/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Advokatsalær
Fra : dk_gryf


Dato : 15-10-04 20:54

I forbindelse med en kommende retsag skulle rettens stævningmand aflevere en
stævning til min modpart, men kom tilbage med besked om, at han ikke kunne
aflevere stævningen da firmaet ikke eksisterede på adressen - det skete 2
gange nere og på adresser som jeg havde fundet på firmaet (det viste sig at
det være gamle adresser).
Til sidst kørte jeg en søndag de 150 km hen til firmaets første adresse og
fik derved konstateret, at firmaet befandt sig på den første adresse som er
den som jeg fra starten har opgivet i sagen!
Min advokat vil nu have, at jeg skal betale salær (kr. 2000.-/t) til ham
for den tid han har brugt på dette og det mener jeg ikke kan være rigtigt
når den af mig fra starten opgivne adresse var korrekt!
/MFJ



 
 
Peter (15-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 15-10-04 21:37

"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:41702ae4$1@olaf.komtel.net...

[klip]

> Min advokat vil nu have, at jeg skal betale salær (kr. 2000.-/t) til ham
> for den tid han har brugt på dette og det mener jeg ikke kan være rigtigt
> når den af mig fra starten opgivne adresse var korrekt!

Har din advokat lavet en fejl? Eller sendte han ikke stævningen med den
rigtige adresse?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



dk_gryf (18-10-2004)
Kommentar
Fra : dk_gryf


Dato : 18-10-04 02:18

Han har, på lige fod med mig, sendt den korrekte adresse og som jeg skrev,
så er er Retten som har lavet fejlene og i betragtning af, at advokaten vil
have ca. 10.000.- for hans del i forbindelse med dette også selvom han ikke
har noteret noget tidsforbrug for disse er det jo ikke helt uvæsentligt om
jeg betale eller ej!
/Mogens


"Peter" <pgc@FJERNDETTspam.dk> skrev i en meddelelse
news:417034f2$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:41702ae4$1@olaf.komtel.net...

[klip]

> Min advokat vil nu have, at jeg skal betale salær (kr. 2000.-/t) til ham
> for den tid han har brugt på dette og det mener jeg ikke kan være rigtigt
> når den af mig fra starten opgivne adresse var korrekt!

Har din advokat lavet en fejl? Eller sendte han ikke stævningen med den
rigtige adresse?

/Peter

--
http://www.grauslund.com




Brian k (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 18-10-04 03:18

dk_gryf wrote:
> Han har, på lige fod med mig, sendt den korrekte adresse og som jeg
> skrev, så er er Retten som har lavet fejlene og i betragtning af, at
> advokaten vil have ca. 10.000.- for hans del i forbindelse med dette
> også selvom han ikke har noteret noget tidsforbrug for disse er det
> jo ikke helt uvæsentligt om jeg betale eller ej!
> /Mogens
>

Hej

Send en klage til advokatnævnet

http://www.advokatnaevnet.dk/


/brian



dk_gryf (18-10-2004)
Kommentar
Fra : dk_gryf


Dato : 18-10-04 07:18

Ja, det kunne jeg godt, men da retsagen endnu ikke har været for retten og
sagen dermed ikke er afsluttet, føler jeg mig som et "gidsel" for hvis jeg
ikke betaler eller klager til Advokatnævnet, så risikerer jeg, at han
trækker sig ud af sagen og hvad så......?????
Det vil jo være umuligt for mig, at henvende mig til en anden advokat for
hjælp. Så vidt jeg ved, tager en advokat jo ikke en sag hvis vedkommende . -
uanset grunden - skylder en anden advokat penge.
/Mogens


"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:ckv941$ts0$1@news.cybercity.dk...
dk_gryf wrote:
> Han har, på lige fod med mig, sendt den korrekte adresse og som jeg
> skrev, så er er Retten som har lavet fejlene og i betragtning af, at
> advokaten vil have ca. 10.000.- for hans del i forbindelse med dette
> også selvom han ikke har noteret noget tidsforbrug for disse er det
> jo ikke helt uvæsentligt om jeg betale eller ej!
> /Mogens
>

Hej

Send en klage til advokatnævnet

http://www.advokatnaevnet.dk/


/brian




Brian k (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 18-10-04 14:01

dk_gryf wrote:
> Ja, det kunne jeg godt, men da retsagen endnu ikke har været for
> retten og sagen dermed ikke er afsluttet, føler jeg mig som et
> "gidsel" for hvis jeg ikke betaler eller klager til Advokatnævnet, så

Hej

Du kan godt vente med at klage til efter sagen, taber advokaten vil han
blive bedt om at tilbagebetale pengene!



Brian k (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 18-10-04 14:55

Brian k wrote:

> Hej
>
> Du kan godt vente med at klage til efter sagen, taber advokaten vil
> han blive bedt om at tilbagebetale pengene!


Fra deres hjemmeside:

"Klager kan selv vælge, om han/hun vil betale advokatens salær inden
salærklage indgives. Hvis klager vælger at betale salæret og senere får helt
eller delvist medhold i klagen, vil advokaten blive pålagt at tilbagebetale
salæret eller en del heraf med tillæg af procesrente fra beløbets modtagelse
til tilbagebetaling sker."



Peter (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-10-04 16:12

"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:41736038@olaf.komtel.net...

[klip]

> Så vidt jeg ved, tager en advokat jo ikke en sag hvis vedkommende . -
> uanset grunden - skylder en anden advokat penge.

Den "regel" gælder ikke mere og det er langt fra sikkert den anvendes. Jeg
bruger den ikke.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel
juridisk rådgivning hos en advokat.
http://www.grauslund.com



dk_gryf (19-10-2004)
Kommentar
Fra : dk_gryf


Dato : 19-10-04 07:55

Hvorfor er det mig som skal betale ham? mine oplysninger var jo korrekte og
det var jo retten som ikke havde styr på tingene og er årsag til dette -
hvem skal betale for den tid jeg har brugt for at bevise at mine oplysninger
var korrekte - bl.a 155km kørsel hver vej, op til til firmaet for blot at
konstatere, at firmaet stadig boede på adressen?
Hvis rettens stævningmand havde været på adressen, havde han ikke kunne
undgå, at se at firmaet stadig boede der!!

/Mogens

"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:41736038@olaf.komtel.net...
Ja, det kunne jeg godt, men da retsagen endnu ikke har været for retten og
sagen dermed ikke er afsluttet, føler jeg mig som et "gidsel" for hvis jeg
ikke betaler eller klager til Advokatnævnet, så risikerer jeg, at han
trækker sig ud af sagen og hvad så......?????
Det vil jo være umuligt for mig, at henvende mig til en anden advokat for
hjælp. Så vidt jeg ved, tager en advokat jo ikke en sag hvis vedkommende . -
uanset grunden - skylder en anden advokat penge.
/Mogens


"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:ckv941$ts0$1@news.cybercity.dk...
dk_gryf wrote:
> Han har, på lige fod med mig, sendt den korrekte adresse og som jeg
> skrev, så er er Retten som har lavet fejlene og i betragtning af, at
> advokaten vil have ca. 10.000.- for hans del i forbindelse med dette
> også selvom han ikke har noteret noget tidsforbrug for disse er det
> jo ikke helt uvæsentligt om jeg betale eller ej!
> /Mogens
>

Hej

Send en klage til advokatnævnet

http://www.advokatnaevnet.dk/


/brian





Peter (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-10-04 08:57

"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:4174ba5d@olaf.komtel.net...
> Hvorfor er det mig som skal betale ham?

Han har gjort sit arbejde og det skal du jo betale for.

/Peter



dkweb@gmx.com (19-10-2004)
Kommentar
Fra : dkweb@gmx.com


Dato : 19-10-04 12:11

Jamen det er ikke arbejde som jeg har bestilt eller bedt ham om!
/Mogens
"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4174c754$0$275$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:4174ba5d@olaf.komtel.net...
> Hvorfor er det mig som skal betale ham?

Han har gjort sit arbejde og det skal du jo betale for.

/Peter




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.778 / Virus Database: 525 - Release Date: 10/15/2004



Peter (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-10-04 12:33

<dkweb@gmx.com> skrev i en meddelelse news:4174f64f@olaf.komtel.net...
> Jamen det er ikke arbejde som jeg har bestilt eller bedt ham om!

Nårh - han fandt selv på det? Eller bad du ham om at stævne? Der er noget du
ikke fortæller.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Brian k (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 19-10-04 13:08

Peter wrote:
>
> Nårh - han fandt selv på det? Eller bad du ham om at stævne? Der er
> noget du ikke fortæller.
>
> /Peter


Hummm...

Jeg syntes at det svarer til at hvis en håndværker skallave noget hos mig.
Hvis så matrialerne som han skal bruge, de bleiver leveret til ham for sent
(af egen leverandør), så skulle han kunne kræve mig for 2 timers ekstra
arbejde? (fordi han mått sidde og vente 2 timer ekstra på varerne)

Jeg syntes ikke at det holder...



Peter (19-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 19-10-04 13:36

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:cl301v$1bgh$1@news.cybercity.dk...

[klip]

> Jeg syntes ikke at det holder...

OK.

Ikke desto mindre har advokaten gjort hvad han kunne og burde gøre og skal
derfor have sit salær.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



dk_gryf (19-10-2004)
Kommentar
Fra : dk_gryf


Dato : 19-10-04 14:01

Ja, men hvorfor skal retten så ikke betale salæret? - det er da deres
stævningsmand som ikke har været deres opgave voksen og selvom det er
retten, kan de vel ikke bare gøre som det passer dem og lade andre
betale!!??
Jeg spørger Advokatsamfundet.
/Mogens


"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:417508b6$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:cl301v$1bgh$1@news.cybercity.dk...

[klip]
and
> Jeg syntes ikke at det holder...

OK.

Ikke desto mindre har advokaten gjort hvad han kunne og burde gøre og skal
derfor have sit salær.

/Peter

--
http://www.grauslund.com




Peter (18-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 18-10-04 16:11

"dk_gryf" <dk_gryf@interneterhverv.com> skrev i en meddelelse
news:417319c2$1@olaf.komtel.net...
> Han har, på lige fod med mig, sendt den korrekte adresse og som jeg skrev,
> så er er Retten som har lavet fejlene og i betragtning af, at advokaten
> vil
> have ca. 10.000.- for hans del i forbindelse med dette også selvom han
> ikke
> har noteret noget tidsforbrug for disse er det jo ikke helt uvæsentligt om
> jeg betale eller ej!
> /Mogens

Hvis advokaten ikke har lavet en fejl må du betale, hvad han kræver i salær
eller hvad det nu end er han kræver - jeg vil tro det er et depositum.

Det er ikke ualmindeligt at der ikke noteres et egentligt tidsforbrug på en
sag. Det er op til den enkelte advokat.

Hvis du ikke er utilfreds med arbejdet så beholde advokaten.

Er du utilfreds så skift advokat - du kan også vælge at klage.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel
juridisk rådgivning hos en advokat.
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste