Mercuria spammer mig
Fra : ej backup

Dato : 08-10-04 12:07

Hej NG!

Jeg postede for et par uger siden i dk.erhverv - hvor jeg spurgte
efter raad om rengskab. Dagen efter fik en mail fra firmaet Mercuria,
der tilboed mig deres revisionsydelse, mod betaling selvfoelgelig.

De skal selvfoelgelig anmeldes, men er den helt sikker? Jeg mener, min
post KUNNE vel opfattes som en indbydelse til reklamer fra saadanne
firmaer?

Eller hvad siger I?

Venligst,

Jan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-10-04 12:26

ej backup wrote:

> De skal selvfoelgelig anmeldes, men er den helt sikker? Jeg mener, min
> post KUNNE vel opfattes som en indbydelse til reklamer fra saadanne
> firmaer?

Er det denne her?
http://groups.google.com/groups?as_umsgid=ec901785.0410050312.1c13979@posting.google.com&lr=&hl=da

Jeg ville vurdere, at et svar på dit spørgsmål med en bemærkning om,
at du kunne overveje at betale dig fra arbejdet hos XXX til YYY kr kunne
accepteres, men en ren reklame fra firmaet har du i hvert fald ikke bedt om.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-04 14:56

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at du kunne overveje at betale dig fra arbejdet hos XXX til YYY kr kunne
> accepteres, men en ren reklame fra firmaet har du i hvert fald ikke bedt

afledt spørgsmål til gruppen??
kan man sige at:
Hvis brevet er afsendt med baggrund i en meddelelse på usenet, må det vel
også siges at være i strid med registerloven, da firmaet vel i så fald har
registreret data omkring ens person.

Peter

Fra : Jens...

Dato : 09-10-04 07:45

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> usenet, må det vel også siges at være i strid med
> registerloven, da firmaet vel i så fald har registreret

og det vil du sætte 9 finger på er rigtigt ?

--
Jens.

Fra : David T. Metz

Dato : 10-10-04 11:19

ej backup wrote:
> Hej NG!

Hej spammer.

Husk at sætte fut på din krydspost. Eller endnu bedre: husk at overveje om
din post overhovedet er relevant i flere grupper.

David
FUT:dk.admin.netikette