DAB og MP3 ?
Fra : Juel

Dato : 02-10-04 19:06

Hejsa Alle

Dagens digitale DAB radioer kan jo optage direkte ned til MP3 format, dvs
sange i cd kvalitet, men er det tilladt ??
Og hvad må man med de MP3'er, må jeg gi dem til venner, eller ha 2 kopier
eller hvad må man overhovedet ??

Mvh
Morten

Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-10-04 14:36

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sange i cd kvalitet, men er det tilladt ??
> Og hvad må man med de MP3'er, må jeg gi dem til venner, eller ha 2 kopier

Du må ikke tage digitale kopier hvis original materialet er kopibeskyttet.
er det ikke det må du tage kopier til personligt brug og ikke andet.
Hvorvidt det digitale signal fra en DAB radio er kopibeskyttet ved jeg
ikke....men jeg har da selv en digital decoder til TDC´s net der kan
afspille flere hundrede radiokanaler i digital kvalitet og den optager jeg
rask væk fra til eget brug da den har digital udgang :)

Fra : Juel

Dato : 03-10-04 19:27

> [...]
> afspille flere hundrede radiokanaler i digital kvalitet og den optager jeg
> rask væk fra til eget brug da den har digital udgang :)

Ok, min autoradio gemmer direkte på SD kort, og kvaliteten er jo vidunderlig

Ville bare vide hvor man står ifølge loven..

Mvh
Morten

Fra : Jakob G.

Dato : 04-10-04 12:08

> Ok, min autoradio gemmer direkte på SD kort, og kvaliteten er jo
vidunderlig

- Din autoradio?! Jeg troede ikke autoradioer kunne/måtte optage... Hvad
hedder modellen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 12:44

> - Din autoradio?! Jeg troede ikke autoradioer kunne/måtte optage... Hvad
> hedder modellen?

Blaupunkt DAB 54..
Den skyder DAB lige ned på et SDkort

Mvh
Morten

Fra : Jakob G.

Dato : 04-10-04 12:46

> Blaupunkt DAB 54..
> Den skyder DAB lige ned på et SDkort

- Det må jeg sgu nok sige...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 12:49

> - Det må jeg sgu nok sige...

Ja og den buffer endda i forvejen, dvs at man kan få hele nummeret med hvis
nummeret er startet, top cool

Mvh
Morten

Fra : anders majland

Dato : 04-10-04 19:42

> Blaupunkt DAB 54..
> Den skyder DAB lige ned på et SDkort

Spændende - har du ikke lyst til at fortælle mere om den i
news:dk.teknik.lyd.bilstereo (fut er sat dertil)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid