Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
-snip-
> For at give selskabet et lidt større incitament til at få sendt regninger i
> stedet for rykkere, overvejer jeg om ikke vi kan sende et brev til
> selskabet, hvor vi rykker dem for at regninger sendes til os løbende og
> rettidigt - som det fremgår af selskabets egne betingelser.
Selvfølgelig kan du det, men du får nok ikke noget ud af det.
> Såfremt dette ikke sker, og vi derfor skal behandle rykkere fra selskabet
> ser vi os desværre nødsaget til at tage et gebyr på Kr. 100,- pr. behandling
> af rykkere. Beløbet vil blive fratrukket fakturaen til selskabet. Gentagne
> henvendelser som selskabet har ønsket ang. samme rykker vil derfor også
> blive faktureret med kr. 100 pr henvendelse.
>
> Jeg ved der er lidt snak om det i FST, men ville en formulering ala
> ovenstående sendt som henv. brev og fax, kunne berettige os til at tage et
> gebyr pr. rykker (som naturligvis fratrækkes regningen) ?
Nej.
> Naturligvis skal brev/fax indeholde informationer som tydeligt angiver tlf.
> abb. og korrekt fakturerings adr.
>
> Og nej - det er ikke et firma (men vi overvejer da at oprette nogle
> forretningsbetingelser - som vi herefter henviser til på nettet).
>
> Ville sådanne offentlige forretningsbetingelser kunne benyttes i en sådan
> sammenhæng, og ville det i såfald kræve at nogle specifikke forudsætninger
> er opfyldt - tvist afgørelser eller lign. ?
En sådan aftale kræver samtykke.
mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen -
http://www.martinjoergensen.dk