Ej købsbetingede konkurrencer
Fra : Michael

Dato : 18-10-04 12:48

Hej NG.

Nu er jeg lidt af en Rasmus Modsat. Jeg ser en annonce hvor man kan vinde en
rejse til Paris ved at indsende en stak labels fra f.eks. ølflasker og sidst
står der :Konkurrencen er ikke købsbetinget.

Spørgsmål :
Er det så ensbetydende med at jeg, rent juridisk, har mit på det tørre hvis
jeg stiller mig op i den lokale butik og lænser samtlige flasker for labels
for at sende disse. Jeg har jo ikke brudt emballagen eller på anden måde
haft glæde af indholdet og varen kan jo nødvendigvis godt sælges alligevel,
da man skulle mene man køber indholdet og ikke det ydre??

hvordan er reglerne på dette område?

Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-10-04 12:54

Michael skrev:

>Nu er jeg lidt af en Rasmus Modsat. Jeg ser en annonce hvor man kan vinde en
>rejse til Paris ved at indsende en stak labels fra f.eks. ølflasker og sidst
>står der :Konkurrencen er ikke købsbetinget.

Det betyder at du kan skrive til firmaet og bede om et lod til
konkurrencen. Du kan sikkert finde adressen et eller andet sted
på hjemmesiden.

>Er det så ensbetydende med at jeg, rent juridisk, har mit på det tørre hvis
>jeg stiller mig op i den lokale butik og lænser samtlige flasker for labels
>for at sende disse.

Nej.

>hvordan er reglerne på dette område?

Lige ud ad landevejen. Det er forbudt at skamfere andre folks
ejendele.

--
Bertel

Fra : Nette

Dato : 18-10-04 13:13

"Michael" skrev

> [...]
alligevel,
> da man skulle mene man køber indholdet og ikke det ydre??

*LOL* Jeg har faktisk længe tænkt over nøjagtig det samme....
Hvad ville de mon sige i Føtex, hvis jeg gav mig til at klippe alle
konkurrencekuponerne af cornflakespakkerne?....

Men Bertels forklaring lyder nu ret rimelig.

Nette