Oplag i opgange
Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-10-04 09:53

Vi har igennem længere tid haft problemer med at opgangen anvendes til
opmagsinering af barnevogne, klapvogne, kasser, poser og alt muligt andet.
Boligforeningen har ikke vist forståelse for problemet og derfor klagede vi
først til brandtilsynet som sagde at det ikke var deres bord (noget med
boligens opførselstidspunkt?) og henviste os til teknisk forvaltning /
juridisk afdeling i kommunen : bygningsinspektoratet.
De har nu svaret at de behandler sagen.

Hvordan står vi juridisk ? Kan boligforeningen ikke tvinges til at sørge for
at trapper/opgange er fri for oplag således at evakuering kan ske
betryggende i tilfælde af f.eks. brand ? Noget andet er vil det mon ske ?
Mon ikke sagen betragtes som en bagatel ? I tilfælde af brand bor vi i stuen
og har derfor flere alternative flugtveje...men hvad med dem længere oppe ?

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-10-04 12:57

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stuen
> og har derfor flere alternative flugtveje...men hvad med dem længere oppe

I den andelsboligforening hvor jeg bor, må man heller ikke stille barnevogne
mm. i opgangen, dette er dog sket, Det som der så sker, ar at man bare
stiller barnevognen ned i kælderen eller hend i en anden kælder (virker
rigtigt godt hihhi, når de skal lede efter en barnevogn med et barn på
armen), man kunne oxo ved en uheld, komme til at ramme et eller andet på
barnevognen, så den gik istykker.

Dette har ikke så meget med jura at gøre, men det er en måde at klare
problemet på.

henrik

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 14-10-04 14:37

"Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@boparken(fjern?).dk> skrev i en meddelelse

> Dette har ikke så meget med jura at gøre, men det er en måde at klare
> problemet på.

Mit svar har heller ikke meget med jura at gøre, - Men du er et dumt svin !

Peter

Fra : Robert Andersen

Dato : 14-10-04 14:52

- klip -
> [...]
> eller andet på barnevognen, så den gik istykker.
>
> Dette har ikke så meget med jura at gøre, men det er en måde at klare
- klip-

Løse problemet vha. tyveri og hærværk ?? Det har ganske rigtigt ikke
noget med jura at gøre.
Hvis du skal komme med et OT indlæg var det vel mere passende at råde
ham til dialog med de øvrige beboere om problemet.

/Robert
--
"Unge mennesker er idag colasutteflaskedrikkende
omvandrende mobiltelefonreklamer" (Thomas Blachman om dagens unge)

Fra : Gerner

Dato : 14-10-04 16:09

On Thu, 14 Oct 2004 15:52:08 +0200, "Robert Andersen"
<rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>- klip -

>- klip-
>
>Løse problemet vha. tyveri og hærværk ?? Det har ganske rigtigt ikke
>noget med jura at gøre.

Det har da en masse med jura at gøre, f.eks. straffeloven.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-10-04 17:28

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> Det har da en masse med jura at gøre, f.eks. straffeloven.

Jeg gik ud fra at dialogen havde været der og dette ikke havde hjulpet
noget.
ps. har selv barn og barnevogn og barnevognen bliver båret op på 3 sal hver
dag. Da jeg ikke vil være til gene for andre.
henrik

Fra : Deaster

Dato : 15-10-04 11:49

Robert Andersen wrote:
> [...]
> Hvis du skal komme med et OT indlæg var det vel mere passende at råde
> ham til dialog med de øvrige beboere om problemet.

Enig, i det med at ødelægge tingene er en dårlig idé, men er det ulovligt at
flytte tingene, når de rent faktisk ikke må stå hvor de står ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching