|
| Fragtomkostninger - 14 dages returret Fra : Dennis Vinther |
Dato : 08-10-04 17:16 |
|
Hej,
Ved benyttelsen af 14 dages returret hvem står da for afholdelsen af
fragtomkostninger?
Ifølge mymusic.dk:
****
Regler for at benytte din 14. dages returret:
Beskriv på returvare formularen hvorfor du har fortrudt købet
Du vil herefter få pengene retur for selve produktet (ikke
forsendelsesomkostninger), enten på Dankort (hvis du har købt det på
Dankort) eller på en check (hvis du har købt det pr. efterkrav).
****
Betyder det at jeg skal betale for 2 x fragt? (Fra Mymusic til mig og fra
mig til Mymusic)
Mvh
Dennis
--
Aalborg, Denmark
Replace NOSPAM with dk in my email
http://dwt.dk
| |
HKJ (08-10-2004)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 08-10-04 17:20 |
|
"Dennis Vinther" <news@dwt.NOSPAM> wrote in message
news:Xns957CBA1A3DCBDnewsNVALID@130.225.247.90...
> Ved benyttelsen af 14 dages returret hvem står da for afholdelsen af
> fragtomkostninger?
Dig, hvis fragtomkostningerne er specificeret separat.
Hvis det er et defekt/forkert produkt og du vil ophæve handlen, så er
forholdet et andet.
Husk at forretningen har et par udbedringsforsøg, før du kan ophæve
| |
Dennis Vinther (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Vinther |
Dato : 08-10-04 17:38 |
|
"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in news:ck6eoi$14vo$1
@news.cybercity.dk:
>
> "Dennis Vinther" <news@dwt.NOSPAM> wrote in message
> news:Xns957CBA1A3DCBDnewsNVALID@130.225.247.90...
>
>> Ved benyttelsen af 14 dages returret hvem står da for afholdelsen af
>> fragtomkostninger?
>
> Dig, hvis fragtomkostningerne er specificeret separat.
>
> Hvis det er et defekt/forkert produkt og du vil ophæve handlen, så er
> forholdet et andet.
> Husk at forretningen har et par udbedringsforsøg, før du kan ophæve
>
Jeg bestilte en Foxda afspiller hvor der skulle være inkluderet nogle
hovedtelefoner:
http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=421
Men jeg modtog en model uden hovedtelefoner:
http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=615
Jeg kunne forstå på Mymusic at det kan udbedres ved at de sender mig
nogle hovedtelefoner.
Går dette ind under "defekt/forkert produkt" således at jeg kan ophæve
handlen?
Mvh
Dennis
--
Aalborg, Denmark
Replace NOSPAM with dk in my email
http://dwt.dk
| |
Bertel Lund Hansen (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 08-10-04 18:53 |
|
Dennis Vinther skrev:
>Men jeg modtog en model uden hovedtelefoner:
> http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=615
>Jeg kunne forstå på Mymusic at det kan udbedres ved at de sender mig
>nogle hovedtelefoner.
>Går dette ind under "defekt/forkert produkt" således at jeg kan ophæve
>handlen?
Nej. Sælger har tilbudt afhjælpning. Det betyder at du ikke kan
ophæve - hvis udbedringen sker uden væsentlig ulempe og helt uden
udgift for dig.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Dennis Vinther (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Vinther |
Dato : 08-10-04 18:09 |
|
Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in
news:fukdm0dse0r9lm33mo6ke3hj2edpclpr90@news.stofanet.dk:
> Dennis Vinther skrev:
>
>>Men jeg modtog en model uden hovedtelefoner:
>> http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=615
>
>>Jeg kunne forstå på Mymusic at det kan udbedres ved at de sender mig
>>nogle hovedtelefoner.
>
>>Går dette ind under "defekt/forkert produkt" således at jeg kan ophæve
>>handlen?
>
> Nej. Sælger har tilbudt afhjælpning. Det betyder at du ikke kan
> ophæve - hvis udbedringen sker uden væsentlig ulempe og helt uden
> udgift for dig.
Da jeg ikke har noget at bruge de hovedtelefoner til har jeg spurgt
(ikke forlangt) om ikke de kunne returnere DKK 200,- og jeg så kunne
beholde den MP3 afspiller jeg har modtaget.
Kan de kræve at jeg skal modtage hovedtelefonerne og betale det fulde
beløb?
Mvh
Dennis
--
Aalborg, Denmark
Replace NOSPAM with dk in my email
http://dwt.dk
| |
per christoffersen (08-10-2004)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 08-10-04 19:06 |
|
"Dennis Vinther" <news@dwt.NOSPAM> skrev i en meddelelse
news:Xns957CC32902A52newsNVALID@130.225.247.90...
> Kan de kræve at jeg skal modtage hovedtelefonerne og betale det fulde
> beløb?
Ja, hvis du vil gennemføre handlen, så bliver det efter den oprindelige
aftale.
Sælger kan selv tilbyde nedslag i prisen, men køber kan ikke kræve det, hvis
sælger istedet tilbyder afhjælpning.
/Per
| |
Bertel Lund Hansen (09-10-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 09-10-04 14:33 |
|
Dennis Vinther skrev:
>Da jeg ikke har noget at bruge de hovedtelefoner til har jeg spurgt
>(ikke forlangt) om ikke de kunne returnere DKK 200,- og jeg så kunne
>beholde den MP3 afspiller jeg har modtaget.
Det står dig frit for at foreslå, men det er korrekt som Per
Christoffersen skrev at du ikke kan kræve det når sælger har
tilbudt udbedring (levering af det manglende).
>Kan de kræve at jeg skal modtage hovedtelefonerne og betale det fulde
>beløb?
Ja.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Bertel Lund Hansen (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 08-10-04 18:52 |
|
HKJ skrev:
>> Ved benyttelsen af 14 dages returret hvem står da for afholdelsen af
>> fragtomkostninger?
>Dig, hvis fragtomkostningerne er specificeret separat.
Det gælder fremsendelsen. Køber står altid for returportoen hvis
han fortryder.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Kristian Storgaard (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 08-10-04 18:09 |
|
"Bertel Lund Hansen" skrev 08.10.2004 19:52:
> Køber står altid for returportoen hvis
> han fortryder.
....medmindre andet er aftalt.
--
/kristian
@warszawa
Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!
| |
Uni Bull (09-10-2004)
| Kommentar Fra : Uni Bull |
Dato : 09-10-04 09:10 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
news:pskdm09cc6o2m9nnjvjcqphtnlv1mg6uvq@news.stofanet.dk...
> Det gælder fremsendelsen. Køber står altid for returportoen hvis
> han fortryder.
....og behøver i øvrigt ikke forklare noget som helst overfor
sælger... (som Dennis nævner i sin indledende posting)
--
Uni Bull
www.bull.dk
| |
Holst (08-10-2004)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 08-10-04 17:25 |
|
Dennis Vinther wrote:
> Ved benyttelsen af 14 dages returret hvem står da for afholdelsen af
> fragtomkostninger?
>
> Ifølge mymusic.dk:
>
> ****
> Regler for at benytte din 14. dages returret:
>
> Beskriv på returvare formularen hvorfor du har fortrudt købet
> Du vil herefter få pengene retur for selve produktet (ikke
> forsendelsesomkostninger), enten på Dankort (hvis du har købt det på
> Dankort) eller på en check (hvis du har købt det pr. efterkrav).
> ****
>
> Betyder det at jeg skal betale for 2 x fragt? (Fra Mymusic til mig og fra
> mig til Mymusic)
Ja, det betyder det.
Skulle sælger betale for fragt begge veje - eller for den sags skyld
blot den ene vej -, så vil det kunne blive en meget stor økonomisk
belastning for den stakkels sælger, og vi ville givetvis se nogle højere
priser på produkterne.
At køber skal betale fragten begge veje, får forhåbentlig køberen til at
tænke sig lidt bedre om, inden produktet bestilles, så der ikke skal
returneres så mange varer.
| |
|
|