/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Købsbetinget konkurrence
Fra : Jacob Blirup Larsen


Dato : 22-10-04 15:38

Hej NG

Når man så tit ser, at der bliver reklameret med en konkurrence hvor man
skal sende en sms med svaret, så står der tit, at det koster et beløb at
være med, udover prisen på sms'en.
Er det egentlig lovligt, og i så fald, på hvilket grundlag....?

Hilsen

Jacob Larsen



 
 
Thomas Kristiansen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Kristiansen


Dato : 22-10-04 15:49

Hvorfor skulle det ikke være lovligt.
Det er da heldigvis sådan i Danmark, at alting i Danmark er lovligt bortset
fra det som er ulovligt.
Håber du forstår hvad jeg mener.
Så dit spørgmål burde egentligt være "er dette ikke ulovligt".
Men hvorfor skulle det egentligt være det.

mvh
TK


"Jacob Blirup Larsen" <gobbi@stofanet.dk> wrote in message
news:41791b46$0$13741$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Når man så tit ser, at der bliver reklameret med en konkurrence hvor man
> skal sende en sms med svaret, så står der tit, at det koster et beløb at
> være med, udover prisen på sms'en.
> Er det egentlig lovligt, og i så fald, på hvilket grundlag....?
>
> Hilsen
>
> Jacob Larsen
>
>



Jacob Blirup Larsen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Blirup Larsen


Dato : 22-10-04 15:56

Ja, der skulle selvfølgelig ha' stået ulovligt....

Fordi jeg bliver tvunget til at betale, altså "købe" mig med i konkurrencen,
og det er da ulovligt at gøre konkurrencer købsbetingede...


"Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41791dbd$0$23050$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hvorfor skulle det ikke være lovligt.
> Det er da heldigvis sådan i Danmark, at alting i Danmark er lovligt
> bortset
> fra det som er ulovligt.
> Håber du forstår hvad jeg mener.
> Så dit spørgmål burde egentligt være "er dette ikke ulovligt".
> Men hvorfor skulle det egentligt være det.



Thomas Kristiansen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Kristiansen


Dato : 22-10-04 16:11

Hvad køber du.

mvh
TK

"Jacob Blirup Larsen" <gobbi@stofanet.dk> wrote in message
news:41791f6e$0$13754$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ja, der skulle selvfølgelig ha' stået ulovligt....
>
> Fordi jeg bliver tvunget til at betale, altså "købe" mig med i
konkurrencen,
> og det er da ulovligt at gøre konkurrencer købsbetingede...
>
>
> "Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:41791dbd$0$23050$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > Hvorfor skulle det ikke være lovligt.
> > Det er da heldigvis sådan i Danmark, at alting i Danmark er lovligt
> > bortset
> > fra det som er ulovligt.
> > Håber du forstår hvad jeg mener.
> > Så dit spørgmål burde egentligt være "er dette ikke ulovligt".
> > Men hvorfor skulle det egentligt være det.
>
>



Jacob Blirup Larsen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Blirup Larsen


Dato : 22-10-04 16:25


"Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:417922f5$0$23095$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hvad køber du.

Jeg køber ikke en "ting", men skal betale for at være med, og når man
betaler for noget, så laver man et køb... Altså er konkurrencen
købsbetinget....



Thomas Kristiansen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Kristiansen


Dato : 22-10-04 16:32

>
> Jeg køber ikke en "ting", men skal betale for at være med, og når man
> betaler for noget, så laver man et køb... Altså er konkurrencen
> købsbetinget....
>
Ved lotto eller tips går en del af indskudet jo bla. til adminstration.
Det er da lovligt.
Hvis de f.eks. 6 eller 8 kr du betaler ved en sms-konkurrence går til
administration så er der vel ikke den store forskel.

mvh
TK



Jonathan Stein (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 22-10-04 17:03

Thomas Kristiansen wrote:

> Ved lotto eller tips går en del af indskudet jo bla. til adminstration.
> Det er da lovligt.
> Hvis de f.eks. 6 eller 8 kr du betaler ved en sms-konkurrence går til
> administration så er der vel ikke den store forskel.

Ligheden er faktisk så slående, så man spekulerer på, om ikke
konkurrencerne kommer i konflikt med tipstjenestens monopol...

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Jacob Blirup Larsen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Blirup Larsen


Dato : 22-10-04 17:04


> Ved lotto eller tips går en del af indskudet jo bla. til adminstration.
> Det er da lovligt.
> Hvis de f.eks. 6 eller 8 kr du betaler ved en sms-konkurrence går til
> administration så er der vel ikke den store forskel.
>
> mvh
> TK

Ja, men Tips og Lotto er også en del af Dansk Tipstjeneste, og de har
monopol på at udbyde spil i Danmark.



Martin Jørgensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 22-10-04 22:14

Jacob Blirup Larsen wrote:

>>Ved lotto eller tips går en del af indskudet jo bla. til adminstration.
>>Det er da lovligt.
>>Hvis de f.eks. 6 eller 8 kr du betaler ved en sms-konkurrence går til
>>administration så er der vel ikke den store forskel.
>>
>>mvh
>>TK
>
>
> Ja, men Tips og Lotto er også en del af Dansk Tipstjeneste, og de har
> monopol på at udbyde spil i Danmark.

Det er jo derfor man kalder det for en "konkurrence" og lader evt. andre
om at bevise noget andet (nok næsten umuligt her)...

Iøvrigt tror jeg ikke der er noget problem hvis de par kroner der koster
at sende sms´en går til administration og det tror jeg det gør for
fornuftige firmaer... Jeg mener ikke at konkurrencen er "købsbetinget".

SVJH så går det med at konkurrencer ikke må være "købsbetingede" på at
deltagelse ikke er betinget af at man f.eks. køber en pakke corn-flakes.
En sms er jo ikke "en fysisk vare"...

Kan ikke huske om der også er nogle passager omkring "et ikke
ubetydeligt beløb", men det skulle ikke undre mig (gider ikke lige at
kigge efter).


mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Anders Christensen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 22-10-04 16:13

Jacob Blirup Larsen wrote:

> Ja, der skulle selvfølgelig ha' stået ulovligt....
>
> Fordi jeg bliver tvunget til at betale, altså "købe" mig med i konkurrencen,
> og det er da ulovligt at gøre konkurrencer købsbetingede...
>
>
> "Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:41791dbd$0$23050$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
>>Hvorfor skulle det ikke være lovligt.
>>Det er da heldigvis sådan i Danmark, at alting i Danmark er lovligt
>>bortset
>>fra det som er ulovligt.
>>Håber du forstår hvad jeg mener.
>>Så dit spørgmål burde egentligt være "er dette ikke ulovligt".
>>Men hvorfor skulle det egentligt være det.
>
>
>
I burde begge to læse lidt på citatteknik.
På usenet bør svaret komme efter spørgsmålet da det er bøvlet først at
læse selve indlæget, for derefter at se hvad det er der faktisk svares på.
For mere hjælp til emnet: www.usenet.dk

Jeg vil også tro at du kan finde mere om overtakserede sms'er på it og
telestyrrelsens hjemmeside: http://www.itst.dk/ eller på
http://www.forbrug.dk/
--
Mvh Anders Christensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste