Forgår poster på ens straffeatest
Fra : Ronni

Dato : 07-10-04 14:03

Hejsa

Jeg har en lille diskussion med en kollega. Diskussionen går på hvorvidt,
hvis man bliver straffet og dette kommer til at stå på ens straffeatest, at
dette forsvinder med tiden, og ens straffeatest igen bliver ren, eller om
man er "stemplet" for eftertiden.

mvh
Ronni

Fra : BJ

Dato : 07-10-04 14:11

"Ronni" <news.sunsite@mailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> at
> dette forsvinder med tiden, og ens straffeatest igen bliver ren, eller om

Det afhænger af hvad man har gjort mv.

Se her: http://www.politi.dk/Straffeattest/straffeattest.htm

Bjørn Jørvad

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-10-04 14:17

Ronni wrote:

> [...]
> dette forsvinder med tiden, og ens straffeatest igen bliver ren, eller om

Oplysninger slettes efter 2-5 år på en privat straffeattest:
http://politi.dk/Straffeattest/straffeattest.htm

(Er det ikke ved at være en FAQ?)

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Mel A

Dato : 07-10-04 17:46

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Oplysninger slettes efter 2-5 år på en privat

En i min klasse har netop erfaret at der går 10 år. Han havde i sine unge
dage (8 år siden) lavet lidt for meget sjov med stoffer. Det står der
stadig, men vil blive slettet om 2 år.

Mvh Melanie

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-10-04 19:13

Mel A wrote:

> En i min klasse har netop erfaret at der går 10 år. Han havde i sine unge
> dage (8 år siden) lavet lidt for meget sjov med stoffer. Det står der
> stadig, men vil blive slettet om 2 år.

Hvis det er på den private straffeattest, så har han lavet mere end
"lidt sjov" - f.eks. noget, han har siddet inde for i 5 år! For
oplysningerne slettes 5 år efter løsladelsen.

Mon ikke der er tale om en offentlig straffeattest (som ikke er spor
offentlig, men som kan indhentes af offentlige myndigheder)? Der står
oplysninger nemlig netop i 10 år.

Det hele er faktisk beskrevet på det link, som vi nu er et par
stykker, der har sendt...

Fra : DM

Dato : 07-10-04 17:56

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Oplysninger slettes efter 2-5 år på en privat straffeattest:
> http://politi.dk/Straffeattest/straffeattest.htm

Vil oplysningerne stadig være tilgængelige for Politiet / PET når de er
slettet fra straffeattesten ?

/DM

Fra : Michael Møller

Dato : 07-10-04 18:42

Ja straffelovsovertrædelser vil aldrig blive slette af KR
(kriminalregistret) - hvilket politiet i øvrigt også anvender hvis du søger
ind - dvs at et tyver begået for 10-15 år siden efter en KONKRET vurdering
KAN betyde at du kan blive ansat i fx politiet.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 09-10-04 01:29

On Thu, 07 Oct 2004 at 17:41 GMT, Michael Møller <chh@dlgnet.dk> wrote:
> [...]
> ind - dvs at et tyver begået for 10-15 år siden efter en KONKRET vurdering
> KAN betyde at du kan blive ansat i fx politiet.

Hvordan med sager hvor man aldrig har modtaget bødeforlæg, men hvor
betjenten tydeligvis har nedskrevet ens CPR-nummer, eventuelt "kun" til
rapporteringsbrug?

Fra : Michael Møller

Dato : 09-10-04 09:41

Nej der sker ingen ting ved det idet det kun er sigtelser der kommer med i
KR.