/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ejendomsværdiskat - forøgelse
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 14-10-04 18:01

Så har jeg fået brev om at kommunekassen savnes penge, derfor
er min ejendomsvurdering for 2001 og 2002 forøget, og jeg
skal derfor betale øget ejendomsværdiskat for 2003 i forhold
til det allerede opkrævede.

Der er sket en opregulering for 2001 på 25% i forhold til
den tidligere vurdering på samme tidspunkt. Jeg er ret sikker
på den nye vurdering er over den reelle handelspris for underboens
lejlighed ca. samme tidspunkt.

Ejendomsvurderingen pr. 1/1 2002 er 6.5% lavere end for 1/1 2001.
Har ikke hært om et så stort fald i priser på ejerlejligheder i
Århus. Den er også justeret op, men jeg har ikke lige den gamle
vurdering, men jeg mener den er øget med 9,4%.

Vurderingen per 1/10 2003 er 1% højere end den nye vurdering
for 1/1 2001. Og ejerlejligheder er steget en del mere. Så
Kommunen burde øge denne vurdering betragteligt, eller undlade
at sætte den gamle op.

Så umiddelbart ligner det noget fusk kommunen finder på for
at øge det gamle skattegrundlag / øge ejendomsskatten for os
der har haft lejlighed længe.

Nogen der har en ide om man får noget ud af at klage ?
Jeg synes godt nok de har været længe om at rette ejendoms-
vurderingen for 1/1 2001. 3.5 år.

Der henvises til ejendomsværdiskattelovens $1 samt
vurderingslovens §6, jf §9 stk 1, §13 stk 1, §33 stk 1 samt stk 12-18

evsl §1 siger jeg skal betale skat.
vl §6 siger vurderingen skal fastlægges med udgangspunkt i
den gennemsnitlige handelspris for ejendomme af samme alder, stand,
størrelse og beliggended.
§9 siger det er ejendommen i dens helhed
§13 nævner den ubebyggede grundværdi
§33 stk 1 - ikke relevant
§33 stk 12 til 15 om- eller tilbygninger skal vurderes i 2001 tal

Der er opført ny bebyggelse på en del grunden, men denne del
af grunden er alene solgt af ejeren af en del af matriklen,
og jeg har ingen inflydelse på dette. Tværtimod har jeg mistet
grundværdi, da der sker en formindskelse af min ejerandel.
(Har protesteret mod dette, og vil have erstatning for det
værditab jeg lider). Jeg har ingen ejerandet af det nyopførte.

§33 stk 16-18: Findes ikke

Jeg kan heller ikke se nogen brgrundelse for deres forslag
til ændring af ejendomsværdiskatten.
--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.musimi.dk

 
 
Peder Porse (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 14-10-04 19:09

Lyder lidt uoverskueligt.

Det er nu ikke Århus Kommune, der har truffet den afgørelse, der er "os"
i ToldSkat.

Send mig en mail med privat tlf. nr. så skal jeg prøve at hjælpe dig.

pp

pp@pederporse.dk

Povl H. Pedersen wrote:
> Så har jeg fået brev om at kommunekassen savnes penge, derfor
> er min ejendomsvurdering for 2001 og 2002 forøget, og jeg
> skal derfor betale øget ejendomsværdiskat for 2003 i forhold
> til det allerede opkrævede.
>
> Der er sket en opregulering for 2001 på 25% i forhold til
> den tidligere vurdering på samme tidspunkt. Jeg er ret sikker
> på den nye vurdering er over den reelle handelspris for underboens
> lejlighed ca. samme tidspunkt.
>
> Ejendomsvurderingen pr. 1/1 2002 er 6.5% lavere end for 1/1 2001.
> Har ikke hært om et så stort fald i priser på ejerlejligheder i
> Århus. Den er også justeret op, men jeg har ikke lige den gamle
> vurdering, men jeg mener den er øget med 9,4%.
>
> Vurderingen per 1/10 2003 er 1% højere end den nye vurdering
> for 1/1 2001. Og ejerlejligheder er steget en del mere. Så
> Kommunen burde øge denne vurdering betragteligt, eller undlade
> at sætte den gamle op.
>
> Så umiddelbart ligner det noget fusk kommunen finder på for
> at øge det gamle skattegrundlag / øge ejendomsskatten for os
> der har haft lejlighed længe.
>
> Nogen der har en ide om man får noget ud af at klage ?
> Jeg synes godt nok de har været længe om at rette ejendoms-
> vurderingen for 1/1 2001. 3.5 år.
>
> Der henvises til ejendomsværdiskattelovens $1 samt
> vurderingslovens §6, jf §9 stk 1, §13 stk 1, §33 stk 1 samt stk 12-18
>
> evsl §1 siger jeg skal betale skat.
> vl §6 siger vurderingen skal fastlægges med udgangspunkt i
> den gennemsnitlige handelspris for ejendomme af samme alder, stand,
> størrelse og beliggended.
> §9 siger det er ejendommen i dens helhed
> §13 nævner den ubebyggede grundværdi
> §33 stk 1 - ikke relevant
> §33 stk 12 til 15 om- eller tilbygninger skal vurderes i 2001 tal
>
> Der er opført ny bebyggelse på en del grunden, men denne del
> af grunden er alene solgt af ejeren af en del af matriklen,
> og jeg har ingen inflydelse på dette. Tværtimod har jeg mistet
> grundværdi, da der sker en formindskelse af min ejerandel.
> (Har protesteret mod dette, og vil have erstatning for det
> værditab jeg lider). Jeg har ingen ejerandet af det nyopførte.
>
> §33 stk 16-18: Findes ikke
>
> Jeg kan heller ikke se nogen brgrundelse for deres forslag
> til ændring af ejendomsværdiskatten.

Jonas Kofod (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 14-10-04 19:27

"Peder Porse" <pp@FJERNESpederporse.dk> skrev i en meddelelse
news:416EC0A4.80108@FJERNESpederporse.dk...
> Lyder lidt uoverskueligt.
>
> Det er nu ikke Århus Kommune, der har truffet den afgørelse, der er "os"
> i ToldSkat.
>
> Send mig en mail med privat tlf. nr. så skal jeg prøve at hjælpe dig.
>
> pp
>
> pp@pederporse.dk

Ved du så osse hvor lang svartiden er/burde være når man sender en mail på
toldskat.dk?



Peder Porse (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Peder Porse


Dato : 14-10-04 20:10

Nej...hvad drejer det sig om?

Jonas Kofod wrote:

> "Peder Porse" <pp@FJERNESpederporse.dk> skrev i en meddelelse
> news:416EC0A4.80108@FJERNESpederporse.dk...
>
>>Lyder lidt uoverskueligt.
>>
>>Det er nu ikke Århus Kommune, der har truffet den afgørelse, der er "os"
>>i ToldSkat.
>>
>>Send mig en mail med privat tlf. nr. så skal jeg prøve at hjælpe dig.
>>
>>pp
>>
>>pp@pederporse.dk
>
>
> Ved du så osse hvor lang svartiden er/burde være når man sender en mail på
> toldskat.dk?
>
>

Jonas Kofod (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 14-10-04 22:03

"Peder Porse" <pp@FJERNESpederporse.dk> skrev i en meddelelse
news:416ecf07$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nej...hvad drejer det sig om?

Ja det er nogle spg til import



Povl H. Pedersen (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 14-10-04 21:29

In article <ckmglv$2nsh$1@gnd.k-net.dk>, Jonas Kofod wrote:
> Ved du så osse hvor lang svartiden er/burde være når man sender en mail på
> toldskat.dk?

Da de på brevet til mig har opgivet en e-mail adresse, så
er ting fremsendt til denne lige så valide som ting sendt per
post, og der er vel samme svartid, dvs uger eller måneder.

--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.musimi.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste