Optimister!
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 16-05-01 12:28

Kort, lidt sjov historie:

Jeg blev momsregistreret 1. maj, og det ser ud til at firmaer er ved at
"finde" mig.

I går modtog jeg det første papirspam. I dag modtog jeg 2 brev, et fra ASE
og et fra DANA.

Optimister eller hvad?

Hvor får firmaerne egentligt min adresse fra?

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-05-01 12:36

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> writes:

> Jeg blev momsregistreret 1. maj, og det ser ud til at firmaer er ved at
> "finde" mig.

Ved det sige at du har fået dit rigistreringsbevis. Jeg fik papirsspam
inden jeg modtog registreringsbeviset. blandt andet fra ASE og DANA,
men også en eller to andre ting.

> Hvor får firmaerne egentligt min adresse fra?

Købmandsstandens Oplysningsbureau (Argh, de kan ikke finde ud af dansk
typografi), er en mulighed.

Der er ikke noget at gøre. Som momsregistreret er du åbenbart ikke
længere en fysisk person i henhold til markedføringslovens §6a stk. 2.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 16-05-01 16:19

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> Ved det sige at du har fået dit rigistreringsbevis.

Nope, ikke endnu. Har dog fået mit CVR nummer.

> Jeg fik papirsspam
> inden jeg modtog registreringsbeviset. blandt andet fra ASE og DANA,
> men også en eller to andre ting.

Irriterende..

> Købmandsstandens Oplysningsbureau (Argh, de kan ikke finde ud af dansk
> typografi), er en mulighed.

Og KO får dem fra told&skat eller..?

> Der er ikke noget at gøre. Som momsregistreret er du åbenbart ikke
> længere en fysisk person i henhold til markedføringslovens §6a stk. 2.

Øv!

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 16-05-01 16:27

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> "Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> Nope, ikke endnu. Har dog fået mit CVR nummer.

> Irriterende..

> Og KO får dem fra told&skat eller..?

> Øv!

Til jer begge.

Hvad vil i egentlig med en momsregistrering med jeres generelle
holdning/indstilling til tingene?

mvh
Bjørn

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-05-01 00:30

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

> Til jer begge.
>
> Hvad vil i egentlig med en momsregistrering med jeres generelle
> holdning/indstilling til tingene?

Hvorfor er du altid et muggent brokkehoved, uanset debatemne?

Hvad har "vores holdning til tingene" at gøre med at vi er momsregistrede og
trætte af at modtage uopfordrede tilbud fra diverse underlige firmaer og
organisationer?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-05-01 09:39

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote in message

2.

> Hvorfor er du altid et muggent brokkehoved, uanset debatemne?

Fordi I er et par børn, der *ikke* har forstået en huende fis af
forretningslivet; men uafladeligt kommer med holdninger og udsagn som skal
foranledige os andre (i erhverv´s NGén) til at tro at i er "et par fandens
karle" og for den sags skyld "kan gå på vandet".

> [...]
og
> trætte af at modtage uopfordrede tilbud fra diverse underlige firmaer og

"Underlige firmaer/Organisationer" - her kommer "barnet" virkelig til
udtryk.

ASA og DANA - Har i overhovedet sat jer ind i om jeres nuværende
Organisation mv. er der for jer (i alle henseender) såfremt i opererer som
momsregistrerede (selvstændige)?

Drop jeres momsregistreringer og forsøg på/forbliv lønmodtagere, det passer
til jeres holdninger/meninger.

mvh
Bjørn

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-05-01 13:06

> [...]
> foranledige os andre (i erhverv´s NGén) til at tro at i er "et par fandens
> karle" og for den sags skyld "kan gå på vandet".

Hvad har "et par fandens karle" og "kan gå på vandet" at gøre med, at man
synes det er tragikomisk at ASE og DANA sender en reklame uopfordret, dagen
efter man er gået i gang?

Hvad har "et par fandens karle" og "kan gå på vandet" at gøre med min
forespørgsel på hvor de fik oplysningerne fra?

> og
>
> "Underlige firmaer/Organisationer" - her kommer "barnet" virkelig til
> udtryk.

Jeg synes firmaer der har en adresse alá Blegdamsvej 117, 38. th og som
sælger "bliv rig i en fart" produkter er underlige. Du synes derimod at det
er meget behageligt at modtage en masse reklame hele tiden, eller hvad?

> ASA og DANA - Har i overhovedet sat jer ind i om jeres nuværende
> Organisation mv. er der for jer (i alle henseender) såfremt i opererer som
> momsregistrerede (selvstændige)?

Hvad skal man med en fagforening?

Det er da dig, som er et pattebarn, når du ikke selv kan finde ud af at
ligge til side til dårlige tider, og skal have andre til at gøre det for
dig.

> Drop jeres momsregistreringer og forsøg på/forbliv lønmodtagere, det
passer
> til jeres holdninger/meninger.

Drop usenet, meld dig ind i Socialdemokratiet, det passer til dine
holdninger/meninger.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 17-05-01 18:45

I artikel <9e0eo5$1rbb$1@news.cybercity.dk>, skrev "Anders Ebbesen"
<anders@ebbesen.org>:

> "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> wrote

> Drop usenet, meld dig ind i Socialdemokratiet, det passer til dine
> holdninger/meninger.

Niveau tak!

-j

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-05-01 10:00

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> writes:

> Hvorfor er du altid et muggent brokkehoved, uanset debatemne?

Glem det, sidste gang (ikke seneste, med *sidste*) jeg debatterede med
Bjørn kaldte han mig en idiot. Men han ville ikke uddybe hans
angreb. Jeg gav ham endda rig lejlighed til det.

Fortsættes langt væk.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Lars Overgaard

Dato : 17-05-01 20:28

> Og KO får dem fra told&skat eller..?

Ja, så længe der er tale om enkeltmandsvirksomheder.

/Lars

Fra : Lars Overgaard

Dato : 17-05-01 20:26

> [...]
> men også en eller to andre ting.

> Købmandsstandens Oplysningsbureau (Argh, de kan ikke finde ud af dansk

Til gengæld så kan du ikke finde ud af at stave det korrekt
(Købmandstandens OplysningsBureau A/S)

/Lars

Fra : Zacho

Dato : 17-05-01 16:49

> [...]
> og et fra DANA.
>
> Optimister eller hvad?
>
> Hvor får firmaerne egentligt min adresse fra?

bare vent....dette er kun starten....
Inden længe dumper det ind af brevsprækken med alverdens reklamer....
(med firmaadresse...att. :indkøbschefen el.lign.) :)
Og hvis samtidig har oplyst dit tlf. på registreringen til T&S, så går der
heller ikke længe, inde du har et par sælgere i røret dagligt...
Endnu værre blir' det hvis du samtidig reklamere i telefonbøger og o.lign.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 17-05-01 21:27

> [...]
> heller ikke længe, inde du har et par sælgere i røret dagligt...
> Endnu værre blir' det hvis du samtidig reklamere i telefonbøger og o.lign.

-------
Prøv engang at tænke Jer de stakkels sælgere der har til job at skulle ringe
til 50 nystartede virksomheder OM DAGEN. Det må da kaldes et demotiverende
arbejde - især hvis de bliver mødt af Jeres bemærkninger.

Husk at det blot er mennesker, der skal tjene til føden og evt. til
familien... - gør som jeg; lyt, vurdér og sig så pænt nej tak (medmindre det
lyder interessant) , så følger du derved sælgeren pænt til døren.

Det lyder lidt som om at I ikke vil "findes" - hverken af kunder eller
sælgere...

Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
-Stedet hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Zacho

Dato : 17-05-01 23:24

"Henrik Dvoracek" <hd@s-c-t.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til 50 nystartede virksomheder OM DAGEN. Det må da kaldes et demotiverende
> arbejde - især hvis de bliver mødt af Jeres bemærkninger.

-- :)

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-05-01 23:28

"Henrik Dvoracek" <hd@s-c-t.dk> wrote in message
> [...]
> til 50 nystartede virksomheder OM DAGEN. Det må da kaldes et demotiverende
> arbejde - især hvis de bliver mødt af Jeres bemærkninger.

De har jo som sådan selv valgt det!

> [...]
det
> lyder interessant) , så følger du derved sælgeren pænt til døren.

Jeg lyttede også til en sælger i dag. Først modtog jeg en papirrekvalme fra
"internet.dk" om jeg ikke ville have mit eget domænenavn, svarende til det
navn jeg er momsregistreret under. Det domænenavn har jeg allerede
registreret (hvilket meget tydeligt viser, at det blot er bulk-breve de
udsender). Sidst på eftermiddagen blev jeg ringet så ringet op af en meget
pågående sælger fra samme firma.

Jeg var umiddelbart lidt interesseret, men også irriteret over at de ikke
havde gjort "hjemmearbejdet" godt nok i forbindelse med domænenavnet.
Anyway, efter cirka 5 minutter havde sælgeren bevist at han overhovedet ikke
anede hvad han talte om, og jeg sagde jeg nok skulle ringe tilbage...

Jeg ved ikke med dig, men jeg vil være godt træt af, at skulle bruge 30
minutter om dagen på at "lytte" til sælgere, hvis man skulle tage alle
seriøst.

> Det lyder lidt som om at I ikke vil "findes" - hverken af kunder eller
> sælgere...

Jeg ønsker ikke at blive fundet af sælgere, og kunder har jeg umiddelbart
ingen problemer med at finde selv.

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 18-05-01 09:25

> Jeg ved ikke med dig, men jeg vil være godt træt af, at skulle bruge 30
> minutter om dagen på at "lytte" til sælgere, hvis man skulle tage alle
> seriøst.
-----
Jeg pointerede blot at der måske var én af dem der havde et genialt tilbud
til dig - og at det ville være synd hvis du blot afviste alt og alle.

Ellers er jeg helt enig i at når telefonen ringer den første måneds tid - så
er det ikke kunder men sælgere der ringer, hvilket godt kan være rigtig,
rigtig irriterende.

-----

> Jeg ønsker ikke at blive fundet af sælgere, og kunder har jeg umiddelbart
> ingen problemer med at finde selv.
-----
Det glæder mig at du har succes med din virksomhed - husk blot at web
developere er der rigtig, rigtig mange af og det der d.d. er utænkeligt for
dig, er at du måske i den nærmeste fremtid (eller senere) selv skal til at
ringe til virksomheder, med hatten i hånden.

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-05-01 07:43

"Henrik Dvoracek" <hd@s-c-t.dk> writes:

> Prøv engang at tænke Jer de stakkels sælgere der har til job at skulle ringe
> til 50 nystartede virksomheder OM DAGEN. Det må da kaldes et demotiverende
> arbejde - især hvis de bliver mødt af Jeres bemærkninger.

Jamen, det er et demotiverende arbejde at være akkordbetalt
telefonabe[0]. Lær at leve med det eller skift branche.

0) Sælger, interviewer, supporter, whatever.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-05-01 18:32

In <9e0eo5$1rbb$1@news.cybercity.dk>, on 05/17/2001
at 02:06 PM, "Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> said:

>Hvad skal man med en fagforening?

Ikke fordi jeg har nogen som helst lyst til at deltage i denne diskussion,
men jeg vil da lige påpege at der er tale om _arbejdsløshedskasser_ for
selvstændige og ikke fagforeninger.

/Knud

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-05-01 23:29

"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> wrote in message

> Ikke fordi jeg har nogen som helst lyst til at deltage i denne diskussion,
> men jeg vil da lige påpege at der er tale om _arbejdsløshedskasser_ for
> selvstændige og ikke fagforeninger.

Sandt. Min fejl. Med navnet ASE siger det næsten sig selv

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-05-01 22:34

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message

> [...]
at
> "finde" mig.
>
> I går modtog jeg det første papirspam. I dag modtog jeg 2 brev, et fra

Ja, det må da være mægtig sjov for en lille Web Developer. Velkommen til
den virkelige verden.

> Optimister eller hvad?

Og du selv: Sortseende pessimist?

Niels

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-05-01 23:15

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> wrote in message
> "Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message

> ASE
>
> Ja, det må da være mægtig sjov for en lille Web Developer. Velkommen til
> den virkelige verden.

Det sjove er, at de kontakter en i det øjeblik man går i gang. Altså, de
fleste ville nok ikke gå igang med noget, medmindre de troede det var
bæredygtigt.

> Og du selv: Sortseende pessimist?

Det var ironisk ment.

Fra : Jacob Møller

Dato : 18-05-01 07:20

> [...]
> og et fra DANA.
>
> Optimister eller hvad?
>
> Hvor får firmaerne egentligt min adresse fra?

Hej Anders,

Det burde holde op efter den første måned. Da jeg blev momsregistreret kom
der også alverdens materiale, som jeg ikke kunne bruge til noget, men det
gør der ikke mere.

Med venlig hilsen,
Jacob

Fra : Palle B

Dato : 18-05-01 12:36

Det er en lidt besynderlig diskussion. Ethvert firma - såvel som private -
må finde sig i en vis del uopfordrede reklamer, nogle med større relevans
end andre.
At ASE og Dana henvender sig til nystartede enkeltmandsvirksomheder er
logisk nok ud fra deres formål: at fungere som A-kasse for selvstændige.
Da det også kan have sin vigtighed at blive medlem så hurtigt som muligt (af
hensyn til dagpengeberettigelsen) er tidspunktet for henvendelsen måske
fornuftigt nok, selv om man sikkert også har meget andet at tænke på, når
man lige er startet.
ASE og Dana gør som så mange andre: sender materialer etc. i håb om, at få
nye medlemmer, nye kunder etc.Det er ren fornuft, hvordan skulle de ellers
skaffe kunder, medlemmer etc.
Hvad gør I selv for at skaffe nye kunder? Ingenting - eller forsøger I også
at henvende jer til potentielle kunder?
At melde sig ind i en A-kasse er ren fornuft. Det er en forsikring mod
dårlige tider, og jeg har forlængst meldt mig ind i ASE. Jeg betragter det
på samme måde som mine andre forsikringer: jeg håber, at jeg aldrig får brug
for dem, men skulle uheldet være ude, så er de gode at have.
Kommentaren om at man så lige så godt kunne melde sig ind i
Socialdemokratiet er skudt helt forbi: både ASE og Dana er ærkeborgerlige.

Vedr. telefonsælgere: ind i mellem bliver jeg ringet op af ivrige
telefonsælgere, der lige skal sælge mig optagelse på en eller anden portal,
i en telefonbog eller andre mærkelige ting. Jeg kan stort set hver gang
fange dem i opløbet (de lyder temmelig ens) og plejer at bremse dem med
ordene: "Hvis du ringer for at sælge mig noget, spilder du både min og din
tid". Det får næsten alle til at takke pænt af. Enkelte hårdhudede (med
åbenbar dårlig hørelse?) får så gentaget det lidt mere kontant.
Til sidst: det er ikke jeres problem som selvstændige erhvervsdrivende at
nogle sælgere kan finde jer. Spørgsmålet er, om kunderne kan finde jer uden
forudgående salgsarbejde.

Palle

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-05-01 15:05

"Palle B" <bruselius@email.dk> writes:

> Det er en lidt besynderlig diskussion. Ethvert firma - såvel som private -
> må finde sig i en vis del uopfordrede reklamer, nogle med større relevans
> end andre.

Netop det jeg indledte med at sige. Som selvstændig erhvervsdrivende
er man dårligere stillet end som privatperson. Som deltager her i
gruppen kan du vel markedsføringslovens paragraf 6a?

> Hvad gør I selv for at skaffe nye kunder? Ingenting - eller forsøger I også

Nu er jeg heldigvis ikke fuldtidsselvstændig, men sørge for at være
der hvor kunderne søger når de har behov inde for mit område, samt
prøve at undlade at generer potetielle kunder.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash