Erstatningskrav for beskadiget trailer
Fra : Henrik Jensen

Dato : 03-10-04 20:18

I går lørdag var jeg i det lokale byggemarked for at købe nogle nye
tagplader til brændeskuret. Jeg var i bil og havde koblet min næste nye
trailer på, så jeg selv kunne transportere pladerne hjem.
Da jeg kommer ud til bilen, har en hjælpsom truckfører allerede fundet
pladerne, som ligger på en palle.
Jeg spørger om han kan sætte dem på traileren og det kan han godt, men da
han vælger at læsse traileren fra siden går det ikke helt godt.
Han sænker pallen ned i traileren og for at kunne trække gaflerne ud, bakker
han langsomt indtil siden af pallen rammer indersiden af traileren. Desværre
tror han at siden på traileren kan "stå imod" presset, men den bøjer
kraftigt ud til siden. Jeg får ham stoppet og han vælger at læsser bagfra
uden flere problemer.
Desværre er siden på traileren nu blevet bøjet og linnet fra bunden på
traileren, og bagklappen kan ikke længere lukkes uden man presser siden
tilbage til oprindelig position.

Med andre ord er min traileren beskadiget og kan ikke længere lukke
ordentligt. Jeg siger det til den stakkels truckfører, og han kan se at det
ikke er helt godt, og jeg skal henvende mig inde i butikken.
Personen fra butikken mener ikke det er så slemt, men kan i øvrigt godt se
at traileren har lidt overlast. Han vil ikke tage stilling til sagen, da han
mener det er direktøren som skal afgøre det og derfor får byggemarkedet mit
navn og nummer. Jeg venter nu på deres reaktion.

Hvordan er jeg stillet i denne sag, og er der andre som har haft lignende
oplevelser?

Min egen holdning er at byggemarkedet skal hæfte for de skader deres
truckfører har påført mit vogntog.

Mvh. Henrik

Fra : MAndersen

Dato : 04-10-04 07:03

"Henrik Jensen" <fahmeda_fjerndetteogunderscore@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4160507d$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> oplevelser?
>
> Min egen holdning er at byggemarkedet skal hæfte for de skader deres

Den er ikke så vanskeligt.

Byggemarkedet har forvoldt en skade, og de skal betale. Enten dækker
truckens ansvarsforsikring, eller også dækker byggemarkedets
erhvervsansvarsforsikring. Det afhænger af, om forsikringsselskabet mener
skaden er sket mens trucken kører, eller mens den løfter/sænker.

MAndersen