod disken, men
forlange at du kom med hele PC'en. Det samme gælder for et batteri i en
bærbar.
Det er muligt det er dårligt service, men så skulle du nok ikke handle i
Merlin
Martin.
| |
Thomas Wesley Hinton (23-10-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Wesley Hinton |
Dato : 23-10-04 16:13 |
|
"kim J." <NanoSLET@Get2Net.dk> wrote in message
> Mit batteri er tilsyneladende ved at afgå ved døden. Driftstiden for
> Fujitsu/Siemens 2.4 Ghz er gået fra 2 timer til et sted mellem 20 - 40
> minutter.
OT.
Prøv at lade batteriet aflade /helt/ ved minimal belastning, dvs. til at
computeren ikke kan tænde igen. Det kan godt være at batteriet ikke selv ved
hvor meget strøm der er på og derfor giver fejlagtige oplysninger, det kan
for eksempel ske hvis man oplader det uden at aflade det (gælder kun for
lithium batterier).
| |
Henning Sørensen (23-10-2004)
| Kommentar Fra : Henning Sørensen |
Dato : 23-10-04 21:41 |
|
"Thomas Wesley Hinton" <wesleyREMOVETHIS@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:7yued.59755$Vf.2821982@news000.worldonline.dk...
>
> "kim J." <NanoSLET@Get2Net.dk> wrote in message
>
>> Mit batteri er tilsyneladende ved at afgå ved døden. Driftstiden for
>> Fujitsu/Siemens 2.4 Ghz er gået fra 2 timer til et sted mellem 20 - 40
>> minutter.
>
> OT.
>
> Prøv at lade batteriet aflade /helt/ ved minimal belastning, dvs. til at
> computeren ikke kan tænde igen. Det kan godt være at batteriet ikke selv
> ved
> hvor meget strøm der er på og derfor giver fejlagtige oplysninger, det kan
> for eksempel ske hvis man oplader det uden at aflade det (gælder kun for
> lithium batterier).
Hmmm - Li-ON batterier skulle jo netop kunne oplades *uden* at være afladet
først...!
Men der kan jo evt. være noget a lá problemet med en bestemt type IBM
bærbare - husker ikke hvilken
hvor symptomet var nøjagtig som beskrevet.
Fejlen lå i computeren og ikke i batteriet!
Det endte vist op med, at alle der havde købt en sådan IBM fik den byttet.
(Eller kunne det ordnes med en BIOS upgrade ??)
Summasummarum - hele computeren skal (naturligvis) indleveres.
/Henning.
| |
kim J. (24-10-2004)
| Kommentar Fra : kim J. |
Dato : 24-10-04 06:09 |
|
Hejsa Thomas,
> Prøv at lade batteriet aflade /helt/ ved minimal belastning, dvs. til at
> computeren ikke kan tænde igen. Det kan godt være at batteriet ikke selv
> ved
> hvor meget strøm der er på og derfor giver fejlagtige oplysninger, det kan
> for eksempel ske hvis man oplader det uden at aflade det (gælder kun for
> lithium batterier).
>
Havde da vist skrevet i mit indlæg, at det er et LiON batteri
/Kim J.
| |
|
|