|
| Inkasso-brev fra Tiscali Fra : MFN |
Dato : 02-10-04 18:31 |
|
Jeg bliver vanvittig af Tiscali snart !!! For 2 år siden havde jeg et meget
besværligt forløb med at afmelde mit internet hos Tiscali. Jeg skrev og
ringede, faxede og mail'ede til dem. Først da jeg sendte et brev anbefalet
fik jeg kontakt til dem. Så lykkedes det at afmelde mit abonnement hos dem,
og jeg sendte routeren retur til dem.
Nu, altså 2 år efter, har jeg modtaget en inkasso rykkerskrivelse med
trussel om at komme i RKI som dårlig betaler, hvis jeg ikke betaler 2201,46
kr. inden 10 dage. I brevet henviser de i øvrigt til et referencenr. som
ligner mit gamle kundenr., men som altså ikke er helt det samme.
Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at kontakte
Tiscali om dette brev. Kan jeg bare ignorere det ? eller er der nogen der
har gode råd til dette ? Råd modtages med kyshånd.
Mvh.
Michael Færgegaard
mfnprivat@ofir.dk
| |
Svend Olaf Mikkelsen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 02-10-04 18:47 |
|
On Sat, 2 Oct 2004 19:31:08 +0200, "MFN" <mikee@mail.dk> wrote:
>Jeg bliver vanvittig af Tiscali snart !!! For 2 år siden havde jeg et meget
>besværligt forløb med at afmelde mit internet hos Tiscali. Jeg skrev og
>ringede, faxede og mail'ede til dem. Først da jeg sendte et brev anbefalet
>fik jeg kontakt til dem. Så lykkedes det at afmelde mit abonnement hos dem,
>og jeg sendte routeren retur til dem.
>
>Nu, altså 2 år efter, har jeg modtaget en inkasso rykkerskrivelse med
>trussel om at komme i RKI som dårlig betaler, hvis jeg ikke betaler 2201,46
>kr. inden 10 dage. I brevet henviser de i øvrigt til et referencenr. som
>ligner mit gamle kundenr., men som altså ikke er helt det samme.
>
>Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at kontakte
>Tiscali om dette brev. Kan jeg bare ignorere det ? eller er der nogen der
>har gode råd til dette ? Råd modtages med kyshånd.
>
>Mvh.
>Michael Færgegaard
>
>mfnprivat@ofir.dk
Jo, du gør det at du sørger for at sætte reserver til side så du kan
klare det med eventuelt yderligere omkostninger, hvis sagen viser sig
at være reel, og så ignorerer du deres henvendelser totalt, indtil du
eventuelt modtager en stævning.
(Af forunderlige grunde er der andre der mener man skal bruge tid på
den slags, derfor kan det fortsætte)
Dette gælder egentlig hvad enten kravet er reelt eller ej, fordi det
er et tillidsbrud fra leverandøren ikke enten at afskrive beløbet,
eller også søge beløbet inddrevet ad sædvanlige kanaler. Hvis du
finder ud af du skylder Tiscali noget, kan du sende dem beløbet
direkte, og så være parat til at tage resten som det kommer.
--
Svend Olaf
| |
Martin Jørgensen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Jørgensen |
Dato : 02-10-04 21:40 |
|
Svend Olaf Mikkelsen wrote:
> On Sat, 2 Oct 2004 19:31:08 +0200, "MFN" <mikee@mail.dk> wrote:
>
-snip-
>>Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at kontakte
>>Tiscali om dette brev. Kan jeg bare ignorere det ? eller er der nogen der
>>har gode råd til dette ? Råd modtages med kyshånd.
>>
>>Mvh.
>>Michael Færgegaard
>>
>>mfnprivat@ofir.dk
>
>
> Jo, du gør det at du sørger for at sætte reserver til side så du kan
> klare det med eventuelt yderligere omkostninger, hvis sagen viser sig
Det er noget pjat...
> at være reel, og så ignorerer du deres henvendelser totalt, indtil du
> eventuelt modtager en stævning.
Det er noget pjat at råde manden til... Emnet har været diskuteret
herinde adskillige gange. Der ligger nogle svar på google, men
hovedsageligt set har spørgeren faktisk SVJH pligt til at forklare
inkassofirmaet at han ikke skylder dem noget og at fremtidige
henvendelser vil blive ignoreret fordi han ikke mener at skylde Tiscali
spor. Hvis de evt. vil videre kan inkassofirmaet jo fremsende noget
dokumentation og ellers "ses vi i retten" skal de vide.
Det er nok med ét brev/henvendelse fordi det ikke må påføre modparten
forholdsvist mange omkostninger at opdage at der ikke eksisterer noget
krav (og ved at ignorere kravet bruger de forholdsvist mange
omkostninger på korrespondance og sagsbehandling - derfor er det lettere
at modparten skriver ét brev, hvori kravet afvises).
> (Af forunderlige grunde er der andre der mener man skal bruge tid på
> den slags, derfor kan det fortsætte)
>
> Dette gælder egentlig hvad enten kravet er reelt eller ej, fordi det
> er et tillidsbrud fra leverandøren ikke enten at afskrive beløbet,
> eller også søge beløbet inddrevet ad sædvanlige kanaler. Hvis du
Tillidsbrud min bare røv. Hvad vil du i praksis bruge det til?
Inkassofirmaet kan have begået en reel fejl, så dit råd med at
"ignorere" tingene hjælper intet. Tværtimod, gør det ondt værre...
> finder ud af du skylder Tiscali noget, kan du sende dem beløbet
> direkte, og så være parat til at tage resten som det kommer.
Manden siger jo at han ikke skylder dem noget!
Iøvrigt: Inkassofirmaet skulle vel aldrig hedde: Intrum Justitia eller
noget i den stil Det er sikkert dem... Bare søg efter dem på google,
så vil i se....
mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk
| |
Svend Olaf Mikkelsen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 02-10-04 23:29 |
|
On Sat, 02 Oct 2004 22:39:59 +0200, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
>Iøvrigt: Inkassofirmaet skulle vel aldrig hedde: Intrum Justitia eller
>noget i den stil Det er sikkert dem... Bare søg efter dem på google,
>så vil i se....
Ved du så også hvilket inkassofirma TDC bruger?
--
Svend Olaf
| |
Peter (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-10-04 11:00 |
|
"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@partitionsupport.com> skrev i en meddelelse
news:415f2b6b.68227@dtext.news.tele.dk...
[klip]
> Ved du så også hvilket inkassofirma TDC bruger?
TDC bruger et århusiansk advokatfirma..... i hvert fald til de "jyske"
sager. Jeg kan ikke huske navnet.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Svend Olaf Mikkelsen (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 03-10-04 11:33 |
|
On Sun, 3 Oct 2004 12:00:10 +0200, "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote:
>> Ved du så også hvilket inkassofirma TDC bruger?
>
>TDC bruger et århusiansk advokatfirma..... i hvert fald til de "jyske"
>sager. Jeg kan ikke huske navnet.
>
>/Peter
Altså sædvanlige kanaler.
Ja, vi har jo aldrig hørt noget om problemer fra den kant.
--
Svend Olaf
| |
Bertel Lund Hansen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 02-10-04 19:43 |
|
MFN skrev:
>Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at kontakte
>Tiscali om dette brev.
Det er det.
>Kan jeg bare ignorere det ?
Det vil være dumt og kan let give problemer.
>eller er der nogen der har gode råd til dette ?
Standardrådet:
Skriv en forklaring på hvorfor du ikke kan anerkende kravet. Få
det hele med. Slut med at du ikke har tænkt dig at foretage dig
yderligere.
Tag en kopi.
Send det som almindeligt brev på posthuset og bed om en
postkvittering som bevis for afsendelsen. Send det til det firma
der har sendt opkrævningen (Tiscali eller et inkassofirma).
Ignorér først derefter evt. efterfølgende henvendelser.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Cubus (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Cubus |
Dato : 03-10-04 09:20 |
| | |
Cubus (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Cubus |
Dato : 03-10-04 09:42 |
| | |
Martin Jørgensen (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Jørgensen |
Dato : 03-10-04 17:48 |
|
Cubus wrote:
> "Cubus" <cubus@sol.dk> skrev
>
>
>>Og husk at påfør det såkaldte "ulempegebyr" for besværlighederne.
Ja, du har ret...
>
> Der er også en 9 min video om emnet:
>
> http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=27-09-2004&cID=5&vId=209472
Yderst interessant - jeg syntes egentligt at manden (Sonny) har stort
set 100% ret... Jeg er godtnok temmeligt træt af IJ... Og
justitsministeren hun burde tage at lytte, men hun fatter vist ikke så
meget - det må så være hendes undskyldning... Et eksempel på en regning
til en virksomhed, kan jo både omfatte tidsforbrug og telefonregning +
udgifter til at skrive breve og gå på posthuset + evt. til at søge efter
forbrugerrådgivning... kr.300,- lyder rimeligt i mine ører pr. skrivelse...
Det kunne være sjovt hvis du sendte sagen om at IJ skylder dig kr.600,-
til inkasso Men okay... Man skal vel stoppe mens legen er god...
Hvis du giver IJ sagen mod dem selv, kan det være at de er så tankeløse
at de sender dem selv et krav... haha... Ok, det var nok lige at strække
den lidt, men det virker sgu´ ikke til at de tjekker noget som helst før
de sender krav ud
mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk
| |
Peter (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-10-04 11:01 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:gkttl0lg1kf7ej94id61jgs6vua6mrmsus@news.stofanet.dk...
[klip]
> Ignorér først derefter evt. efterfølgende henvendelser.
Generelt kan jeg tilslutte mig dit indlæg. Dog må det altid vurderes konkret
om efterfølgende henvendelser skal ignoreres.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Morten Bjergstrøm (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm |
Dato : 03-10-04 17:15 |
|
"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:
>> Ignorér først derefter evt. efterfølgende henvendelser.
>
> Generelt kan jeg tilslutte mig dit indlæg. Dog må det altid
> vurderes konkret om efterfølgende henvendelser skal ignoreres.
Det må vel afhænge af om der er kommet nye oplysninger i "sagen"?
Hvis inkassoselskabet bliver ved med at fremsende det samme krav igen
og igen uden nye oplysninger, så ville jeg personligt ignorere dem højt
og flot specielt, hvis det er IJ og CIS.
Hvis de vil mig noget, så må de hive mig i retten
(Mon IJ og CIS nogensinde har sat deres fod i en retssal?)
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
salanti (02-10-2004)
| Kommentar Fra : salanti |
Dato : 02-10-04 20:26 |
|
http://www.lorte-tiscali.dk/
"MFN" <mikee@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:415ee5d0$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg bliver vanvittig af Tiscali snart !!! For 2 år siden havde jeg et
meget
> besværligt forløb med at afmelde mit internet hos Tiscali. Jeg skrev og
> ringede, faxede og mail'ede til dem. Først da jeg sendte et brev anbefalet
> fik jeg kontakt til dem. Så lykkedes det at afmelde mit abonnement hos
dem,
> og jeg sendte routeren retur til dem.
>
> Nu, altså 2 år efter, har jeg modtaget en inkasso rykkerskrivelse med
> trussel om at komme i RKI som dårlig betaler, hvis jeg ikke betaler
2201,46
> kr. inden 10 dage. I brevet henviser de i øvrigt til et referencenr. som
> ligner mit gamle kundenr., men som altså ikke er helt det samme.
>
> Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at
kontakte
> Tiscali om dette brev. Kan jeg bare ignorere det ? eller er der nogen der
> har gode råd til dette ? Råd modtages med kyshånd.
>
> Mvh.
> Michael Færgegaard
>
> mfnprivat@ofir.dk
>
>
>
| |
Svend Olaf Mikkelsen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 02-10-04 20:34 |
|
On Sat, 2 Oct 2004 21:25:47 +0200, "salanti" <nospam@spam.dk> wrote:
> http://www.lorte-tiscali.dk/
Vel, det er den slags der kan få 1 til at formode at firma og kunder
går op i en højere enhed, når de skal lave problemer.
--
Svend Olaf
| |
MFN (02-10-2004)
| Kommentar Fra : MFN |
Dato : 02-10-04 20:39 |
|
Okay, har lige læst en hel del af de sager. Jeg er sgu' nærmest chokeret
over så mange der har problemer med Tiscali. Men det er jo en ringe trøst.
"salanti" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:6hD7d.836$OL7.607@news.get2net.dk...
> http://www.lorte-tiscali.dk/
>
> "MFN" <mikee@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:415ee5d0$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg bliver vanvittig af Tiscali snart !!! For 2 år siden havde jeg et
> meget
> > besværligt forløb med at afmelde mit internet hos Tiscali. Jeg skrev og
> > ringede, faxede og mail'ede til dem. Først da jeg sendte et brev
anbefalet
> > fik jeg kontakt til dem. Så lykkedes det at afmelde mit abonnement hos
> dem,
> > og jeg sendte routeren retur til dem.
> >
> > Nu, altså 2 år efter, har jeg modtaget en inkasso rykkerskrivelse med
> > trussel om at komme i RKI som dårlig betaler, hvis jeg ikke betaler
> 2201,46
> > kr. inden 10 dage. I brevet henviser de i øvrigt til et referencenr. som
> > ligner mit gamle kundenr., men som altså ikke er helt det samme.
> >
> > Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at
> kontakte
> > Tiscali om dette brev. Kan jeg bare ignorere det ? eller er der nogen
der
> > har gode råd til dette ? Råd modtages med kyshånd.
> >
> > Mvh.
> > Michael Færgegaard
> >
> > mfnprivat@ofir.dk
> >
> >
> >
>
>
| |
MFN (02-10-2004)
| Kommentar Fra : MFN |
Dato : 02-10-04 21:58 |
|
Jeg har læst jeres svar, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde
mig.
Nu har jeg til alt held gemt kvittering for sendt anbefalet brev, kopier og
kvitteringer af fax, breve, opsigelse osv. Hvad nu hvis jeg ikke havde gemt
disse i 2 år ? Og skal jeg fortsat gemme det resten af mine dage, for tænk
hvis Tiscali skulle vende tilbage om et år eller to ??? Det er der jo ingen
mennesker der almindeligvis gør, jeg gjorde det kun fordi jeg havde så meget
besvær da jeg skulle opsige hos dem i sin tid, jeg havde vel noget på
fornemmeren.
Michael
"MFN" <mikee@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:415ee5d0$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg bliver vanvittig af Tiscali snart !!! For 2 år siden havde jeg et
meget
> besværligt forløb med at afmelde mit internet hos Tiscali. Jeg skrev og
> ringede, faxede og mail'ede til dem. Først da jeg sendte et brev anbefalet
> fik jeg kontakt til dem. Så lykkedes det at afmelde mit abonnement hos
dem,
> og jeg sendte routeren retur til dem.
>
> Nu, altså 2 år efter, har jeg modtaget en inkasso rykkerskrivelse med
> trussel om at komme i RKI som dårlig betaler, hvis jeg ikke betaler
2201,46
> kr. inden 10 dage. I brevet henviser de i øvrigt til et referencenr. som
> ligner mit gamle kundenr., men som altså ikke er helt det samme.
>
> Jeg orker næsten ikke, og syntes egentlig ikke det er min opgave at
kontakte
> Tiscali om dette brev. Kan jeg bare ignorere det ? eller er der nogen der
> har gode råd til dette ? Råd modtages med kyshånd.
>
> Mvh.
> Michael Færgegaard
>
> mfnprivat@ofir.dk
>
>
>
| |
Bertel Lund Hansen (02-10-2004)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 02-10-04 22:00 |
|
MFN skrev:
>Nu har jeg til alt held gemt kvittering for sendt anbefalet brev, kopier og
>kvitteringer af fax, breve, opsigelse osv. Hvad nu hvis jeg ikke havde gemt
>disse i 2 år ?
Så havde du kun et mundligt udsagn som bevis.
>Og skal jeg fortsat gemme det resten af mine dage
Nej. Den slags krav forældes efter 5 år.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Martin Jørgensen (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Martin Jørgensen |
Dato : 03-10-04 18:25 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> MFN skrev:
>
>
>>Nu har jeg til alt held gemt kvittering for sendt anbefalet brev, kopier og
>>kvitteringer af fax, breve, opsigelse osv. Hvad nu hvis jeg ikke havde gemt
>>disse i 2 år ?
>
>
> Så havde du kun et mundligt udsagn som bevis.
Og så ville du komme til at betale regningen én gang ekstra...
mvh.
Martin Jørgensen
--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk
| |
Jonathan Stein (03-10-2004)
| Kommentar Fra : Jonathan Stein |
Dato : 03-10-04 15:47 |
|
MFN wrote:
> Nu har jeg til alt held gemt kvittering for sendt anbefalet brev, kopier og
> kvitteringer af fax, breve, opsigelse osv.
Selv om abonnementet er opsagt, kan der jo godt være en
rest-betaling, som i sin tid ikke blev afregnet. Vær derfor først 100%
sikker på, at du faktisk ikke skylder noget.
Kvitteringer er først nødvendige, hvis sagen går i retten. Lige nu
skal du bare skrive til inkasso-firmaet, at du ikke kan anerkende kravet.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/
| |
|
|