Henstilling af byggematerialer.
Fra : Wentzel

Dato : 29-09-04 16:40

Vi søger om et godt råd:

Vores nabo er ved at få lagt nyt tag på sit hus.

I den forbindelse har tømrermesteren fået leveret paller med tegl, som er
henstillet foran vores hæk (surt). Vi bor på en privat vej. Der står nu en
palle tilbage, som er i overskud. Den har stået i 4 uger og vi er bare SÅ
trætte af at se på den ski...e palle.

Tømrermesteren fortæller at det er leverandøren det skal hente den sidste
palle retur.

Nabo kan ikke hjælpe.

Hvordan kan man sikre sig at pallen bliver fjernet uden at pådrage sig et
erstatningsansvar?

Kan man køre pallen på containerpladsen?

Måske en annonce i den blå avis under gratis afhentning ?

Ulrik Wentzel

Fra : Gerner

Dato : 29-09-04 18:27

On Wed, 29 Sep 2004 17:40:23 +0200, "Wentzel"
<Wentzel@[SPAM=ARGH!!!]post.tele.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Vi søger om et godt råd:
>
>Vores nabo er ved at få lagt nyt tag på sit hus.
>
>I den forbindelse har tømrermesteren fået leveret paller med tegl, som er
>henstillet foran vores hæk (surt). Vi bor på en privat vej.

Så er der vel en villaforening e.lign ? Kontakt dem for en løsning.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : martin

Dato : 30-09-04 07:01

"Wentzel" <Wentzel@[SPAM=ARGH!!!]post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> erstatningsansvar?
>
> Kan man køre pallen på containerpladsen?
>
> Måske en annonce i den blå avis under gratis afhentning ?

Jeg skal lige høre, 4 uger er det totalt eller 4 uger efter at taget var
færdigt. ?

du kan sikkert brokke dig til ejer foreningen. og alt muligt, men husk på
det kan jo være at det samme sker for DIG hvis du en dag skal have bygget
om.
og så er det jo lækkert med en forstående nabo ( Læs: IKKE DIG ).

Jeg syntes at du skal vise dig som den gode nabo. og væbne dig med
tålmodighed
smil til din nabo og fortæl ham at du syntes at hans tag er blevet pænt....

Martin

Fra : Wentzel

Dato : 30-09-04 08:06

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> tålmodighed
> smil til din nabo og fortæl ham at du syntes at hans tag er blevet

Det her har du vist helt misforstået.

Det handler ikke om min nabo, som jeg har et udmærket forhold til, og som
også har forsøgt at få pallen fjernet.

Det handler alene om tømrermesteren (bestilt for mange tegl) og hans
leverandør (returvarer), der ikke kan blive enige om at få den fjernet.

Spørgsmålet er; hvad gør man med byggematerialer der henstår på vejen
(privat) hel tæt op af ens hæk?

Vi har ingen ejerforeningen, men de har vel heller ingen myndighed på dette
område.

Ulrik Wentzel

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-09-04 10:21

Wentzel wrote:

> [...]
> (privat) hel tæt op af ens hæk?
>

> Vi har ingen ejerforeningen, men de har vel heller ingen myndighed på dette

Ring til tømrermesteren og fortæl at der er nogen der er begyndt at
stjæle af dem. Så skal du bare se

Ole-J