/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Køb via internet - returnering
Fra : Dennis Vinther


Dato : 06-10-04 17:21

Hej,

Jeg har lige købt en MP3 afspiller af mærket CMtech til 699,-

Da jeg bestilte den over internettet gik bestillingen igennem og jeg
betalte med Dankort. Jeg blev dog dagen efter kontaktet af firmaet og
fik afvide at den var i restordre, men at de kunne tilbyde mig en anden
afspiller til samme pris (normal prisen var 799,-) af mærket iRibs.

Jeg sagde ja til tilbudet, men nu har jeg modtaget en forkert afspiller
(af mærket Foxda - normal pris 499,-). På fakturaen er der skrevet en
iRibs afspiller til 699,- hvilket også er trukket fra kontoen.

Har jeg stadig ret til den de lovede mig (iRibs - normal pris 799,-)?
Eller kan de "nøjes" med at sende den jeg bestilte til at starte med
(CMtech)?


Hvem skal betale for portoen til at få byttet afspilleren?



P.S.
Afspillerne iRibs og Foxda ligner hinanden til forveksling bortset fra
mærket.

http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=615
http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=421





--
Aalborg, Denmark
Replace NOSPAM with dk in my email
http://dwt.dk

 
 
Martin Sørensen (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-10-04 17:45

> Jeg har lige købt en MP3 afspiller af mærket CMtech til 699,-
> Da jeg bestilte den over internettet gik bestillingen igennem og jeg
> betalte med Dankort. Jeg blev dog dagen efter kontaktet af firmaet og
> fik afvide at den var i restordre, men at de kunne tilbyde mig en
> anden afspiller til samme pris (normal prisen var 799,-) af mærket
> iRibs.

Her tænker jeg MyMusic..

> Afspillerne iRibs og Foxda ligner hinanden til forveksling bortset fra
> mærket.
> http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=615
> http://www.mymusic.dk/shop/visvare.asp?id=421

Og her fik jeg så bekræftet mine anelser.. Jeg ville straks udnytte de 14
dages returret (som man skal have), returnere varen og handle et andet sted.
Prøv f.eks. at søge efter MyMusic her i gruppen og find forklaringen.

signing off.. Martin Sørensen



Lasse Hoelgaard (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Hoelgaard


Dato : 06-10-04 22:40

> Prøv f.eks. at søge efter MyMusic her i gruppen og find forklaringen.

Jeg købte en mp3afspiller fra netop mymusic for ca. 14 dage siden og fik den
1 dag efter jeg bestilte den, som jeg regnede med. Alt var i pakken og har
ikke haft problemer med afspilleren (en Safa SR-M620F) eller firmaet.
Blev så lidt forbavset da jeg lige for lidt siden prøvede at lave en google
search som du anbefalede, og blev meget overrasket. Kan slet ikke kende
noget af det, som de andre skriver.
Måske jeg bare har været heldig.

-Lasse





Martin Sørensen (07-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 07-10-04 19:25

>> Prøv f.eks. at søge efter MyMusic her i gruppen og find forklaringen.
> Jeg købte en mp3afspiller fra netop mymusic for ca. 14 dage siden og
> fik den 1 dag efter jeg bestilte den, som jeg regnede med. Alt var i
> pakken og har ikke haft problemer med afspilleren (en Safa SR-M620F)
> eller firmaet. Blev så lidt forbavset da jeg lige for lidt siden prøvede
> at lave en
> google search som du anbefalede, og blev meget overrasket. Kan slet
> ikke kende noget af det, som de andre skriver.
> Måske jeg bare har været heldig.

Sikkert, for de skal jo næsten have nogle tilfredse kunder for at butikken
kan løbe rundt.

Kan så også tilføje at jeg ikke kun har læst om hvordan MuMysic opfører sig.
Min far bestilte, efter min anbefaling, en iRiver MP3-afspiller, men endte
op med at have købt en Bosscom (mener jeg), som MyMusic kunne levere 'til en
bedre pris'. Da jeg opdagede det, var det for sent at returnere den..

signing off.. Martin Sørensen



Dennis Lange (06-10-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Lange


Dato : 06-10-04 19:08

Dennis Vinther wrote:
> Da jeg bestilte den over internettet gik bestillingen igennem og jeg
> betalte med Dankort. Jeg blev dog dagen efter kontaktet af firmaet og
> fik afvide at den var i restordre, men at de kunne tilbyde mig en
> anden afspiller til samme pris (normal prisen var 799,-) af mærket
> iRibs.

Desværre MyMusics fremgangsmåde stort set uanset hvilken vare du bestiller.
Det er så tæt på svindel, at det dårligt kan komme tættere.

> Jeg sagde ja til tilbudet, men nu har jeg modtaget en forkert
> afspiller (af mærket Foxda - normal pris 499,-). På fakturaen er der
> skrevet en iRibs afspiller til 699,- hvilket også er trukket fra
> kontoen.
>
> Har jeg stadig ret til den de lovede mig (iRibs - normal pris 799,-)?

Ja. Det er det din ordre lyder på, og det er det du har betalt for. Da du
snakkede med dem, annullerede du jo din oprindelige ordre, og afgav en ny.

> Eller kan de "nøjes" med at sende den jeg bestilte til at starte med
> (CMtech)?

Nej. Den ordre har du jo annulleret.

> Hvem skal betale for portoen til at få byttet afspilleren?

Det skal MyMusic selvfølgelig. De har lavet fejlen.

OT: Da du snakkede med dem - blev du da bedt om at afgive
kreditkortoplysninger over telefonen? Hvis ja, synes jeg du skal tage
kontakt til PBS. MyMusic er ikke autoriseret til at klare
VISA/Dankort-betalinger over telefonen, og må slet ikke spørge dig om disse.

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste