"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev et indlæg
<4173fa69$0$14252$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
>Jeg skrev en gang til en klient, at "modparten havde taget bekræftende
>til genmæle" i dagens retsmøde. Dagen efter ringede klienten nærmest
>grædefærdig, fordi han troede, at det betød, at han havde tabt sagen.
>Det tog lidt tid at forklare, at det betød, at modparten havde erkendt
>at skylde beløbet - og at vores klient dermed havde vundet sagen - og
>siden den dag har jeg aldrig brugt udtrykket overfor andre end
>fagfolk!
Sød lille historie - og viser at man skal sørge for at kommunikere så
den anden part også forstår budskabet. Umiddelbart ville jeg også have
lidt svært ved at afgøre om sagen var endt godt eller skidt - men har
naturligvis ikke hele baggrunden for historien.
--
mvh
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet