Hunde og biler
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 20-10-04 22:32

Hvem skal betale hvis:

A har en hund som er sluppet løs. B kører den ned i sin
ikke-kasko-forsikrede bil. Hunden er ikke øretatoveret eller chippet, og
ejeren melder sig ikke så denne er således ukendt.

Så hænger B vel bare på den selv eller hvad?

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 22:47

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så hænger B vel bare på den selv eller hvad?

Doooh .... hvem ellers, sygesikringen..??

Bjørn Jørvad

Fra : Deaster

Dato : 21-10-04 11:58

BJ wrote:
> "Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Doooh .... hvem ellers, sygesikringen..??

Nej da: Foreningen af Forsikringsselskaber til Overtagelse af lovpligtige
Ansvarsforsikringer for Hunde (FAH)

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Poul Erik Rise

Dato : 21-10-04 17:01

> Nej da: Foreningen af Forsikringsselskaber til Overtagelse af lovpligtige
> Ansvarsforsikringer for Hunde (FAH)

Rigtig, og her er et link:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Gode%20raad/Gode%20raad%

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-10-04 23:12

"Martin / Fårevejle" wrote

> [...]
> ejeren melder sig ikke så denne er således ukendt.
>
> Så hænger B vel bare på den selv eller hvad?

Der er vel ingen forskel på den situation eller hvis det var et større
"vildt" dyr
Bortset fra omfanget af skaderne på bilen

- Peter

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 23:49

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er vel ingen forskel på den situation eller hvis det var et større
> "vildt" dyr

Om det er et dyr eller en anden "genstand", der forvolder en skade på ens
bil, uden man får kendskab til skadevolder endsige dennes
forsikringsdækning, kan vel være revnende ligegyldigt.

Bjørn Jørvad

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-04 00:18

"BJ" wrote

> Om det er et dyr eller en anden "genstand", der forvolder en skade på ens
> bil, uden man får kendskab til skadevolder endsige dennes
> forsikringsdækning, kan vel være revnende ligegyldigt.

Jow forsåvidt angår skaderne på bilen
Jeg tænkte på de tiltag der skal til mht den påkørte

- Peter

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 00:21

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tænkte på de tiltag der skal til mht den påkørte

Aha.

Bjørn Jørvad

Fra : Sverre Stokke

Dato : 21-10-04 04:37

"Martin / FÂrevejle" <Jadahva@spamhotmail.com> skriver:
>Så hænger B vel bare på den selv eller hvad?
Forsikringsselskaberne har en pulje, der dækker skader forårsaget af
ukendte hunde.

Hilsen Sverre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 08:13

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote in message
> "Martin / FÂrevejle" <Jadahva@spamhotmail.com> skriver:
> Forsikringsselskaberne har en pulje, der dækker skader forårsaget af
> ukendte hunde.

Hvorfor lige hunde ?
Hvorfor ikke rådyr ? Grævlinger ? murespande ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-10-04 09:38

Hej

Christian B. Andresen wrote:
> Hvorfor lige hunde ?

Fordi de skal have en lovpligtig ansvarsforikring, men det "glemmer"
ejeren ofte. Da sagen uden sådan en forsikring normalt vil trækkes i
langdrag, så er der en pulje som giver skadelidte pengene og så køres
der bagefter videre med sagen overfor skadeforvolderen.

> Hvorfor ikke rådyr ? Grævlinger ? murespande ?

Der er ingen lovkrav om, at disse skal have en ansvarsforsikring.

** Hvis jeg står i din adressebog og du ikke kender mig, **
** så slet mig venligst. Mange tak. **

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 12:09

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> [...]
> langdrag, så er der en pulje som giver skadelidte pengene og så køres
> der bagefter videre med sagen overfor skadeforvolderen.

Jeg tror ikke det er ret mange som glemmer det.

> Der er ingen lovkrav om, at disse skal have en ansvarsforsikring.

Jeg regnede også med at det var det som var grunden.

--
mvh/rg. Christian

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 12:21

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forsikringsselskaberne har en pulje, der dækker skader forårsaget af
> ukendte hunde.

Det vidste jeg ikke.

Har du et link, da jeg er hundeejer, men naturligvis lovpligtig forsikret..?

Bjørn Jørvad

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-10-04 13:22

Hej

http://www.fynbo-forsikring.dk/default.asp?id=19&valg=59&level=2&kategori1=om

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 13:22

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hallehøj.

> http://www.fynbo-forsikring.dk/default.asp?id=19&valg=59&level=2&kategori1=om

Fantastisk og tak for linket.

Længe leve vort solidaritetssamfund..;)

Bjørn Jørvad

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-10-04 08:05

Hej

Martin / Fårevejle wrote:
> A har en hund som er sluppet løs. B kører den ned i sin
> ikke-kasko-forsikrede bil. Hunden er ikke øretatoveret eller chippet, og
> ejeren melder sig ikke så denne er således ukendt.

Sådan en hund har jeg også kørt ned. Det er hundens ejer der skal dække
alt. Også skaden på bilen.

> Så hænger B vel bare på den selv eller hvad?

Selvfølgelig. Medmindre bilen ikke befandt sig på et lovligt sted eller
andre specielle forhold gør sig gældende. Det er hundens ejer som skal
sikre sig, at hunden er forsvarligt hegnet inde, i snor eller lignende.

Men som en anden også skriver, så har forsikringsselskaberne en pulje
som dækker den slags ting på bilen, hvis ikke der er en
hundeansvarsforsikring.

Jeg ved, at den hund jeg kørte ned, den måtte ejerne selv betale alt
til. Også selvom det var en premiehund som var specielt forsikret.