Fremleje og boligsikring
Fra : Peter

Dato : 13-10-04 10:19

Hvordan er reglerne for ovenstående?

Hvordan er mulighederne for boligstøtte hvis man fremlejer en andelsbolig?

Mvh

Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 13-10-04 10:55

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er mulighederne for boligstøtte hvis man fremlejer en andelsbolig?

Boligstøtten tilfalder lejeren sådan som jeg tolker vejledningen.
En pensionist som ejer en andel, og dermed er berettiget, kan ikke tage
støtten med sig hvis han lejer ud til en ikke berettiget.

En ikke berettiget som ejer en andel, kan der imod godt fremleje ud til
pensionist som så kan opnå boligstøtte.

Se vejledning VEJ nr 103 af 23/10/2002

Peter

Fra : Peter

Dato : 13-10-04 11:55

"Peter Albrechtsen" <pal@oncablel.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Boligstøtten tilfalder lejeren sådan som jeg tolker vejledningen.
> En pensionist som ejer en andel, og dermed er berettiget, kan ikke tage
> støtten med sig hvis han lejer ud til en ikke berettiget.

Det er mig, der skal leje. Jeg modtager ikke pension af nogen art Om end
der sikkert er nogle, der mener jeg er berettiget

[klip]

> Se vejledning VEJ nr 103 af 23/10/2002

Tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter

Dato : 13-10-04 12:01

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Se

52. Ved fremleje, fremlån eller udlejning af hele boligen ophører
boligtagerens ret til boligstøtte. Det beror herefter på fremlejetagerens
forhold, hvorvidt og i hvilket omfang boligstøtte kan ydes til
fremlejetageren.

Altså kan en fremlejer få støtte hvis man råder eksklusivt over hele
boligen.

Tak for henvisningen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 13-10-04 11:03

On Wed, 13 Oct 2004 11:19:12 +0200, "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote:

>Hvordan er reglerne for ovenstående?
>
>Hvordan er mulighederne for boligstøtte hvis man fremlejer en andelsbolig?

Er du udlejer eller fremlejetager?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter

Dato : 13-10-04 11:42

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Er du udlejer eller fremlejetager?

Jeg er fremlejetager.

Problemet er at jeg pt. ikke ved om lejemålet er en andelsbolig - derfor de
to spørgsmål.

/Peter

--
http://www.grauslund.com