Re: DNA-register
Fra : Kristian Storgaard

Dato : 21-10-04 19:03

"Morten Bjergstrøm" skrev 21.10.2004 18:58:

> Europarådets udtalelser baserer sig formentligt på EMRK og så er et
> dansk forbehold ikke noget værd. Nu har jeg ikke læst direkte fra
> kilden som du kan se, men sekundært. Så du kan evt. be- eller afkræfte
> min formodning ovenfor.

Tjah - det er nok nærmere den anden vej rundt. Forståelsen af EMRK udvikler
sig hele tiden - det er en af ideerne med EMD. Som der også skrives, så kan
det ikke udelukkes, at anbefalingen vil blive lagt til grund i en afgørelse.
I så fald vil den indirekte have betydning for DK, da dommene jo er med til
at fortolke traktaten.

Det, som man i givet fald skulle trække den ind under, er
uskyldsformodningen, som angivet i EMRK art. 6.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!