Gæld
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 00:35

Hvad kan man gøre, hvis man som privatperson skal hæfte for kr. 250.000 til
et advokat firma og ikke har kongens mønt.

Procedurer mv.?

På forhånd tak.

Fra : BB

Dato : 02-10-04 07:23

Så går man nok til inkasso!

BB

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:415de99a$0$13725$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Peter

Dato : 02-10-04 07:53

> [...]
> til
> et advokat firma og ikke har kongens mønt.

For hvad?

Gå i banken og lån pengene.

/Peter

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 02-10-04 10:36

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Gå i banken og lån pengene.

Sådan lige umiddelbart vil jeg tro, at en person som ikke ejer kongen mønt
vil have svært ved det.
Mon ikke Michael først skulle have forklaret os hvordan gælden er opstået.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 13:06

> Sådan lige umiddelbart vil jeg tro, at en person som ikke ejer kongen mønt
> vil have svært ved det.
> Mon ikke Michael først skulle have forklaret os hvordan gælden er opstået.

Okay... jeg fik en henvendelse fra en bekendt, som har en veninde (det er
langt ude nu... .

Han henvendte sig til mig, men jeg har mere forstand på økonomi end jura,
hvorfor jeg vil sende den videre.

Men jeg har ikke fået yderligere fortalt end, at personen er ikke en
virksomhed, men privat, og har en gæld på kr. 250.000 til et advokatfirma,
men ikke ejer kongens mønt.

Han spurgte, hvad personen burde / kunne gøre. (Procedurer osv.)

Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-04 13:24

Michael Sørensen wrote:

> [...]
> men ikke ejer kongens mønt.
>
> Han spurgte, hvad personen burde / kunne gøre. (Procedurer osv.)

Hvis gælden er opstået som følge af dårlig advokatrådgivning, kan man
sikkert klage over det. Men lad os gå ud fra, at det er et berettiget
krav:

Indgå en afdragsordning, hvis det er muligt.

Prøve at få en akkord på beløbet - det er dog nemmest, hvis gælden er
gammel, og kreditor ikke har kunnet kradse penge ind i flere år. Se også
næste punkt.

Lade være med at betale. Man vil så til sidst havne i fogedretten. Ejer
man bil, plasma-tv eller andet dyrt indbo, vil det ryge på auktion, og
pengene vil blive brugt til at betale af på gælden. Ejer man ikke noget
af værdi, kan man få en insolventerklæring. Man risikerer at skulle i
fogedretten hvert halve år, og man havner sandsynligvis i RKI, så man
får svært ved at låne penge eller købe på kredit.

Hvis der skyldes betydelige beløb til flere andre kreditorer, eller hvis
vedkommende for eksempel er pensionist, kan man eventuelt søge om
gældssanering.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-04 13:35

> [...]
>
> Hvis der skyldes betydelige beløb til flere andre kreditorer, eller hvis
> vedkommende for eksempel er pensionist, kan man eventuelt søge om

Tak for svare. Jeg sender det videre.

/Michael