Fraflytning - forøget værdi
Fra : Frederik GS

Dato : 13-10-04 10:18

Hejsa NG,

En kort historie gjort endnu kortere :

Er lige flyttet fra min tidligere lejlighed, som jeg modtog uden nogen form
for antenne/radio stik.

Ved indflytning betalte jeg det lokale antennelaug 3500,- som var prisen for
at få installeret et ganske normalt radio/tv antennestik. Der var intet
abonnement eller lignende inkl. i denne pris.

Kan jeg på nogen måde - med nogle paragraffer eller lignende i ryggen -
henvende mig til udlejer og høre om ovenstående beløb evt. påvirker
tilbagebetalt indskud - eller lignende ... ?

Bare en eller anden form for godtgørelse. Jeg er godt klar over at det måske
ikke kan simplificeres på den måde, men når jeg i bund og grund har gjort
hans lejemål mere attraktivt (ud af egen lomme), er der så noget juridisk
der spiller ind, som giver mig ret til noget ?

Jeps, jeg lyder enormt grådig, men lad os nu bare forudsætte at denne
udlejer ikke fortjener en eneste frihed og / eller DKK som kunne tilhøre os,
pga. hans behandling af os. Så håber jeg at blive fri for moralske
kommentarer.

Rigtig mange tak på forhånd,

Frederik Sørensen

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 13-10-04 07:12

"Frederik GS" skrev 13.10.2004 11:18:

> Kan jeg på nogen måde - med nogle paragraffer eller lignende i ryggen -
> henvende mig til udlejer og høre om ovenstående beløb evt. påvirker
> tilbagebetalt indskud - eller lignende ... ?

Hvad aftalte du med udlejer, da du etablerede det?

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-10-04 08:57

"Frederik GS" <frederik@darksun.dk> skrev:

> Kan jeg på nogen måde - med nogle paragraffer eller lignende i
> ryggen - henvende mig til udlejer og høre om ovenstående beløb
> evt. påvirker tilbagebetalt indskud - eller lignende ... ?

Det kunne du have gjort hvis det havde været aftalt med udlejer
ihvertfald hvis der er tale om et alment boligbyggeri, hvor man har
råderet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Frederik GS

Dato : 14-10-04 00:28

> Det kunne du have gjort hvis det havde været aftalt med udlejer
> ihvertfald hvis der er tale om et alment boligbyggeri, hvor man har
> råderet.

Ja, så står jeg nok ikke så godt, for der blev faktisk ikke aftalt noget
konkret. Jeg spurgte om lov til at gøre det, daværende vicevært sagde
"klart" - og det blev gjort. Skulle jo have internet med det samme, så ...

Dvs. udlejer kan igentlig bare ignorere et evt. forslag om godtgørelse ?

Tak for jeres indlæg,

Vh,
Frederik Sørensen

Fra : Davidsen

Dato : 13-10-04 16:54

"Frederik GS" <frederik@darksun.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udlejer ikke fortjener en eneste frihed og / eller DKK som kunne tilhøre
> os, pga. hans behandling af os. Så håber jeg at blive fri for moralske

Intet juridisk i mit indlæg - beklager.

(OT: Lyder som en større udlejer og et større antennelaug i Odense...)

Hvis udlejer er af den type kan du vel i yderste konsekvens pålægges
udgifter til reetablering af det udlejede; dvs. fjernelse af stik og evt.
kabler, spartling af skruehuller osv.?
Håber du har skriftlig tilladelse til installationen...

Mvh
Davidsen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-10-04 15:35

> [...]
> henvende mig til udlejer og høre om ovenstående beløb evt. påvirker
> tilbagebetalt indskud - eller lignende ... ?

Du får som udgangspunkt ingenting.

I Lejelovens § 62 a fremgår, at godtgørelse for forbedringsarbejder gives
under særlige betingelser, og herunder at der kun ydes godtgørelse for den
del af de afholdte udgifter, der overstiger kr. 10.000 (1994-niveau, er
sidenhen indeksreguleret og er vist på ca. 13.000 kr. i år).

Hvis du havde indgået en aftale om godtgørelse med udlejer inden opsætningen
af antennestikket, kunne du selvfølgelig have fået godtgørelse selvom
beløbet ikke overstiger kr. 13.000 (eller hvad det eksakte beløb nu var, da
du flyttede ind).

Mvh. Camilla