gældsernæring
Fra : j

Dato : 04-10-04 13:23

Hej. Vil høre om nogen ved noget om hvordan man søger gældsernærring.
Står midt i en skilsmisse og har mere gæld end jeg kan betale. Har bla. et
banklån som vi begge har skrevet for. hvad sker der så med lånet hvis jeg
får gældsernærring. Min ex kan heller ikke betale det.
venlig hilsen Helle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 13:31

"j" <js.n1@mail.dk> wrote in message
> [...]
> banklån som vi begge har skrevet for. hvad sker der så med lånet hvis jeg
> får gældsernærring. Min ex kan heller ikke betale det.

Søg på www.google.dk med søgeordet "Gældssanering" og ikke ernæring, man kan
desværre ikke leve af gæld så længe det er noget man selv skylder.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-04 13:32

j wrote:

> Hej. Vil høre om nogen ved noget om hvordan man søger gældsernærring.

Det hedder gældssanering. Det forudsætter blandt andet, at gælden er
uoverkommelig. Du skal typisk op på flere hundredetusinde kroner, dog
afhængig af dine fremtidige forventede indtjeningsmuligheder. Er du
pensionist, behøver gælden ikke at være så stor, som hvis du er fuldt
arbejdsdygtig og i 30'erne.

Du kan læse nærmere om gældssanering her:
http://www.domstol.dk/page188.aspx

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-04 13:34

j wrote:

> [...]
> banklån som vi begge har skrevet for. hvad sker der så med lånet hvis jeg
> får gældsernærring. Min ex kan heller ikke betale det.

Gældssanering er ikke noget man "bare lige får".

Du kan orientere dig lidt her: http://www.domstol.dk/page188.aspx

Derudover skal du nok regne med, at leve af "vand og brød" mens
gældssaneringen står på.
Det er - alt andet andet lige - ikke sjovt at komme igennem den proces.

Derudover kommer man i RKI mens skifteretten behandler gældssaneringen.

mvh

Carsten Riis

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-10-04 22:00

Carsten Riis skrev:

> Derudover skal du nok regne med, at leve af "vand og brød" mens
> gældssaneringen står på.
> Det er - alt andet andet lige - ikke sjovt at komme igennem den
> proces.

Nej, det er ikke sjovt, men det kan være bedre at skrue gevaldigt ned for
forbrugsblusset i fem år end at have uoverkommelig gæld på ubestemt tid.

> Derudover kommer man i RKI mens skifteretten behandler
> gældssaneringen.

Og så vidt jeg ved også under selve gældssaneringen?

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-04 22:10

Kurt Lund wrote:

> Nej, det er ikke sjovt, men det kan være bedre at skrue gevaldigt ned for
> forbrugsblusset i fem år end at have uoverkommelig gæld på ubestemt tid.

Enig.

At man er kommet i uoverkommelig gæld skyldes ofte*, at man har haft et
skævt forhold af indtægter vs udgifter. Så ja, det er måske bedst at man
igennem en tid sætter næring efter tæring (eller er det omvendt.

*: og ja, der findes sikkert situationer, hvor ufrivilligt kommer i
økonomisk uføre.

> Og så vidt jeg ved også under selve gældssaneringen?

jf. rki.dk

---
Hvis din gældssanering bliver godkendt i skifteretten, bliver det også
annonceret i Statstidende, og så bliver registreringen med ”Indledt
gældssanering” slettet.
---

mvh

Carsten Riis