udlejning af fast ejendom, som er ejet af ~
Fra : Jan Larsen

Dato : 05-10-04 12:06

Hejsa

Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber nogen her kan besvare, folkene på
mit lokale rådhus kunne ikke fortælle mig noget.

Min kone ejer den her lejlighed som vi bor i, hun er britisk statsborger og
har boet i Danmark i mange år.
Nu vil vi gerne flytte til England, men vi vil gerne beholde den her
lejlighed, i det tilfælde at vi vil flytte tilbage til Danmark.

Rent skattemæssigt er det jo ikke noget problem, man lejer bare lejligheden
ud og betaler skat af overskuddet.

Men det skulle ikke undre mig om ikke der fandtes en eller anden xenophobisk
regel der forbyder udlændinge i at eje og udleje boliger i danmark.

Kan nogen bekræfte eller afkræfte dette?

Mvh
Jan Larsen

Fra : Gerner

Dato : 05-10-04 17:37

On Tue, 5 Oct 2004 13:05:36 +0200, "Jan Larsen" <snip@snip.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

#####################################

>Men det skulle ikke undre mig om ikke der fandtes en eller anden xenophobisk
>regel der forbyder udlændinge i at eje og udleje boliger i danmark.
>
>Kan nogen bekræfte eller afkræfte dette?

Hvordan kan hun eje en ejendom hvis det ikke er tilladt ?

Jeg mener EU borgere har lov til at eje ejendom nu i dk.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : BJ

Dato : 05-10-04 17:42

"Jan Larsen" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan nogen bekræfte eller afkræfte dette?

Jeg mener reglen er 5 år.

Har din kone boet i Danmark i 5 år i streg (eller mere), skulle der intet
være til hinder for, hun ejer fast ejendom i landet.

Bjørn Jørvad

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-10-04 18:01

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> [...]
>
> Har din kone boet i Danmark i 5 år i streg (eller mere), skulle der intet
> være til hinder for, hun ejer fast ejendom i landet.

Tak, jow det har hun, der er heller ikke noget problem i at eje den. Jeg vil
bare være sikker på at der ikke er en eller anden underlig instans som
kommer efter os ligepludselig hvis hun (vi) lejer den ud og flytter til
udlandet.

/J

Fra : Diesell

Dato : 05-10-04 18:07

> [...]
> bare være sikker på at der ikke er en eller anden underlig instans som
> kommer efter os ligepludselig hvis hun (vi) lejer den ud og flytter til

Det er der ingen problemer i.

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-10-04 18:19

"Diesell" <jensn@jubiimail.dk> wrote in message
> "Jan Larsen" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse

> vil
>
> Det er der ingen problemer i.
>
> ---
> Jesper - ejendomsmægler, valuar

Mange tak, så har jeg det mindre at bekymre mig om.

/J