Agtindsigt ver.2
Fra : Kim

Dato : 18-10-04 17:32

Efter jeg havde udbedt mig agtindsigt og fik efter
2 mdl. tilsendt dokumenterne blev jeg nået forbløffet...

De havde sørmet skrevet det hele ind på pc'er med
en masse ændringer og påstande der er direkte usande.

Kan en myndighed under kbh's kommune virkelig bare
skrive det de vil i nye dokumenter eller er der en lov der
siger at det skal være det originale dokumenter der skal
tages kopier af ?

For hvad jeg ved nu kan de jo have destrueret de originale
dokumenter nu og så kommer sandheden jo aldrig frem...

Det handler her om Etnisk Rådgivningscenter NOOR
http://www.kommunalkalender.kk.dk/undersider.asp?linkID=2829

Mvh Kim

Fra : Gerner

Dato : 18-10-04 22:01

On Mon, 18 Oct 2004 18:32:07 +0200, "Kim" <No@SpaM.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>
>For hvad jeg ved nu kan de jo have destrueret de originale
>dokumenter nu og så kommer sandheden jo aldrig frem...

Find de relevante § i "forvaltningsloven".
Denne tekst er fra 1985. (og jeg kan ikke se der er en nyere)

"§ 10. En parts ret til aktindsigt omfatter med de i §§ 12-15 nævnte
undtagelser

* 1) alle dokumenter, der vedrører sagen, herunder genpart af de
skrivelser, der er udgået fra myndigheden, når skrivelserne må antages
at være kommet frem til adressaten, og
* 2) indførelser i journaler, registre og andre fortegnelser vedrørende
den pågældende sags dokumenter.

Stk. 2. Den, der ansøger eller har ansøgt om ansættelse eller forfremmelse
i det offentliges tjeneste, kan dog kun forlange at blive gjort bekendt med
de dokumenter m.v., der vedrører den pågældendes egne forhold."

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto